Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tailboom Support Rods Reinforcement Plate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tailboom Support Rods Reinforcement Plate

    Heisann!!

    Har et lite problem med at jeg får tailwag under forsøk på tic-tocs med 700E`n min.
    Jeg bruker beastx på denne og har forstått det sånn at denne gyroen er litt var for
    rystelser i helikopteret.
    Halen virker helt solid på stort sett alt annet jeg forsøker meg på, men tic- tocs
    liker den ikke.
    Kan det være at dette vil bli bedre med en slik? HN7112T Tailboom Support Rods Reinforcement Plate
    Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noen racer på øvelsen enda heller da. ;()

  • #2
    Originally posted by Jan-Øyvind View Post
    Heisann!!

    Har et lite problem med at jeg får tailwag under forsøk på tic-tocs med 700E`n min.
    Jeg bruker beastx på denne og har forstått det sånn at denne gyroen er litt var for
    rystelser i helikopteret.
    Halen virker helt solid på stort sett alt annet jeg forsøker meg på, men tic- tocs
    liker den ikke.
    Kan det være at dette vil bli bedre med en slik? HN7112T Tailboom Support Rods Reinforcement Plate
    Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noen racer på øvelsen enda heller da. ;()
    Du skal normalt ikke trenge sånne remedier for å gjøre tic-tocs. Problemet er nok heller enten

    1) At du har for lav tail gain eller tail precomp (hvis noe sånt finnes på BeastX) på gyroen. Hva skjer hvis du tar en pitch pump?

    eller

    2) At du beveger på rudderstikka uten å vite det mens du tar tic tocs Får du det til på simulator?
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Hva slags ESC har du og kjører du governor internt i esc eller ekstern gov?
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #4
        Tror ikke jeg har for lav tail-gain, fordi om jeg Pitch-pumper, så er den stabil og fin.
        Når det kommer til tail precomp, så må jeg dessverre si jeg er helt blank,
        da jeg helt ærlig ikke vet hva dette er. (blush)
        Jeg har en CC120HV på BL800MX motor, og kjører ingen gov..... Mulig dette kan være IT ja. ;P
        Tusen takk for svar gutta.

        Comment


        • #5
          Tail precomp er prekompensasjon mot at halen skal slå ut ved raske pitch endringer, ofte kan det hjelpe å tune opp denne en del til tic tocs. Governor hjelper også veldig mye, og du har en utmerket gov i esc'en din som du bør prøve å få satt opp. Du må ha Castle Link dog, men ta et kjapt søk på Helifreak så er det sikkert 100 tråder med hvordan man setter opp denne.

          Forresten, hvordan oppfører den seg på litt raske rainbows? Brenner halen ut da også?
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #6
            Takk for forklaring på tail precomp. Har vel ikke merket noe utslag på rainbows, så tror nok jeg
            skal forsøke meg på å sette opp gov.... Gjør jeg hele oppsettet i esc, eller må jeg også gjøre ting
            i sender? (Spektrum) )

            Comment


            • #7
              Oppsett av govenor må gjøres via programmer (), det er i og for seg bare å følge guiden i manualen her Viderekoblingsmerknad

              Sett en ganske hard governor om du flyr mest 3d og lag deg throttle kurve så du har maks 90% headspeed, da har du godt med overhead så du ikke bogger ned motoren. Prøv deretter og sette opp precomp på halen om du fremdeles opplever blowout.

              Det kan jo også være som Jotto sier at du er litt borti rudder når pitch-endringene går fort.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Da skal dette gjøres så fort jeg får anledning bjornal...
                Igjen, tusen takk for at du tok deg tid til å svare.

                Comment

                Working...
                X