Announcement

Collapse
No announcement yet.

EyeCatcher 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EyeCatcher 2

    Når jeg først venter på balsa til Petrelen, kan jeg like godt bygge denne EyeCather 2, flygende vinge.
    Gammeldags balsa bygge, med karbon vingebjelker og åpen struktur
    Click image for larger version

Name:	EYECATCHER_Peternell_Fritz_kl.jpg
Views:	2
Size:	72.1 KB
ID:	636917Click image for larger version

Name:	Eyecatcher_Pollmann.jpg
Views:	2
Size:	151.7 KB
ID:	636918

    Denne skal være enkel og bygge, følge tyske forum. Den kommer uten tegninger, men med en tysk manual, jeg ikke skjønner et kvekk av
    Er noen gode ilustrasjoner og skisser, som er merket. Alle delen er også godt merket.

    Her er bilde av hele bygge settet:
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	119.8 KB
ID:	636919

    Byggesettet er kjøpt av en meget hyggelig fyr i østerike, her er hjemmesiden. Eyecatcher står litt ned på siden Modelle

    Jeg vurderte også Boulder, 3m, men likte designet på denne bedre. Får bli en Boulder neste år
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    Tørr jeg spørre hva du endte på totalt etter frakt og moms? Jeg fikk nemlig veldig lyst på en slik, evt en av de andre modellene, de er jo utrolig kule.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kyrre View Post
      Tørr jeg spørre hva du endte på totalt etter frakt og moms? Jeg fikk nemlig veldig lyst på en slik, evt en av de andre modellene, de er jo utrolig kule.
      Sjekke paypal regningene nå, og den viser 142 EUR, tror ikke jeg betalte moms på den.
      Han er helt klart inne på noe, med disse designene. Foreløpig virker det veldig lett og bygge også.

      Etter en times jobb, er jeg kommet hit.
      Alt ser ut til og ha en utmerket passform.
      Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	130.5 KB
ID:	609800

      Ser ut som det meste av hardware følger med også, inkl magneter til luka.
      Om denne flyr like bra som den ser ut, skal jeg absolutt ha en Boulder
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        Nå begynner kroppen og ligne noe. Den er veldig enkel og sette sammen, alt passer der det skal våre. Den endelige formen ser ut til og bli noe firkantet. Skulle jeg bygd denne igjen, ville jeg lagt i trekant balsa invendig i hjørnene, for og kunne lage rundere former, det får bli neste gang

        Jeg komer nok til og kle kroppen med glassfiber og lakke, tror det vil gi best resultat. Hale finnen sitter løst på. Limer den fast når kroppen er ferdig pusset

        Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	164.1 KB
ID:	609816
        __________________________________________________ _______________________________________
        Frode Andersen
        www.haldenmodellflyklubb.no
        www.rcwings.no
        Sarpsborg Modellflyklubb
        _____________________________________________

        Comment


        • #5
          Begynte på vingen i kveld.
          Slik ser cnc kuttingen ut.

          Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	158.4 KB
ID:	609820

          Da delen er numrert på balsa flaket ikke på delen, kan det lønne seg og skjære ut en del av gangen. Det er lett og ta feil her.
          Pass også på numrering på delen. Noen ribber står ikke i rekkefølge etter hverandre. Om det gir mening


          Her er rammen til vingen limt sammen, her syns også hullene hvor ribbene skal stå

          Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	140.1 KB
ID:	609821


          Så langt kom jeg i kveld. Om jeg får noen timer i ,morgen også, tror jeg vingen ikke er langt fra ferdig.

          Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	1
Size:	168.3 KB
ID:	609822
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment


          • #6
            Nå er det bare den ytterste riben igjen. Da den ikke har noen styre spor, og skal stå på utsiden bunn plankingen, velger jeg og tre i karbon røret, for og få riktig plassering.

            Click image for larger version

Name:	7.jpg
Views:	1
Size:	188.2 KB
ID:	609825

            Karbon rørene har god passform, limer de på plass med medium CA

            Click image for larger version

Name:	8.jpg
Views:	1
Size:	167.4 KB
ID:	609826

            Nå har jeg en stiv vinge relativt fort gjort.

            Er ikke så flink til og skrive lange avhandlinger, skal forsøke og laste opp en del bilder.
            Spør gjerne om det er noe dere lurere på.
            __________________________________________________ _______________________________________
            Frode Andersen
            www.haldenmodellflyklubb.no
            www.rcwings.no
            Sarpsborg Modellflyklubb
            _____________________________________________

            Comment


            • #7
              Dette ser jo bra ut, og flott fremgang. Hvordan er tilpasningene på dette settet? mye justering?
              Blir spennende å høre om flyegenskapene på dette

              Comment


              • #8
                Originally posted by Hoppfly View Post
                Dette ser jo bra ut, og flott fremgang. Hvordan er tilpasningene på dette settet? mye justering?
                Blir spennende å høre om flyegenskapene på dette
                Takk.
                Har foreløpig ikke måtte justere noe, kun lett pussing med sandpapir.
                forming av kropp, canopy og vingetupper, ser jeg for meg at kan bli litt mer pussing. Spesielt canopy, overgang til spinner, blir en del jobb, med pusseklossen.
                __________________________________________________ _______________________________________
                Frode Andersen
                www.haldenmodellflyklubb.no
                www.rcwings.no
                Sarpsborg Modellflyklubb
                _____________________________________________

                Comment


                • #9
                  En siste oppdatering i kveld

                  En liten detalj frest inn i vingetuppen

                  Click image for larger version

Name:	9.jpg
Views:	1
Size:	129.2 KB
ID:	609827

                  Her er tegningen jeg bygger etter. For en erfaren bygger, burde ikke dette være noe problem.
                  Click image for larger version

Name:	10.jpg
Views:	1
Size:	145.0 KB
ID:	609828




                  Her er vingen klar for LE og TE.
                  Jaggu syntes ikke rotet på gulvet også , litt slapp med rydding etter Petrel byggingen
                  Click image for larger version

Name:	11.jpg
Views:	1
Size:	174.1 KB
ID:	609829
                  __________________________________________________ _______________________________________
                  Frode Andersen
                  www.haldenmodellflyklubb.no
                  www.rcwings.no
                  Sarpsborg Modellflyklubb
                  _____________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Nå begynner vingen og bli ferdig.
                    Her er LE limt på. Måtte legges på i 3 deler. Det fulgte med 2 deler i settet. Den lengste var ikke lang nok, manglet noen cm.
                    Måtte i tillegg dele den i den skarpeste bøyen mitt på vingen
                    Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	236.9 KB
ID:	609841

                    Her syntes den lille delen som "manglet" det ligger en ekstra 15cm lang LE i settet, tydeligvis for dette formålet.

                    Click image for larger version

Name:	13.jpg
Views:	1
Size:	224.5 KB
ID:	609842


                    Her limes TE på plass, denne skal vippes 6mm opp i bakkant, dette får profilen til og ligne på en PW profil, for nettopp vinger
                    Limte på 2 ekstra balsa lister i forkant av TE, for at det skal bli litt mer for limet og holde i

                    Click image for larger version

Name:	14.jpg
Views:	1
Size:	271.1 KB
ID:	609843


                    Nå er vingen klar for pussing. Legger den til side og begynner på venstre vinge i morgen.

                    Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	265.7 KB
ID:	609844
                    __________________________________________________ _______________________________________
                    Frode Andersen
                    www.haldenmodellflyklubb.no
                    www.rcwings.no
                    Sarpsborg Modellflyklubb
                    _____________________________________________

                    Comment


                    • #11
                      Er gjort litt i kveld også
                      På bilde under er det limt på sammen forsterkningene på ribbene innerst og de på to sider av luftbremsene. Her kan de lønne seg og prøvemontere først, disse forsterkningene passer kun på den ene siden.
                      Btw, om du skal bestille en av disse, så husk og spesifiser om du vil ha med eller uten luftbremser.

                      Click image for larger version

Name:	16.jpg
Views:	1
Size:	143.8 KB
ID:	609848


                      Alle ribbene er montert, noen timer til i morgen, så r denne vingen ferdig også
                      Er utroløig morro og se flyet tar form, spørs om jeg kan vente til våren med og teste denne Ellers blir det vel mye fokus på Petrel i vinter, skal også ha ferdig 1 bubble dancer og en 4m REF av egen design, begge karbon og glassfiber. Det blir mye bygging i vinter.
                      Click image for larger version

Name:	17.jpg
Views:	1
Size:	168.0 KB
ID:	609849
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #12
                        Noen deler kompå plass i kveld også.
                        Vingetuppen og plankingen over de innerste ribbene. Nå er den klar for LE og TE i morgen.
                        Skal ta en titt i trekk haugen min, se hva jeg finner der. Har hvertfall en rull med gjennomsiktig gul og rød, så noe farge skal det bli på den.

                        Skrev en mail til Roberg Schweissegut, og spurte om anbefalling og pris på frakt på Sponsor og Boulder.
                        Mulig det blir en av de på nyåret, innimellom hmmmm??

                        Click image for larger version

Name:	18.jpg
Views:	1
Size:	180.8 KB
ID:	609861
                        __________________________________________________ _______________________________________
                        Frode Andersen
                        www.haldenmodellflyklubb.no
                        www.rcwings.no
                        Sarpsborg Modellflyklubb
                        _____________________________________________

                        Comment


                        • #13
                          Du jobber jo som en maskin - jevn og trutt progresjon! Det er morro å følge med på prosjektet.

                          Ang. trekk så vil jeg ikke anbefale gjennomsiktige trekk (selv om det er kult å vise frem byggverket under)
                          Grunnen til dette er at det er vanskelig å se hva som er under eller over når du flyr på hang og har sola i mot.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Quadrocopter View Post
                            Du jobber jo som en maskin - jevn og trutt progresjon! Det er morro å følge med på prosjektet.

                            Ang. trekk så vil jeg ikke anbefale gjennomsiktige trekk (selv om det er kult å vise frem byggverket under)
                            Grunnen til dette er at det er vanskelig å se hva som er under eller over når du flyr på hang og har sola i mot.
                            Takk. Godt poeng. Skal ta en grundig titt i skuffen med trekk i morgen, se om det er noe ruller igjen, etter siste BD prosjekt.

                            Kan kanskje være lurt med en mørk farge under. Har lenge hatt lyst på en seiler med chrome og sort.
                            __________________________________________________ _______________________________________
                            Frode Andersen
                            www.haldenmodellflyklubb.no
                            www.rcwings.no
                            Sarpsborg Modellflyklubb
                            _____________________________________________

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mr. Andersen View Post
                              Takk. Godt poeng. Skal ta en grundig titt i skuffen med trekk i morgen, se om det er noe ruller igjen, etter siste BD prosjekt.

                              Kan kanskje være lurt med en mørk farge under. Har lenge hatt lyst på en seiler med chrome og sort.
                              Holder akkurat på å trekke om noen vinger og har luftet spørsmålet om hva som er bra farger (bra skille mellom under og over) til venner og noen av "veteranene" i klubben.
                              Svaret tilbake er temmelig likt - mørk under, aller helst med en eller to tynne lyse striper og på oversiden skal den være lys (gjerne med noen neon farger).

                              Chrome høres helt rått ut
                              Last edited by Quadrocopter; 26-11-14, 22:51.

                              Comment

                              Working...
                              X