Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skymaster F15 1:9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skymaster F15 1:9

    Feil - Modellsalg.no


    Noen som har peil på åssen denne er å fly?
    Blir den litt liten?

    Ser jo at det er gass... har vel en følelse av at det er noe jeg ikke har lyst til..
    Men ser jo cool ut da, også var det jo ikke så ille pris heller
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Jeg har maken, men fra Jetlegend. Samme motor og samme størrelse. Flyr veldig bra. Løp å kjøp[emoji2]

    Comment


    • #3
      F-15 flyr veldig bra, litt liten (etter dagens målestokk) men en perfekt kombo når det gjelder turbin og fly. En billig og ikke minst god inngangsbillett til turbinverden, sjekk video fra Fagernes 2006 ca 6 min ut i filmen så ser du litt av flyegenskapene til F15,
      - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
      - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
      - Krill Avanti S m/ATJ220SV
      - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


      Comment


      • #4
        Så ut til å være litt ustabil i harrier eller?

        Må være med gyro?
        (Selv da er det imponerende, missforstå meg rett)
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Flyet er ikke mye ustabil når du flyr i "normal" fart men når farten blir lav og i tillegg har høy nese så er det ikke så mye luftstrøm over rorene (sammenlignet med propellstrøm fra store bensinmodeller) noe som gjør responsen på rorene en del mindre og som krever en god del øving for å mestre. Hvor sensitiv modellen er avgjøres jo også av hvor CG plasseres.

          Gyro kan anbefales, i vind føles det som du flyr i bortimot vindstille forhold. Gyro er standard i mine turbinmodeller.
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


          Comment


          • #6
            Jeg har ikke gyro i F15'en. Funker det å, men som Morten sier er det nok ikke så dumt. Du må også være forsiktig med siderorbruk, men det er det vel ikke så vidt jeg kan se.

            Comment


            • #7
              Hvis du synes denne er for liten, så har jeg en F-15 I skala 1:7 - 273 cm lang og 185 cm vingespenn med en Jetcat P-200 (24 kg skyv) til salgs/ bytte I warbird m/Moki motor.
              Christian
              Last edited by Bob Toilet; 26-11-14, 19:30.

              Comment


              • #8


                Fristende, men av samme grunn som du (og bl.a. Morten) vil ha MokiWarbird, må jeg beholde.

                Men at jeg vurderer turbin, jo, helt klart. Hadde jeg hatt litt mer kroner nå, så hadde jeg
                antagelig shoppa denne, for det ser ut til å være veldig bra pris.
                Tom I. Arntsen

                Comment


                • #9
                  He,he!
                  Ja denne F-15 med Simjet 3000 er en fin kombinasjon. Det at det er gasstart på turbinen er ikke noe minus mener jeg. Med gasstart er man mye mer "med" I oppstarten og kan avverge mulige uheldige episoder. Det er bare ett tidsspørsmål Før en av de erfarne mister en modell pga brann I oppstarten. Lett og bli litt uoppmerksom med all automatikk som er I dag. Ser ofte folk som står med ryggen til modellen og prater med andre mens man starter turbinen. .. Ikkje bra!

                  Comment


                  • #10
                    ok? Trodde det var tryggest med kero?
                    Det er i alle fall enklest. Tror jeg måtte hatt det på min.
                    Er vanskelig nok å komme seg ut å fly, om ikke man må passe på alskens mulig greier.

                    Men at man bør følge med litt er jeg enig i. Blir fort en veldig dyr grill
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Da kan du enkelt bygge om til kerostart. Wren har et ombyggingssett til en drøy 1000 lapp og data for omprogramering får du til Christer i CS Turbinsevice. Jeg har nettopp gjort det på en annen Simjet turbin. Funket utmerket 😊

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan starter man egentlig disse med gass start - sånn stegvis? Jepp, var jo en fin pris - men kanskje litt liten
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Starte med gass er superenkelt, steg vis:
                          Trotteltrim opp, trottelstikke i startposisjon(opp så ned) i det startmotor begynner å gå så åpner du for gassen. Når turbinen når ca 20000 rpm så begynner man sakte å stenge for gassen og når turbinen når tomgang rpm så er alt ok.

                          Har man ventil på gassen som er ganske så vanlig så kan gassflasken bare stå åpen i det starten begynner og stenge når turbinen går. Hele oppstarten skjer automatisk. Det er like enkelt som kerostart men man slipper å koble til gassflasken og det er ikke særlig mye jobb det heller. Har mann en liten "onboard" gassflaske så fungerer oppstarten som kerostart.

                          Gass er litt mer "jobb" med om vinteren, da må flasken holdes temperert for at gassen skal være gass og ikke bli flytende.

                          F 15 1/9 er en veldig fin størrelse, og komboen med 13kg turbin er kanon !!
                          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Morten View Post

                            Gyro kan anbefales, i vind føles det som du flyr i bortimot vindstille forhold. Gyro er standard i mine turbinmodeller.
                            Morten,
                            Hvilken type gyro bruker du? iGyro, GyroBot, Cortex eller noe annet?

                            Comment


                            • #15
                              Jeg bruker Cortex, har den montert i en Skymaster 339 som jeg har, skal også montere en i AW Panther og en i Carf Tutor som jeg har.

                              Det er forresten 10% på disse i helgen hos Dreamworks.
                              - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
                              - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
                              - Krill Avanti S m/ATJ220SV
                              - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


                              Comment

                              Working...
                              X