Side 10 av 10 FørsteFørste 12345678910
Viser resultatene 145 til 148 av 148

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kyrre Vis post
    Gå for all del for børsteløse motorer, selv de billigste kina motorene er bedre enn tunge, slappe ueffektive børstemotorer. Eneste fordelen med børstemotorer er at du klarer deg med en esc, så det blir jo selvfølgelig en billigere løsning siden du allerede har motorene. Husker jeg rett så kommer motorfestene med standard hullmønster så vanlige 28mm motorer vil passe, og det er klaring for 8'' propell.
    Forslag til noe billig, som funker greit ?
    Helst hos norsk forhandler..

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    58
    Kraft
    0

Standard

Du har PM................

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Som med mye annet, har jeg et 2/3 ferdig Flamewheel stående. Det tok... heller liksom aldri helt av.
    Dog har jeg en nabo som er veldig ivrig, som kanskje bistår meg litt med passelige røvspark for å komme på vingene, MEN hva er en passende mottager til en sånn multikoptersak ?
    Har kjøpt noen mottagere fra Rc-batteri uten at jeg kan se at disse er noe dårligere enn originale Spektrum akkurat. Gir multikopterets ekstreme vibrasjoner og motorforstyrrelser et annet bilde, bør jeg velge original Spektrum, og i så fall hvilken modell ?

Håper få samlet delene til en byggekveld iløpet av noen dager, for det hadde vært hyggelig å få sett investeringen airborne etterhvert...

AudunJ sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Thanks
    16
    Kraft
    0

Standard

[QUOTE=Initium;394194]Som med mye annet, har jeg et 2/3 ferdig Flamewheel stående. Det tok... heller liksom aldri helt av.
    Dog har jeg en nabo som er veldig ivrig, som kanskje bistår meg litt med passelige røvspark for å komme på vingene, MEN hva er en passende mottager til en sånn multikoptersak ?
    \QUOTE]

Kjøpte ikke du den FW sammen med en Naza kontrolleren (m lite ?), når det gjelder quad, er det viktig at mottakeren har failsafe funksjon og bør være full range...

Gamle Spektrum mottakere hadde ofte kun failsafe på throtle kanelen, mens nyere har failsafe på alle kanalene.
    Er ikke helt inneforstått om eks alle Limon mottakeren har FS på alle kanaler eller bare på Thr.

Grunnen til at man ønsker failsafe (der motakeren gir et stabilt og forhånds bestemt signal ut til servoer osv, ved bortfall kontakt med fjernkontrollen er at den trenger litt "tid" for å finne seg selv og gå over i "fail mode" for eks å returnere hjem til der den tok av fra hvis en har GPS. Uten fs som på thortle skal settes til nivå rundt stabil hover, vil den fort dette ned fra himmelen hvis TX signalet blir borte før den klarer å skjønne at den skal sveve litt og finne veien hjem..

Vider benytter man ofte flere ekstra kanaler, som styring av GPS modus og hvordan selve guaden skal oppføre seg og da er det vitig at den ikke går en "udefinert" stilling på en av disse kanalene, hvis bortfall av signal.

Jeg brukte tidligere en AR7000 på min quad, men du kommer også langt med eks AR6210 (men det er jo en 800kr mottaker) som jeg har brukt i mange modeller..

Sett over te/ kaffe kannen, og så kommer sikkert flere av naboene og kanskje noen fra sør og nord i bygda også på et besøk..
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Side 10 av 10 FørsteFørste 12345678910

Lignende tråder

1. Trainer
    By RSS in forum www.modellsalg.no
    Svar: 0
    Siste melding: 10-08-14, 22:40
  2. Svar: 0
    Siste melding: 05-06-14, 04:27
  3. Ulyd fra OS 46AX II
    By PiperJ3 in forum Fly Generell Diskusjon
    Svar: 1
    Siste melding: 10-03-14, 20:49