Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Initium View Post
    Det ble 2 sånne. Så får vi se om vi klarer ødelegge noe...
    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • Jeg orker ikke handle på HK. Altfor impulsiv tll å basere meg på å vente.... lenge på en servomotor eller annet småtjafs..

      Comment


      • Har alltid latt meg facinere av modellene som Flite Test gutta snekrer sammen.
        Enkle, billige, no-nonsens modeller, som består av litt foam, litt lim og lite annet. Siden jeg har en delvis smadret Clouds Fly som der tail-boomen, drivverket, vingen osv er helt hel, har jeg tenkt å forsøke å konstruere et nytt hovedskrog. Jeg mener, hvor vanskelig kan det være ? Det SER iallefall lett ut, og er sikkert ganske morro holde på med. Viktig det også, at ting føles morro å holde på med...bin

        Tipper combinasjonen av en delvis sammenstillet FT Explorer og en halv clouds kan funge kanskje greit, så det er iaf ambisjonsnivået.

        Hvorfor ikke bygge en HEL FT Explorer vil sikkert mange lure på ?
        Vel - først og fremst fordi jeg hater kaste noe som helst...
        Last edited by Initium; 29-12-15, 22:39.

        Comment


        • Når man fargelegger ( maler ) modellfly, er det ALLTID spray som er beste / eneste alternativ ?

          Har liksom ikkenoe sted å stå å spraylakke modellfy vinterstid, spayer jeg i kjelleren kommer skilsmissepolitiet løpende, og sprayer jeg i garasjen, blir RangeRoveren min fort prikkete...

          Comment


          • Har allerde hatt besøk av "skilsmissepolitiet" så jeg frykter ikke noe... Men sist jeg spraylakket et fly, bygde jeg en stor male boks, av noen flytte esker og da holdt alt seg inne i boksen... Hva med å kjøre ut bilen av garasjen?
            Audun Johnsrud
            Nittedal - HMFK

            * Flyr divserse planker og noen visper.
            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

            Comment


            • Originally posted by AudunJ View Post
              Hva med å kjøre ut bilen av garasjen?
              Bilen er syk i dieselpumpa si, og må stå inne mens jeg overhaler denne. Venter på deler..

              Comment


              • Originally posted by Initium View Post
                Bilen er syk i dieselpumpa si, og må stå inne mens jeg overhaler denne. Venter på deler..
                Den er som Range Rover pleier å være da mao

                Men som nevnt så funker det bra å bygge en lakkboks med esker/papp. Har du i tillegg mulighet for avtrekk så er nok ikke bilen i noe fare.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • Finnes det et rimelig og helst Norsk tilgjengelig alternativ til Permax 400 børstemotorene ?
                  Trodde egentlig børstemotorer hadde gått av moten, men det er nå sånne den Protech-saken kom med som standard.

                  Bør jeg bytte de ut når jeg likevel har flyet i biter ?

                  Comment


                  • Gå for all del for børsteløse motorer, selv de billigste kina motorene er bedre enn tunge, slappe ueffektive børstemotorer. Eneste fordelen med børstemotorer er at du klarer deg med en esc, så det blir jo selvfølgelig en billigere løsning siden du allerede har motorene. Husker jeg rett så kommer motorfestene med standard hullmønster så vanlige 28mm motorer vil passe, og det er klaring for 8'' propell.

                    Comment


                    • Originally posted by Kyrre View Post
                      Gå for all del for børsteløse motorer, selv de billigste kina motorene er bedre enn tunge, slappe ueffektive børstemotorer. Eneste fordelen med børstemotorer er at du klarer deg med en esc, så det blir jo selvfølgelig en billigere løsning siden du allerede har motorene. Husker jeg rett så kommer motorfestene med standard hullmønster så vanlige 28mm motorer vil passe, og det er klaring for 8'' propell.
                      Forslag til noe billig, som funker greit ?
                      Helst hos norsk forhandler..

                      Comment


                      • Du har PM................

                        Comment


                        • Som med mye annet, har jeg et 2/3 ferdig Flamewheel stående. Det tok... heller liksom aldri helt av.
                          Dog har jeg en nabo som er veldig ivrig, som kanskje bistår meg litt med passelige røvspark for å komme på vingene, MEN hva er en passende mottager til en sånn multikoptersak ?
                          Har kjøpt noen mottagere fra Rc-batteri uten at jeg kan se at disse er noe dårligere enn originale Spektrum akkurat. Gir multikopterets ekstreme vibrasjoner og motorforstyrrelser et annet bilde, bør jeg velge original Spektrum, og i så fall hvilken modell ?

                          Håper få samlet delene til en byggekveld iløpet av noen dager, for det hadde vært hyggelig å få sett investeringen airborne etterhvert...

                          Comment


                          • [QUOTE=Initium;394194]Som med mye annet, har jeg et 2/3 ferdig Flamewheel stående. Det tok... heller liksom aldri helt av.
                            Dog har jeg en nabo som er veldig ivrig, som kanskje bistår meg litt med passelige røvspark for å komme på vingene, MEN hva er en passende mottager til en sånn multikoptersak ?
                            \QUOTE]

                            Kjøpte ikke du den FW sammen med en Naza kontrolleren (m lite ?), når det gjelder quad, er det viktig at mottakeren har failsafe funksjon og bør være full range...

                            Gamle Spektrum mottakere hadde ofte kun failsafe på throtle kanelen, mens nyere har failsafe på alle kanalene.
                            Er ikke helt inneforstått om eks alle Limon mottakeren har FS på alle kanaler eller bare på Thr.

                            Grunnen til at man ønsker failsafe (der motakeren gir et stabilt og forhånds bestemt signal ut til servoer osv, ved bortfall kontakt med fjernkontrollen er at den trenger litt "tid" for å finne seg selv og gå over i "fail mode" for eks å returnere hjem til der den tok av fra hvis en har GPS. Uten fs som på thortle skal settes til nivå rundt stabil hover, vil den fort dette ned fra himmelen hvis TX signalet blir borte før den klarer å skjønne at den skal sveve litt og finne veien hjem..

                            Vider benytter man ofte flere ekstra kanaler, som styring av GPS modus og hvordan selve guaden skal oppføre seg og da er det vitig at den ikke går en "udefinert" stilling på en av disse kanalene, hvis bortfall av signal.

                            Jeg brukte tidligere en AR7000 på min quad, men du kommer også langt med eks AR6210 (men det er jo en 800kr mottaker) som jeg har brukt i mange modeller..

                            Sett over te/ kaffe kannen, og så kommer sikkert flere av naboene og kanskje noen fra sør og nord i bygda også på et besøk..
                            Audun Johnsrud
                            Nittedal - HMFK

                            * Flyr divserse planker og noen visper.
                            En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                            Comment

                            Working...
                            X