Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg har sett bilde av en som brukte fremre halvdel av en brusflaske som nese på sin Clouds Fly.

    Comment


    • #32
      Fronten på min består nå av en bit rørisolasjon fra biltema. Limet beit litt dårlig på det, men tapet satt som et skudd. Måtte det bli opphold snart...

      Comment


      • #33
        Dette må du legge ut bilde av...
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #34
          Jeg kjøpte FMS`en, og den ble utstyrt med mottager og satt på lager. Dårlig vær, dårlig sikt og dårlig tid gjorde at den ble der litt lenge, til en dag jeg fikk ånden over meg, og hadde litt tid. Dvs det jeg EGENTLIG skulle, var å sjekke alle utbedringene på mitt Beaver fly, som ble utstyrt med flottører samtidig som det ble utbedret for litt småskader etter siste tur i bakken. Beaveren flydde fint som bare det, første turen. Ditto så andre turen. Tredje, og foreløpig siste feilberegnet jeg farten en gang til, stallet og ramlet ned så stringerne til flottørene føyk veggimellom. Ble litt furten og lei, og surmulet inn på hobbyrommet med armene fullt av deler. Der fant jeg FMS traineren stua i en krok, og tenkte "jøss, var det her du havna da ? "

          Jeg tok med flyet ut, tok pent av, og syns motorkraften var ganske elendig, jeg fikk liksom ikke fart på sakene. Jeg tok det skjebnesvangre valget å svinge feil veg, flyet dro innover skauholtet siden av her, og havna i toppen av den høyeste grana som fins siden av høyspenten. Der sitter det fint, for treet er sikkert 30m høyt, og selvsagt alt for tynt å klatre opp i. Ingen nabotrær i nærheten heller. Mulig kombinasjonen toleddet stige, lang stang og god livsforsikring kan funke, jeg vet ikke.

          Men det værste er at jeg har fortsatt ikke fått flydd noe mer

          Comment


          • #35
            Motorsag er ganske grei redskap mot høye trær.

            Comment


            • #36
              å begynne sage ned nabo-bondens trær med motorsag, for å redde et 1000kr modellfly, tror jeg får vente noen år til....

              Comment


              • #37
                Kanskje en lift kan gjøre jobben?
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #38
                  flyet henger i toppen av en gran, på andre siden av bekken, 100m nedenfor huset her så NEI, en lift gjør definitivt ikke jobben.

                  Mer trua på en litt frisk stige, og etpar 5m lange trelekter elns...

                  Comment


                  • #39
                    2delt stige, alle steinlektene jeg fant i garasjen og litt ekstra livsforsikring gjorde susen. Nå er greiene tilbake på bakken. Nær sagt uskadet, etpar rorflatearmer var brekt, og boltene til vingene var over alle hauger, men ellers så det helt fint ut...

                    Comment


                    • #40
                      Her hadde det jo vært unektelig artig med noen bilder fra seansen
                      Men bra det ordnet seg i alle fall. Bare å vente til det løyer nå så
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #41
                        Kona var med som stigebærer og blinkanviser når jeg sto 5m over bakken og veiva med en trepinne på 5m, og det hadde vært strategisk ulurt be henne forevige seansen...

                        Comment


                        • #42
                          Hehehe! Ser den
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #43
                            Sneik meg en tur ut med mitt Floater-Jet som har vært krasjet og reparert 100 ganger, og fikk litt fin luft under vingene. Blåser ganske kraftig ute, så det ble litt bumpy men fungerte overraskende bra.
                            Er et seilfly bedre når det blåser litt ? Eller er det enda værrre, siden man ikke har motorkraft ? Har lyst på teste seilfly etterhvert, er det noen som kan egne seg til en dedikert amatør ? Eller er det greit holde meg til de motorseilerne som jeg har fått noenlunde dreis på.. ?

                            Comment


                            • #44
                              Flere seilfly liker seg godt i vind, men du må ha et såkalt "hang" å fly ved, enten en bakketopp eller fjellkant slik som i denne videoen.

                              Comment


                              • #45
                                Ser vel for meg en Multiplex easyglider eller tilsvarende etterhvert.
                                Men det tråden EGENTLIG skulle handle om, en enkel og rubust trainer, har jeg ikke fått noen løsøning på. Stm Beaveren er fin den, men for skjør til være noen god trainer ( masse sære plastbiter som fyker i alle retninger når jeg KNAZ`er i bakken ) og den FMS 1280 traineren er alt for undermotorisert til å være morsom. En venn insisterer på Funcub, og den ser jo brukbart enkel og fin ut. Blir litt dyr med original motorpakke, men kan sikkert bruke noe enklere / billigere biter også. Andre alternativer kjenner jeg ikke til, så tips mottas.

                                Comment

                                Working...
                                X