Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Her har du en fattigmanns Funcub, og her er en forums test av modellen. Den er enda snillere enn Funcub en på bekostning av akrobatiske evner. Den har akkurat passe motorkraft, og kan fly meget sakte.
    Last edited by Kyrre; 02-01-15, 17:32.

    Comment


    • #47
      Bra forslag Kyrre, men litt dumt betale for en billig drittradio og ditto lader når jeg har dette fra før syns jeg...

      Har ikke tålmodighet til å vente på elektronikk fra Kina, og synes elektronikken på Elefun til Funcub er ganske dyr. 100kr pr servo blir jo litt når man trenger en hel haug...Noen som har noe til overs eller tips til rimeligere butikker kanskje ?

      Comment


      • #48
        Originally posted by Initium View Post
        Bra forslag Kyrre, men litt dumt betale for en billig drittradio og ditto lader når jeg har dette fra før syns jeg...

        Har ikke tålmodighet til å vente på elektronikk fra Kina, og synes elektronikken på Elefun til Funcub er ganske dyr. 100kr pr servo blir jo litt når man trenger en hel haug...Noen som har noe til overs eller tips til rimeligere butikker kanskje ?
        Dersom du ikke skal vente på billig elektronikk fra kina, og syns 100 kr. for en servo er mye, så er alternativene ikke så mange.
        Men disse HXT900 servoene (9 grams) til kr 27,- pr. stk. i Norge (rcelektro), er definitivt verdt pengene.
        Har brukt de et år nå på et 3D profilfly med vsp på en meter, samt på noe andre greier uten noe som helst tull.
        På profilflyet har de blitt utsatt for relativt store krefter pga. svære rorflater og utslag, så jeg er imponert over dem.
        De selges også på hobbyking.

        Comment


        • #49
          Det var et bra tips, takker !

          Comment


          • #50
            Ramler på med spørsmål her, er det noen som har FMS1280 traineren ?
            Den står forsyne meg oppført med at den skal ha 2S batteri, som må være alt for dårlig. Ser at Flitetest gutta brukte 3s, men bør jeg kjøpe litt små / lette pakker ? Har "standardisert" på 2200mAh, men kjøper selvsagt det som må til. Har noen " kuttet plass " i nesa til større pakker, og hva skjer da med vekta ?

            Litt dumt jeg ikke tenkte over det med batteriene, tok det som en selvfølge at 2200mAh pakker passet, disse brukes vel i ca alt som fly i denne størrelsen....

            Comment


            • #51
              Da var to stk 2s 1300mAh batterier til FMS flyet bestillt og betalt hos Elefun.......

              Comment


              • #52
                Er det noen som har noe positivt / negativt å fortelle om FPV-raptoren fra modellflybutikken ?

                Syns fly til rundt 1000kr passer meg fint, da jeg .... lander innmari brått noen ganger... En EZII koster fort det dobbelte om man skal kjøpe ny elektronikk...

                Comment


                • #53
                  Det er vel på tide at Initrium legger ut noen bilder av modellene basert på kreativ bruk av tape, og andre reprasjons metoder osv.
                  Audun Johnsrud
                  Nittedal - HMFK

                  * Flyr divserse planker og noen visper.
                  En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                  Comment


                  • #54
                    Vel, etter å ha blitt omtalt å tilhøre den lokale GAFFATAPEMAFIAEN, tror jeg det like greit kan vente litt til.
                    Ble så lei meg av å bli mobba, at jeg sporenstreks dro ut å kjøpte meg en Multiplex Funcub. Og den ser jo fin ut, og da gleder jeg meg til helga for se om den klarer løfte seg fra bakken....

                    Comment


                    • #55
                      Gratulerer med knall godt kjøp! Funcuben er noe av det beste jeg har flydd, snill som et lam når man tar det med ro, og leken som en, vel, bjørnunge (cub) når man vil. Med flaps tar den av på sin egen kroppslengde, og selv uten så tar den av på noen få meter selv uten hjelp av vinden. Hvis du ikke klarer å like Funcuben så bør du finne deg en ny hobby

                      Comment


                      • #56
                        Og de tilhørende flottørene i foam er flatbunnet, og funker både på ganske løs snø, samt på isete bakke

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by Initium View Post
                          Er det noen som har noe positivt / negativt å fortelle om FPV-raptoren fra modellflybutikken ?

                          Syns fly til rundt 1000kr passer meg fint, da jeg .... lander innmari brått noen ganger... En EZII koster fort det dobbelte om man skal kjøpe ny elektronikk...

                          Ingen synspunkter ?

                          Comment


                          • #58
                            Tok meg en lang, fin flight med FMS traineren siden jeg er ... hjemme likvel om dagen. Fabelaktig sakteflyvende sak. Ladet batteriet og gledet meg til jr skulle komme hjem, siden dette liksom skulle være "hans" fly. Han var akkurat like klønete som pappaen sin, og banka den rett i barfrosten, så isoporbitene føyk.
                            Litt betuttet var han med sanket sammen alle delene. Jeg har garantert at denne flyr etter frokost i morra, og har litt liming foran meg. Hvorfor bruker ingen egentlig hvitt trelim til isopor lengre ? I "gamle dager " var jo dette standarden mer eller mindre...

                            Comment


                            • #59
                              Ulempen med vanlig trelim er lang herdetid. nyere limsorter er jo bare lim /trykk så sitter det.
                              Har forresten en slik FPV Raptor (1,6m utgaven) Ulempen med disse er svak motor og ESC (hvis de ikke har oppdatert disse)
                              Ser en får kjøpt ferdig oppgradering av dette,så det er verd å kjøpe hvis en skal ha et slikt fly. Jeg bøyde motorakslingen når jeg hadde en vertikal "landing" med nesa først fra ca 15-20m Jeg reiv også av vingefestene (noe jeg synes er dårlig originalt) , men forsterket alt,så nå holder det. Fordelen ellers med flyet er at det har en megasolid kropp. Har enda ikke ødelagt det etter utallige dårlige landinger. Forresten en annen ulempe med raptoren er at den har en tendens til å stikke nesa nedover ved oppstart.
                              Det er heller ikke veldig gode servoer med dette. rimelige 9G kinaservoer som jeg har byttet ut nå. Er det annet,så er det bare å spørre

                              Comment


                              • #60
                                Alle pushere putter nesa ned når de tar av, se på vinkelen på motoren, så skjønner du hvorfor.
                                Både FMS`en og Cloudsen er sånn. Bare dra avgarde med litt mindre pådrag, så går det ( som regel ) helt fint.

                                Comment

                                Working...
                                X