Side 4 av 10 FørsteFørste 12345678910 SisteSiste
Viser resultatene 49 til 64 av 148

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Det var et bra tips, takker !

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Ramler på med spørsmål her, er det noen som har FMS1280 traineren ?
    Den står forsyne meg oppført med at den skal ha 2S batteri, som må være alt for dårlig. Ser at Flitetest gutta brukte 3s, men bør jeg kjøpe litt små / lette pakker ? Har "standardisert" på 2200mAh, men kjøper selvsagt det som må til. Har noen " kuttet plass " i nesa til større pakker, og hva skjer da med vekta ?

Litt dumt jeg ikke tenkte over det med batteriene, tok det som en selvfølge at 2200mAh pakker passet, disse brukes vel i ca alt som fly i denne størrelsen....

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Da var to stk 2s 1300mAh batterier til FMS flyet bestillt og betalt hos Elefun.......

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Er det noen som har noe positivt / negativt å fortelle om FPV-raptoren fra modellflybutikken ?

Syns fly til rundt 1000kr passer meg fint, da jeg .... lander innmari brått noen ganger... En EZII koster fort det dobbelte om man skal kjøpe ny elektronikk...

AudunJ sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Thanks
    16
    Kraft
    0

Standard

Det er vel på tide at Initrium legger ut noen bilder av modellene basert på kreativ bruk av tape, og andre reprasjons metoder osv.
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Vel, etter å ha blitt omtalt å tilhøre den lokale GAFFATAPEMAFIAEN, tror jeg det like greit kan vente litt til.
    Ble så lei meg av å bli mobba, at jeg sporenstreks dro ut å kjøpte meg en Multiplex Funcub. Og den ser jo fin ut, og da gleder jeg meg til helga for se om den klarer løfte seg fra bakken....

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    59
    Kraft
    0

Standard

Gratulerer med knall godt kjøp! Funcuben er noe av det beste jeg har flydd, snill som et lam når man tar det med ro, og leken som en, vel, bjørnunge (cub) når man vil. Med flaps tar den av på sin egen kroppslengde, og selv uten så tar den av på noen få meter selv uten hjelp av vinden. Hvis du ikke klarer å like Funcuben så bør du finne deg en ny hobby

SmurfAir sin avatar
    Ble medlem
    May 2013
    Post Thanks / Like
    Thanks
    194
    Kraft
    0

Standard

Og de tilhørende flottørene i foam er flatbunnet, og funker både på ganske løs snø, samt på isete bakke

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Initium Vis post
    Er det noen som har noe positivt / negativt å fortelle om FPV-raptoren fra modellflybutikken ?

Syns fly til rundt 1000kr passer meg fint, da jeg .... lander innmari brått noen ganger... En EZII koster fort det dobbelte om man skal kjøpe ny elektronikk...

Ingen synspunkter ?

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Tok meg en lang, fin flight med FMS traineren siden jeg er ... hjemme likvel om dagen. Fabelaktig sakteflyvende sak. Ladet batteriet og gledet meg til jr skulle komme hjem, siden dette liksom skulle være "hans" fly. Han var akkurat like klønete som pappaen sin, og banka den rett i barfrosten, så isoporbitene føyk.
    Litt betuttet var han med sanket sammen alle delene. Jeg har garantert at denne flyr etter frokost i morra, og har litt liming foran meg. Hvorfor bruker ingen egentlig hvitt trelim til isopor lengre ? I "gamle dager " var jo dette standarden mer eller mindre...

Ble medlem
    May 2013
    Post Thanks / Like
    Thanks
    401
    Kraft
    0

Standard

Ulempen med vanlig trelim er lang herdetid. nyere limsorter er jo bare lim /trykk så sitter det.
    Har forresten en slik FPV Raptor (1,6m utgaven) Ulempen med disse er svak motor og ESC (hvis de ikke har oppdatert disse)
    Ser en får kjøpt ferdig oppgradering av dette,så det er verd å kjøpe hvis en skal ha et slikt fly. Jeg bøyde motorakslingen når jeg hadde en vertikal "landing" med nesa først fra ca 15-20m Jeg reiv også av vingefestene (noe jeg synes er dårlig originalt) , men forsterket alt,så nå holder det. Fordelen ellers med flyet er at det har en megasolid kropp. Har enda ikke ødelagt det etter utallige dårlige landinger. Forresten en annen ulempe med raptoren er at den har en tendens til å stikke nesa nedover ved oppstart.
    Det er heller ikke veldig gode servoer med dette. rimelige 9G kinaservoer som jeg har byttet ut nå. Er det annet,så er det bare å spørre

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Alle pushere putter nesa ned når de tar av, se på vinkelen på motoren, så skjønner du hvorfor.
    Både FMS`en og Cloudsen er sånn. Bare dra avgarde med litt mindre pådrag, så går det ( som regel ) helt fint.

Ble medlem
    May 2013
    Post Thanks / Like
    Thanks
    401
    Kraft
    0

Standard

Satte flaps på min raptor,og det hjelper utrolig ved takeoff . Liker pusher propell på denne, da jeg lander nær sagt overalt med denne raptoren. Kroppen er utrolig sterk

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

hva bærer den av batterier ?

Cloudsen bruker "std" 2200mAh 3 pakker og får nesten 20min flytid pr pakke, mens FMS traineren bruker 2s 1300mAh pakker, og dermed er det slutt etter ca 8minutter...

Ble medlem
    Nov 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Naboen kom innom å skravla til meg i gråmøkningen, dermed la jeg Funcuben opp ned neddi krattet til naboen.
    Flyet taklet brasene greit nok, men jeg strippet en Hitec HS81 servo. Er det noen som vil foreslå en servo som passer rett inn i flykroppen, som ikke koster en formue ? Jeg klarer sikkert smadre noe om ikke altfor lenge, så superdyre greier er sikkert lite vist. Kanskje lurt om det finnes noe med ståldrev...

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    59
    Kraft
    0

Standard

Her får du HS 81 ganske rimelig, og her har du et meget godt, digitalt alternativ med metaldrev.

Side 4 av 10 FørsteFørste 12345678910 SisteSiste

Lignende tråder

1. Trainer
    By RSS in forum www.modellsalg.no
    Svar: 0
    Siste melding: 10-08-14, 23:40
  2. Svar: 0
    Siste melding: 05-06-14, 05:27
  3. Ulyd fra OS 46AX II
    By PiperJ3 in forum Fly Generell Diskusjon
    Svar: 1
    Siste melding: 10-03-14, 21:49