Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Satte flaps på min raptor,og det hjelper utrolig ved takeoff . Liker pusher propell på denne, da jeg lander nær sagt overalt med denne raptoren. Kroppen er utrolig sterk

    Comment


    • #62
      hva bærer den av batterier ?

      Cloudsen bruker "std" 2200mAh 3 pakker og får nesten 20min flytid pr pakke, mens FMS traineren bruker 2s 1300mAh pakker, og dermed er det slutt etter ca 8minutter...

      Comment


      • #63
        Naboen kom innom å skravla til meg i gråmøkningen, dermed la jeg Funcuben opp ned neddi krattet til naboen.
        Flyet taklet brasene greit nok, men jeg strippet en Hitec HS81 servo. Er det noen som vil foreslå en servo som passer rett inn i flykroppen, som ikke koster en formue ? Jeg klarer sikkert smadre noe om ikke altfor lenge, så superdyre greier er sikkert lite vist. Kanskje lurt om det finnes noe med ståldrev...

        Comment


        • #64
          Her får du HS 81 ganske rimelig, og her har du et meget godt, digitalt alternativ med metaldrev.

          Comment


          • #65
            Du kan få tak i nye drev til HS81: http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=2267
            Knut

            Diverse fly; de fleste med propell...

            Comment


            • #66
              Originally posted by Tipstall View Post
              Du kan få tak i nye drev til HS81: PN56403 Hitec HS-81 gearset
              Selv byttet jeg drev i om 7,6gram servo deler kostet 25kr men jobben med små tannhjul osv, gjorde at dette ble engangs eventyr.
              Når servo ny koster 175 som i mitt tilfelle, er det mer herk en prisen på en ny.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #67
                Hva slags modellflysimulator bruker du ? Kan kanskje hjelpe å bruke mer tid foran den ?
                Last edited by bth; 07-04-15, 09:38.
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #68
                  Originally posted by bth View Post
                  Hva slags modellflysimulator bruker du ? Kan kanskje hjelpe å bruke mer tid foran den ?
                  Stort sett så går det forbløffende bra.
                  Jeg antar det ikke bare er undertegnede som begår litt fadeser innimellom, og chrunsjer litt ispopor.

                  Comment


                  • #69
                    Funcuben min har en Turnigy C3536 1450KV motor.
                    Den var montert med for korte skruer, så jeg strippet gjengene idag.

                    Finnes det motorer som har samme monteringshullavstander som er lagerført f.eks på Elefun ?

                    Jeg vil helst handle der, men skjønner lite av de tegningene på HK.... bolthullene er jo ikke tegnet inn ? Den motoren jeg har ødelagt, ser ut til å ha to sett hullmønster, men det " innerste " settet passer ikke i motorbraketten på flyet...

                    Comment


                    • #70
                      Hullavstand er så og si standard på motorer idag, så så lenge du kjøper en 35 mm motor skal du nok få festet den. Motorene Multiplex bruker (Himax) har visst lik avstand mellom gjengene, mens alle andre motorer jeg har vært borti har forskjellig, oftest 2 nærmere akslingen. Men hvis du har hatt for korte skruer, er det ikke en sjans for at det fortsatt er gjenger lenger inn som du kan få feste i med lengre skruer?

                      Comment


                      • #71
                        jeg er litt usikker, stikker å ser om jeg får fatt på noen vettuge skruer i morra. Setter jeg det inn med gjengelim, ikke gjengelåsing, kan det hende det går bra..... Er det 3mm skruer som er brukt på disse motorfestene ?

                        Idiotisk det ikke fins målsatte tegninger...

                        Comment


                        • #72
                          hvilke motor sjekker/ lurer du på. Kjøp nytt feste til funcuben, er sikker å finne
                          404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se
                          Last edited by Sundtair; 08-04-15, 22:21.
                          Mvh Andreas
                          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                          PCM.at mye glede i litt carbon
                          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                          Comment


                          • #73
                            nei jeg aner ikke hva jeg skal sjekke ut. Syns 620W som sitter i børsa idag, hørs galskap mye ut.

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Initium View Post
                              nei jeg aner ikke hva jeg skal sjekke ut. Syns 620W som sitter i børsa idag, hørs galskap mye ut.
                              620W er friskt i en Funcub ja. Men tar (tok) du ut så mye effekt? Propellstørrelse og batterispenning avgjør effekten som til enhver tid tas ut. Max. effekten som oppgis er ved maksimalt strømtrekk (oftest en spissverdi; tillatt kontinuerlig strøm er vanligvis en god del lavere), og med maksimal batterispenning - i dette tilfelle 4s LiPo. Over 600W for en motor på ca. 100 gram er MYE.

                              Jeg tar ut rundt 400W (3s LiPo, strømtrekk ca. 40A) på min Funcub, og med den effekten er den langt over "trainer nivå". Mange tar ut mer, men da snakker vi uansett ikke om en trainer.
                              Knut

                              Diverse fly; de fleste med propell...

                              Comment


                              • #75
                                Fikk litt korreksjon i går, og 620W stemmer definitivt ikke.

                                Er det sånn "metallplate " i nesa til å montere motor i på alle funcuber, eller er det en mod utført av forrige eier ? ( handla flyet brukt )

                                Comment

                                Working...
                                X