Side 6 av 10 FørsteFørste 12345678910 SisteSiste
Viser resultatene 81 til 96 av 148
    AudunJ sin avatar
    Ble medlem
    Jun 2011
    Post Thanks / Like
    Thanks
    16
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Initium Vis post
    nei jeg aner ikke hva jeg skal sjekke ut. Syns 620W som sitter i børsa idag, hørs galskap mye ut.
    Les sidene til Askermodellflyklubb, her står det mye å lære om motor størrelser og generelt rundt effekt / kg for modeller osv.

http://askermodellklubb.no/teknisk/v...lektriske-fly/

Litt på sidelinjen, har du vel snart hugget ned alle buskene rundt deg for å få ned igjen, de modellen som landet litt utenfor målet. Så det ikke er fare for å lande i trærene lengre når naboer skal snakke meg deg osv ?
    Audun Johnsrud
    Nittedal - HMFK

* Flyr divserse planker og noen visper.
    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av AudunJ Vis post
    Les sidene til Askermodellflyklubb, her står det mye å lære om motor størrelser og generelt rundt effekt / kg for modeller osv.

http://askermodellklubb.no/teknisk/v...lektriske-fly/

Litt på sidelinjen, har du vel snart hugget ned alle buskene rundt deg for å få ned igjen, de modellen som landet litt utenfor målet. Så det ikke er fare for å lande i trærene lengre når naboer skal snakke meg deg osv ?
    Heldigvis er det snart tørket så bra at jeg kan begynne chrashe på stripa i stedet for hjemme i skogbrynet.
    Skam på den som gir seg er mitt motto...

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Er det noen " motorseilere " som er beregnet på 3s 2200mah pakker ? Finner ikkenoe, er dette rett og slett for mye vekt til å gi " noen særlige " seilfly-egenskaper ?

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    58
    Kraft
    0

Standard

Multiplex Solius er en glimrende motorseiler som flyr helt supert med 2200 pakker. Det har nå nylig blitt sluppet en ny versjon kalt Heron med lengre vinger og flaps som er mer egnet for ren sveving/gliding (soaring), mens Soliusen er mer en akro glider, skjønt den glir jo helt fint også. Jeg fløy også min Easyglider med 2200 pakker uten problem. Du kan jo se på videoen under og se hva Solius'en er kapabel til med en 3S 2200 pakke, dette er en av mine absolutte favoritt modeller uansett type. Ellers er jeg villig til å vedde en del på at disse to også fint takler 2200 pakker, Blaze og ASK 23, samme med Radian Pro

Sist endret av Kyrre; 10-04-15 kl 12:21

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kyrre Vis post
    Multiplex Solius er en glimrende motorseiler som flyr helt supert med 2200 pakker. Det har nå nylig blitt sluppet en ny versjon kalt Heron med lengre vinger og flaps som er mer egnet for ren sveving/gliding (soaring), mens Soliusen er mer en akro glider, skjønt den glir jo helt fint også. Jeg fløy også min Easyglider med 2200 pakker uten problem. Du kan jo se på videoen under og se hva Solius'en er kapabel til med en 3S 2200 pakke, dette er en av mine absolutte favoritt modeller uansett type. Ellers er jeg villig til å vedde en del på at disse to også fint takler 2200 pakker, Blaze og ASK 23, samme med Radian Pro

Stilig; hvordan vil f.eks en sånn Solius oppføre seg sammenlignet med f.eks en Easystar ?
    Har "brukt opp " en Clouds, som jeg likte veldig godt, har også lekt masse med en FMS Easy Trainer FMS1280 jeg kjøpte for en tid siden, men syns fortsatt vanlig høyvingede modeller er litt mer krevende. Alternativet er jo en Easyglider, som vel blir en variant av Easytrainer kanskje ?

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    58
    Kraft
    0

Standard

En Solius er noen hakk mer krevende enn en Easystar. Den er ikke vanskelig å fly, men den kan få såkalt tip stall og gå i spinn (ikke spør meg hvordan jeg vet det), noe som er nærmest umulig med en Easystar og Easyglider. Sistnevnte kan jeg trygt anbefale, jeg angrer på at jeg solgte min. Den er er utrolig stabil og lettflydd og hvis du bare vil sveve rundt så er den egentlig bedre enn Solius'en (og billigere). Den kan også utføre enkel akrobatikk, men er mye tregere i rollen enn Solius'en.

Ble medlem
    Mar 2010
    Post Thanks / Like
    Thanks
    5
    Kraft
    0

Standard

Jepp, Easyglider er et sikkert stikk. En rett fram ukritisk seiler som funker i termikk, og som også tåler ganske mye vind om den får litt ballast innabords. Easystar er vel stamfaren til alle Kinavariantene av høyvingede "motorglidertrainere" med pusher propell. Så om kopiering er høyeste form for smiger, kan Easystar trygt føle seg smigret. Av de to er Easyglider helt klart mer ordentlig seilfly, men en Easystar glir slett ikke verst den heller. Easystar versjon 2 kommer med foldepropell som standard. Ellers er Easystar fin til å løfte kamera med, og som alt annet kan den overmotoriseres, og dergjennom bli ganske frisk.
    Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

bra tips, takker.Det har gått litt hardt på utstyret etter vinterens dvale, så jeg må finne litt kostnadseffektive løsninger for ikke bli grounded.

Det virker som om Multiplex skummet er litt mindre knekkete enn Fms billigflyet.

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Jeg fortsetter å kløne ting til for meg, selv om det absolutt går rett veg:
    er det noen som kan anbefale en rimelig motor, gjerne hos Elefun som passer i Funcuben ?
    Jeg syns den originale er veldig dyr, og Redrock motoren har jeg hørt mye rart om. Er det andre alternativer jeg bør vurdere ? Trenger ikke akkurat noen racermotor, jeg er mest opptatt av å holde kostnadene såpass nede at jeg har råd til å fullføre pilotutdanningen min.....

Kom på en ting; ser endel forsterker flyene med carbonstenger, og har gjort det litt hist og her selv, ettersom ting... går i stykker innimellom:
    men, bruker men stenger, eller hule rør ? Antar at vekta er lavere pr m rør, men samtidig er vel stenger vesentlig mer solid ? Hva gjør dere andre ? Ser for meg at 5mm rør kanskje er lurt, har selv brukt 5mm stenger, men de veier jo litt...
    Sist endret av Initium; 14-04-15 kl 19:44

bth sin avatar
    Ble medlem
    Dec 2003
    Post Thanks / Like
    Thanks
    82
    Kraft
    0

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    58
    Kraft
    0

Standard

Får man reversert akslingen på denne, så er det et meget godt alternativ. OS motorene får mye skryt, og prisen på denne er meget bra.

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Kyrre Vis post
    Får man reversert akslingen på denne, så er det et meget godt alternativ. OS motorene får mye skryt, og prisen på denne er meget bra.
    Hva mener du med "reversert akslingen " ?

Og ja, vil helst handle her i landet.... syns det er greit støtte de få hobbysjappene som fortsatt finnes, og som er interessert i å selge noe som helst...

Ble medlem
    Aug 2012
    Post Thanks / Like
    Thanks
    654
    Kraft
    0

Standard

Normal

Reversert
    Sist endret av B.A.T; 15-04-15 kl 10:41
    ---------------------------------------------------------------
    Spectrum DX6i
    Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
    Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

Ble medlem
    Mar 2010
    Post Thanks / Like
    Thanks
    5
    Kraft
    0

Standard

Denne burde også fungere http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=23739. Ifølge bildet burde den kunne brukes både front- og bakmontert uten noen modifikasjoner. Reversering av aksel er ofte en enkel sak, men jeg mener å ha lest at OS motorene ikke kan/bør reverseres.

Jeg bruker denne i min Funcub: http://shop.smallsize.no/product_inf...060dc999a06018, og det fungerer helt utmerket. Den dagen denne gir for lite trøkk, er du ikke ute etter en trainer. Det er enkelt å reversere akselen på denne motoren.

Jeg har også brukt en billig variant/kopi av denne: http://shop.smallsize.no/product_inf...060dc999a06018, og den fungerte greit nok den også, om enn med mindre kraftoverskudd.
    Knut

Diverse fly; de fleste med propell...

Ble medlem
    Oct 2014
    Post Thanks / Like
    Thanks
    2
    Kraft
    0

Standard

Jeg trenger ikke den største motoren som finnes, for hver gang jeg jeg chrasher, har jeg GOD hjelp av tyngdekraften....

Kyrre sin avatar
    Ble medlem
    Feb 2009
    Post Thanks / Like
    Thanks
    58
    Kraft
    0

Standard

Bare for å fortsette, her er enda et godt og billig alternativ fra norsk butikk.

Side 6 av 10 FørsteFørste 12345678910 SisteSiste

Lignende tråder

1. Trainer
    By RSS in forum www.modellsalg.no
    Svar: 0
    Siste melding: 10-08-14, 22:40
  2. Svar: 0
    Siste melding: 05-06-14, 04:27
  3. Ulyd fra OS 46AX II
    By PiperJ3 in forum Fly Generell Diskusjon
    Svar: 1
    Siste melding: 10-03-14, 20:49