Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Får man reversert akslingen på denne, så er det et meget godt alternativ. OS motorene får mye skryt, og prisen på denne er meget bra.

    Comment


    • #92
      Originally posted by Kyrre View Post
      Får man reversert akslingen på denne, så er det et meget godt alternativ. OS motorene får mye skryt, og prisen på denne er meget bra.
      Hva mener du med "reversert akslingen " ?

      Og ja, vil helst handle her i landet.... syns det er greit støtte de få hobbysjappene som fortsatt finnes, og som er interessert i å selge noe som helst...

      Comment


      • #93
        Normal


        Reversert
        Last edited by B.A.T; 15-04-15, 10:41.
        ---------------------------------------------------------------
        Spectrum DX6i
        Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
        Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

        Comment


        • #94
          Denne burde også fungere OS OMA-3805-1200kv BL .05-Size. Ifølge bildet burde den kunne brukes både front- og bakmontert uten noen modifikasjoner. Reversering av aksel er ofte en enkel sak, men jeg mener å ha lest at OS motorene ikke kan/bør reverseres.

          Jeg bruker denne i min Funcub: http://shop.smallsize.no/product_inf...060dc999a06018, og det fungerer helt utmerket. Den dagen denne gir for lite trøkk, er du ikke ute etter en trainer. Det er enkelt å reversere akselen på denne motoren.

          Jeg har også brukt en billig variant/kopi av denne: http://shop.smallsize.no/product_inf...060dc999a06018, og den fungerte greit nok den også, om enn med mindre kraftoverskudd.
          Knut

          Diverse fly; de fleste med propell...

          Comment


          • #95
            Jeg trenger ikke den største motoren som finnes, for hver gang jeg jeg chrasher, har jeg GOD hjelp av tyngdekraften....

            Comment


            • #96
              Bare for å fortsette, her er enda et godt og billig alternativ fra norsk butikk.

              Comment


              • #97
                Emax motorene er bra.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #98
                  Jeg tester en redrock, mest fordi det er passe prisklasse og at Elefun har den ..... liker handle der når jeg kan.... bra websjappe og rask levering gjør sitt..

                  Comment


                  • #99
                    De Redrock motorene jeg har vært borti har fungert helt greit.
                    Knut

                    Diverse fly; de fleste med propell...

                    Comment


                    • Det er med børsteløse motorer som med mye annet, de samme motorene (enkelte modeller) selges under flere merkenavn.
                      Emax finnes i Turnigy-drakt, det samme gjelder disse "no-name" motorene som originalt går under navnet EMP.
                      EMP-motorer selges også som Turnigy Aerodrive osv.

                      De billige motorene til Smallsize uten noe navn, er de som oftest selges under navnet EMP på diverse utenlandske nettsteder, og det er vel C-serien om jeg ikke tar feil. Skal du ha en billig motor og samtidig kjøpe fra Norge, så er det et helt greit alternativt.

                      Comment


                      • AXN Floater Jet må være det mest geniale modellfly som er konstruert noen gang:
                        mitt er nå reparert med smeltelim, araldit, epoxy, lynlim, tec7, fibertape, gaffatape, vevtape, pvc-tape, glassfibertape, carbonrør, carbonstang, fiberplate, tannpirkere og grillspyd. Fronten er en skrueboks fra Biltema ( den taklet forresten bare EN smell i bakken før den besto av 1000plastsplinter, så jeg må finne på noe bedre. Flyet flyr fortsatt som en kule, krasjer enda bedre. Burde slengt det i ovnen, men ikkenoe gir mer morro en den kjerra der... Ikke behøver jeg være redd for å ødelegge noe heller.



                        Det litt morsomme er at all vekta som må være tilført av alle reprasjonene, påvirker flyet relativt lite. Den er like sensitiv på CG som et pengeskap av en eller annen grunn, mens FMS traineren har en CG sone på 2mm før det blir ubrukelig å fly, tror jeg Floateren kan få tapet fast pakka til haleroret uten at det gjør noe særlig forskjell.

                        Jeg har veldig lyst til å få laget en ny front til flyet, for det er MYE flyglede igjen. Har ikke tilgang til skumkutteutstyr, så jeg må finne på noe annet lurt. Emballasje-eps burde kunne kuttes til, evt bruke et EPS rør av noe slag. Finerspant og carbonstringere kledd med pakketape er et annet alternativ. Det finnes erstatningsskrog, men de er ganske dyre, og når jeg får på litt frakt og fortolling og tull, er vitsen borte. Dessuten er det morro å få til noe selv...

                        Funcuben og Beaveren er foreløpig lagt i hylla, da det går i stykker noe dyrt og komplisert hver gang jeg er ute å flyr med de...


                        Attached Files

                        Comment


                        • Jeg synes du burde beholde det slik det er nå, det er nå det har sjarm. Får det en ny kropp blir det bare en vanlig Clouds Fly igjen uten særpreg.

                          Comment


                          • påeng det, trenger bare finne på noe lur løsning rundt å få på plass en front som tåler litt mer enn den skrueboksen, som var engangs. En drikkeflaske burde kunne brukes...

                            Comment


                            • Ser den, det kan gå litt hardt utover batteriene i en kræsj slik en er nå.

                              Comment


                              • Du kunne ikke bare fått tak i noe ekspanderende skum og spraye på rundt den kassa som sitter der nå, og pusse bort de største ujevnhetene ?
                                Bfight 210
                                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                                Phoenix RC Club

                                Comment

                                Working...
                                X