Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal eksprimentere litt med hullsager og isoporblokker om noen minutter...

    Comment


    • Originally posted by Initium View Post
      Skal eksprimentere litt med hullsager og isoporblokker om noen minutter...
      Ha støvsugeren stående klar......
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • Jeg tror jeg skal gå over fra mekanisk tilpasning, og til hotwirekutting av isopor, uten å gå i detaljer om hvorfor...

        Må se om jeg finner en oppskrift på en kutter noe sted.

        Ellers fløy cloudsen brillefint med en flaske i nesa også, helt til det begynte blåse.... VELDIG mye mer. Da havna den i krattet til naboen. Heldigvis ikkenoe ikke litt hotglue kunne fixe ganske fort...

        Comment


        • Bare sørg for god ventilasjon, gjør det helst utendørs!
          De gassene som kommer da er ikke bra i det hele tatt, kjøp styrofoam/plater med høy tetthet.
          Ikke bruk vanlig (emballasjeisopor)...
          Så lenge du ikke skal skjære noe større greier (vinger) men bare fronten på et fly, så trenger du ikke store saga.
          Lag en "buesag" med fjærbelastet festeanordning til motstandstråd, hvor kraftig trafo du trenger vil variere etter motstandsverdien.
          For 20-25 år siden da jeg skar vinge sist, brukte vi motstandstråd, kraftig bilbatteri-lader og en diger viklet regulator (kjempe-potmeter) for å regulere varmen. Tror noen bruker pianotråd også - google så finner du garantert en del info om det.
          Kjøpe ferdig kutteutstyr for isopor koster en del, og står vel ikke helt i samsvar med det du skal bruke det til i dette tilfelle
          Last edited by SmurfAir; 23-04-15, 10:28.

          Comment


          • Rustfri ståltråd funker også. Enkelte batteriladere har eget program for "foam cutting"...
            Knut

            Diverse fly; de fleste med propell...

            Comment


            • Jeg liker å mekke til ting, og selv om det ofte ( aldri ? ) blir særlig bra, er timene med kniv, lim, carbonstenger og høytsvevende planer uvurderlige.
              Igår kom en polstret konvolutt, med noen bittebittesmå, søte servoer:


              Fra husken er det noe sånt som 5gram. 4gram, 3,3gram. Den orange ser ut til å være noe rundt 2gram kanskje ?
              Uansett - nå trenger jeg bare finne en liten modell jeg kan montere det i. Da kan jeg kanskje få til å fly på skoleplassen ?
              Attached Files

              Comment


              • Du kan jo sjekke ut noen av disse fra Flitetest, den mini traineren feks flyr meget bra og kommer under tollgrensen med billigste frakt som tar en drøy uke. Mini Speedsteren er også ganske morsom.

                Comment


                • Mja, jeg vet ikke. Frister litt å forsøke gjøre om et sånn MPX kastefly til microseiler. Dessuten fant jeg en hel rull ( 75m ) strikk i kjelleren heromdagen, fra tida mi som båtmann. Burde være mulig å skape noe morro av det kanskje... selv om det i værste fall blir engangs....

                  Comment


                  • Vel, i så fall kan du gjøre det litt enklere for deg ved å bruke en slik, da dette er en rc modell (Nine Eales Skysurfer) som er strippet ned til en friflukt sak.

                    Comment


                    • Originally posted by Kyrre View Post
                      Vel, i så fall kan du gjøre det litt enklere for deg ved å bruke en slik, da dette er en rc modell (Nine Eales Skysurfer) som er strippet ned til en friflukt sak.
                      Hva folk vet:
                      Reservedeler ser ut til å finnes til en hyggelig pris også...

                      Tasser dog ned på Smallsize en tur etterpå, og ser om de har noe gøyalt i hyllene. Langhelg rett rundt hjørnet...

                      Comment


                      • Vel, nå har jeg sett på noen klipp av Mini Soliusen, og det er ikke umulig at det er en bedre glider enn den jeg linket til. Og nå som den er på tilbud så får man jo to av den for en av den jeg linket til. Hvis du ikke har tenkt å bruke motor, så er kanskje Soliusen det beste alternativet. Smallsize tror jeg forøvrig selger den andre kaste glideren til Multiplex, Fox, som mange har konvertet med hell.

                        Comment


                        • Flyvinga begynner sakte men sikkert å sitte, og det går fint å tøffe rundt i javne fine sirkler selv om det blåser litt. Liker Beaveren best i vind, med sånn Spektrum 3axet gyromottager, flyr den som på skinner når mye gain er aktivert. Funcuben er litt mer nervøs, og hopper å spretter under både takeoff og landing. Den har grusomt store utslag, så jeg å få til noe som de innvidde kaller " expo " snart. Da blir jeg nok proff.

                          Forresten ødla jeg den nye Funcub motoren dagen etter at jeg tok den i bruk. Litt vims med trottelstikka, og svinet svingte den digre 12x6plastbiten RETT i låret mitt. Jeansbuksa holdt stand, bare med et lite kutt, men motorakslingen ble skeiv. Heldigvis ser det ut som om en ny aksel koster bare noen tiere, så det bør la seg utbedre ganske lett. Beaveren min begynner se rimelig herja ut, men funker fortsatt. Jeg skal bytte motorfestet i torpedoveggen på den ila kvelden, for motoren har en snål vinkel dessverre. Så er det bare vente på etpar dager fint vær igjen...

                          Forøvrig sikler jeg på nytt fly, og Multiplex Twinstar og Hobbyking Skymule står på ønskelista.
                          Sikkert helt insane idiotisk å kjøpe et digert tomotors drog for en som ikke flyr særlig bra enda, men litt av vitsen er vel å ha det gøy, er det ikke ?
                          Last edited by Initium; 04-05-15, 17:45.

                          Comment


                          • To motors fly flyr dønn stabilt, så det er absolutt ikke idiotisk. Har en ubygd TS i eske, men Skymulen virker også veldig bra og har løsninger for bruk av kamera, samt at den kommer med både hjul og ski. Et 3 alternativ er Protech Voyager, som faktisk er enda mer romslig enn TS'en samt billigere.

                            Comment


                            • Jøssemann, det var en hobbysjappe jeg aldri hadde sett før. Elefun er vel eneste som har TS på programmet, og kun i KIT versjon, mao ganske så dyr. Den Protech`en du viser er vel på vingene for en drøy tusenlapp. Må dog innrømme at jeg er veldig, veldig svak for MPX modellene, føler de er i en egen klasse både soliditetsmessig og på andre måter.

                              FT gutta snekret jo sammen FT GUNEA PIG flyet men jeg merker på meg selv at fokuset akkurat nå er på å fly, ikke bygge sammen 1millon deler...

                              Comment


                              • UPS - der bestillte jeg den Protech`en Kyrre; din feil om den ikke er noe bra !

                                Comment

                                Working...
                                X