Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trainer take II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Og siden jeg var så godt i gang, måtte jeg jo ha en Multiplex Easystar II Kit fra Elefun også...

    Den var jo tross alt på tilbud

    Og blir jeg aldri mer sett på denne siden, er det fordi at Kona har oppdaget at jeg konspirert her, og dermed tatt saken i egne hender og gravd meg ned bak garasjen.....

    Comment


    • Lykke til med ES II. Den er knall i lufta
      ---------------------------------------------------------------
      Spectrum DX6i
      Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
      Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

      Comment


      • Første flyet jeg " brukte opp " var en Clouds. Den var knall. Så handla jeg en FMS Easytrainer når Cloudsen besto av mer gaffa enn isopor. Det flyet ble jeg aldri fortrolig med. Møkkafly etter min mening. Dårlig isopor også...

        Comment


        • Er man i markedet for en snill trainer som kan flys "over alt" bør man slå til på ES II tilbudet ja - veldig bra pris denne uken!
          Knut

          Diverse fly; de fleste med propell...

          Comment


          • Håper få en av gutta i flyklubben til å kjøre trainer på guttungen. Alltid lettere når første trening foretas av noen andre enn pappa. Han er som Playstationunger flest,såvidt kjapp i fingra at han sikkert tar dette MYE kjappere enn pappa`n sin...

            Comment


            • Ja, stikkene sitter nok på mange måter i fingrene hos PS generasjonen [emoji16] I starten kan det dog være en utfordring å begrense stikkebevegelsene; vanlig "Playstation standard" er ikke optimalt for modellfly i enhver situasjon...
              Knut

              Diverse fly; de fleste med propell...

              Comment


              • han har mange timer på simulator, så jeg tror dette går fint. Om han som andre unger, har tid til å høre etter...

                Kan noen fortelle meg hvordan jeg foretar en "factory reset " på en Spektrum Dx6i forresten ?

                Comment


                • Originally posted by Initium View Post
                  UPS - der bestillte jeg den Protech`en Kyrre; din feil om den ikke er noe bra !
                  Den flyr helt supert, det kan jeg bekrefte Og den er veldig nærme MPX kvalitet.

                  Comment


                  • Originally posted by Initium View Post
                    Håper få en av gutta i flyklubben til å kjøre trainer på guttungen. Alltid lettere når første trening foretas av noen andre enn pappa. Han er som Playstationunger flest,såvidt kjapp i fingra at han sikkert tar dette MYE kjappere enn pappa`n sin...
                    Joda vi stiller opp med trådløs trainer kabel eller fast kabel.
                    Audun Johnsrud
                    Nittedal - HMFK

                    * Flyr divserse planker og noen visper.
                    En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                    Comment


                    • Ting.. stoppa liksom litt opp. Mista piffen på en måte når jeg ikke ... fikk til skikkelig på en måte.

                      Har dog lyst til å komme igang igjen. Fins det flyklubber i Oslo Nord / Romerike området som har byggekvelder ?
                      Å kunne møte fler entusiaster over litt lim, servomodifisering, og få både dra og dyttehjelp til å komme noen vei, er nok lurt. jeg har en egen evne til å oppdage lørdag klokka 1045 at det mangler masse for å komme på vingene, jeg hadde jo planlagt å fly klokka 1100....
                      Litt mer struktur hadde altså kanskje vært lurt. Veldig lurt når jeg tenker meg om.

                      PS -kan hotglue brukes på Easystar II montering ?
                      og
                      - kan hotglue brukes på Protech flyet ?

                      Det var den tingen jeg burde tenkt på før nesten 2 uker med lediggang, men det gjorde jeg altså ikke. Mao så er hotglue det neste jeg har liggende av lim..
                      Last edited by Initium; 24-12-15, 12:29.

                      Comment


                      • Hotglue fungerer helt fint på Easystar 2. Har brukt det endel ifm reparasjoner.
                        ---------------------------------------------------------------
                        Spectrum DX6i
                        Med propellen på toppen: mcpx, mqx, JR Forza 450, T-Rex 150
                        Med propellen i front: Blue Phoenix elektrifisert R.I.P, Multiplex Easystar II

                        Comment


                        • Mitt tips er å bygge med UHU POR, og reparer med medium ca og kicker. Min erfaring er at elapor o.l. er for glatt for smeltelim, men jeg har i ettertid innsett at pistolen jeg brukte kanskje ikke smeltet limet godt nok. Men motorfestet på min Parkmaster løsnet hele tiden før jeg limte det med lynlim istedenfor smeltelim. Og når du limer rorhorn o.l. bør du bruke medium lynlim uansett.

                          Comment


                          • Gravde fram Funcuben fra en haug med ræl, og kom på at jeg har vraket enda en HS81 servo.
                            Disse fins ikke hos Elefun, og ikke HS82MG utgaven helle

                            Kan DENNE fra RC-Elektro gjøre nytta ?

                            Comment


                            • Absolutt! Det er en eget god HS-81/82 erstatning, samme form og størrelse, men har både metaldrev og er digital, og det til omtrent samme pris som en analog HS-81 med nylon drev.

                              Comment


                              • Originally posted by Ksyrre View Post
                                Absolutt! Det er en eget god HS-81/82 erstatning, samme form og størrelse, men har både metaldrev og er digital, og det til omtrent samme pris som en analog HS-81 med nylon drev.
                                Det ble 2 sånne. Så får vi se om vi klarer ødelegge noe...

                                Comment

                                Working...
                                X