Announcement

Collapse
No announcement yet.

Langt fra batteri til motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Langt fra batteri til motor

    Hei,har kjøpt en EDF jet. Det er ganske langt fra batteri til motor. Så det jeg lurer på er om hvor det er best og ha kort kabel? Mellom batt-esc eller esc-motor?

  • #2
    Scratch dat - I stand corrected ;(
    Last edited by bjornal; 03-12-14, 15:51.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

    Comment


    • #3
      Hvis du må skjøte, er ihvertfall jeg anbefalt å skjøte på batterisiden. Det bør dog unngås om det ikke er brennende nødvendig.
      Hangaren full av drit...

      Comment


      • #4
        Originally posted by lars_30 View Post
        Hvis du må skjøte, er ihvertfall jeg anbefalt å skjøte på batterisiden. Det bør dog unngås om det ikke er brennende nødvendig.
        Ok.leste noe annet her : too long battery wires will kill ESC over time: precautions, solutions & workarounds - RC Groups

        Comment


        • #5
          Hvis du strekker alt ut hvor mye mer trenger du?
          Er det noen få cm så betyr det ikke så mye å skjøte batterisiden.

          Comment


          • #6
            Leste litt på tråden du linker til, og det kommer frem at trådstarteren snakker om forholdene i ganske store modeller. Andre mener at interferens fra motor ledningene er større grunn til bekymring. Nå vet jeg ikke hvilken modell du har, men tipper den ikke er større enn at det ikke blir noe problem uansett hva du velger, det er ofte konklusjonen jeg ender opp med når jeg har lest om temaet.

            Comment


            • #7
              Det er snakk om ca 70cm. jeg tok 60 cm etter esc og 15 cm før esc

              Comment


              • #8
                Du kan jo alltids lodde på en slik hvis du har et heftig oppsett.

                Comment


                • #9
                  Er en 90mm wemotec midifan evo vifte med HET 650-68-2000KV på 6S
                  Har bare fått testet på litt over halv gass da wattmeteret stopper på 100A/2000W

                  Comment

                  Working...
                  X