Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innspill på nybygg og ny/gammel pilot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innspill på nybygg og ny/gammel pilot

    Hallo godtfolk!

    Jeg kan begynne med og introdusere meg, Jeg heter Marius.
    Har drevet en del med modell flygning fra ganske ung alder, mye planke til de ble så tunge av reperasjoner at de nektet ta av..
    Heli på den tiden var rimelig spennende og endte med mer frustrasjon en flyging å ble en kortvarig karriære utstyr generelt var så dyrt at en stakkars far og hans sønn ikke kunne fortsette.

    Nå har interessen blitt bragt tilbake til live, og jeg startet opp igjen med en multirotor, ettersom interessen økte ble det bygget flere og flere av mine egne vrier ble implementert. Jeg har ingeniør genet imprintet på hjernen og klarer ikke la en eneste dårlig design løsning være i fred.
    Så nå er vi nå her, jeg har en kamerat som imponerte meg stort med en trex 800l det var fantastisk og se en så stor maskin, lyden og den generelle opplevelsen var enorm! 2 uker senere kjøpte jeg meg en burkt 700 v2
    Den hadde vært en tur i bakken så prisen var mer en rett nok for meg, har siden gått over den med stetoskop og hjertestarter og den er nå i mer en perfekt stand.

    Så nå kommer spørsmålene, Jeg er mer fascinert av lange søndagsturer og det majestetiske med disse maskinene så jeg tenkte og droppe hs noe, Jeg antar det er noen tips og triks jeg må mellom for og få dette til samtidig som at sikkerhets marginer skal overholdes.

    1. Det er standard fbl hode på maskinen med sorte dempere. Jeg antar dette er de stiveste som finnes og at de er mer egnet for krisp respons i 3d manøvre hvilke alternativer har jeg?

    2. Bellcrank oppsettet er satt opp med innerste hull på servo horn, men ytterst på selve leddene. I manualen står det at man skal bruke de innerste for fbl, Noen som kan forklare meg relevansen av dette?

    3. I sammenheng med selve rotasjons hastigheten, det er en cc ice2 120hv på den, har allerede fått banket inn med teskje at den ikke liker seg stort under 80% standard motoren på 510kv legger seg litt lavt på 6s så beste alternativ høres for min del ut til og være og skaffe seg en lavere kv motor. Hva ville folk anbefalt, noen erfaringer med hastigheter som er totalt utelukket pga ressonans osv?

    4. Jeg antar at halen kommer til og miste mye effekt ved lavere hs, har hørt at folk nevner og bruke nitro hale drev altså 21t noen erfaringer?

    Takker for alle innspill.

    For min del så er det tilbake til simulatoren, merker at ting har forandret seg på nesten 20 år ..
Working...
X