Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp med futaba 10chg! !!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp med futaba 10chg! !!!!

    Hei.

    Jeg er ikke akkurat en nybegynner men har nytt radio system og er en ting jeg ikke får til.

    Nå har jeg kjøpt et fms edge 540 fly bare for å ha også leke med i vinter. Men jeg får ikke til throttle. .. Den følger ikke stikka liksom. . Har prøvd å endra throttle curve men motoren går bare fra 0 - 100 uansett har også prøvd å endra expo og prøvd litt på end point. . Hva kan dette være? ?? Sier hjertelig takk for svar! !!!

  • #2
    Du må kalibrere ESC'en. Vil tro at du må slå på regulatoren mens du har full throttle på radioen. Så setter du throttlestikka til null. Dette for at esc'en skal vite stikkevandringa fra null til full! PS!!!!!! Ta for guds skyld av propellen først!!!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Originally posted by Vegard1996
      Hei.

      Jeg er ikke akkurat en nybegynner men har nytt radio system og er en ting jeg ikke får til.

      Nå har jeg kjøpt et fms edge 540 fly bare for å ha også leke med i vinter. Men jeg får ikke til throttle. .. Den følger ikke stikka liksom. . Har prøvd å endra throttle curve men motoren går bare fra 0 - 100 uansett har også prøvd å endra expo og prøvd litt på end point. . Hva kan dette være? ?? Sier hjertelig takk for svar! !!!

      Hei!

      Problemet er nok ikke oppsettet på radioen, men du må kalibrere ESC etter radioens endepunkter på Throttle.
      FMS sender vanligvis med manual på ESC, så det står der hvordan du gjør det.

      Tror det er sånn:

      1. Set the throttle stick to highest (up) position.

      2. Plug the battery into the ESC.

      3. Wait for 2 beeps and immediately lower the throttle stick back down to the bottom.

      4. Wait for another 2 beeps. Then unplug the battery and turn off the radio.

      5. Power on the radio again and plug in the battery.

      6. The throttle stick should now be responding correctly.
      Last edited by SmurfAir; 11-12-14, 12:04.

      Comment


      • #4
        Tusen takk for svar fra dere begge SmurfAir det funka

        Comment

        Working...
        X