Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM J-3 cub - ski

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM J-3 cub - ski

    Hei, jeg har kjøpt et STM j -3 cub, og så kommer jo snart snøen, prøvd å Google litt uten hell, og lurer på om noen har en god idé til hvilken ski som kunne vært brukt til dette flyet? Mye bra plasser å fly vinterstid

  • #2
    Litt avhengig av om du skal fly på måkt stripe på is/gress med kanskje litt snø på eller skare osv.
    Men med flyvekt på 8-900 gram, så bør du velge noe blant de lettere typene.

    Selv om jeg vil tro at dubro ski fra f. eks. elefun i liten størrelse funker på relativt hardt underlag.
    På relativt løs snø, så funker egentlig flotører vel så bra om ikke bedre.

    Comment


    • #3
      Sorry, men skiene fra Dubro er håpløse. Elefun selger noen fra Top Model som er billigere og forhåpentligvis bedre, det ser iallefall ut som festeanordningen er bedre enn Dubros løsning som jeg har lest har frustrert flere enn meg.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Sorry, men skiene fra Dubro er håpløse. Elefun selger noen fra Top Model som er billigere og forhåpentligvis bedre, det ser iallefall ut som festeanordningen er bedre enn Dubros løsning som jeg har lest har frustrert flere enn meg.
        Jeg har de som du pekte på Kyrre, er ikke så veldig imponert over festemekanismen på dem heller jeg...
        Har noen ski fra gammelt av med en bit i messing som man skrur på understellet, også er det en "fjær" i form av en rett pianotrådliknende sak som går i lengderetning av skien. Og skiene er ikke bare to "jet-ski liknende planker" de er hule inni, det er noe helt annet.

        Comment


        • #5
          Takker for info. Ser Elefun har disse TopModel Ski For Slowflyers 3xsmall, og lurer på om jeg kan bruke Skien som skal på nesehjul til rorhjulet bak? Jeg tenker å bare kjøpe du billigste, jeg får alltids festet det men dere ville heller går for top models enn for dubro

          Comment


          • #6
            Disse er meget bra men blir muligens litt store.
            The resource cannot be found.

            Comment

            Working...
            X