Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjelp med futaba 10chg radio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjelp med futaba 10chg radio

    Skal sette opp et fly og det er 2 servoer på høyde hvordan kan jeg få til at jeg kan ta den ene servoen til en annen om inngang? Fordi om jeg setter på y kabel går de bare motsatt. ...

    Setter pris på behjelpelige svar!

  • #2
    Enkleste måten å bruke to servoer for høyedror er å benytte seg av AILVATOR funksjonen. Ser ut til at den bruker CH2 og CH8 på 10C radioene. Ta en titt i manual for radioen din og se hvordan du aktiverer den. Side 57 i denne - http://manuals.hobbico.com/fut/10c-2_4ghz-manual.pdf

    - Thomas

    Comment


    • #3
      Okei, skal sjekke

      Comment


      • #4
        Kanal 2 og 8 stemmer. Gå inn i funksjon AILVATOR, sett mix ACT. Rate: AIL 3:0%/
        AIL 4:0%

        ELE 2: -100
        ELE 1: +100%
        Last edited by piper; 18-12-14, 21:49.
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #5
          skal sjekke om dette stemmer, stoler på dere

          Comment


          • #6
            Originally posted by piper View Post
            Kanal 2 og 8 stemmer. Gå inn i funksjon AILVATOR, sett mix ACT. Rate: AIL 3:0%/
            AIL 4:0%

            ELE 2: -100
            ELE 1: +100%
            kan jeg få den til å gå inn på ch 7 istedenfor 8?

            Comment


            • #7
              Originally posted by Vegard1996 View Post
              kan jeg få den til å gå inn på ch 7 istedenfor 8?
              Litt usikker her, men tror at høyderor er bundet til kanal 2 og 8 dessverre. Om noen med sikkerhet VET at jeg tar feil er det bare å si ifra.
              Terje Pedersen

              Indre Østfold Modellflyklubb

              91399490

              Comment


              • #8
                Det du kan gjøre er å bruke en P-MIX i stedet om du vil ha servo 2 på CH7. Master blir da CH2 og slave CH7.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by thnilsen View Post
                  Det du kan gjøre er å bruke en P-MIX i stedet om du vil ha servo 2 på CH7. Master blir da CH2 og slave CH7.
                  Støttes!

                  Selv om jeg har en annen Futaba-radio, så er det nettopp det jeg pleier å gjøre fremfor y-kabel eller noe annet.
                  Så er det bare å gå til reverse i menyen og reversere den ene kanalen om du trenger.
                  Så er det bare å finjustere de to halvdelene med Endpoint/DR osv. enklere blir det nesten ikke

                  Comment


                  • #10
                    Jeg fikk det til å funke på kanal 2 og 8 men den powerboxen jeg har har kun 7 kanaler... men setter den heller i et ana fly også kjøper en smartfly ustedengot

                    Comment

                    Working...
                    X