Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jeg flyr Aspen ren 4t bensin på alt jeg har helt problemfritt så langt ihvertfall
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #32
      Takk Alf, ha det fint over there FT.L
      Mvh
      Totto Dahle
      www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
      Medlem Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #33
        @Totto Wurth HHS5000. (Du kan bruke 2000 også, men den tåler 50grader mindre. koster samme om jeg husker rett)

        Ang. fuel bruker jeg Aspen+ med en dæsj av den fineste olje oppi.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #34
          Originally posted by Salte View Post
          Jeg bruker Esso 98okt og 2,5% Esso racing 2t olje og så har jeg kjøpt en spray boks med smøre olje til ventiler fra Produktivseite SM Heilemann som jeg kommer til å teste ut denne sesongen.Til nå har jeg brukt 2t olje og tykk motorolje,har også sett at folk har brukt sagkjedeolje pga at den er seig og holder seg på vippetøyet! sikkert mange bra alterativ der ute Har du fått eksosringen?

          Geir
          Ja da- eksosringen er kommet i hus. Takk så mye.
          Da kjører jeg også Esso 98 og racing olje. Greit å bruke noe som virker.
          et par store med moki og en liten jett

          Comment


          • #35
            Originally posted by geebee View Post
            Had du ikke motaket den at6 enda Jone ? ang Gass., servo set in en metalgearservo far ikke .Tull med den standarservo
            Nix- AT-6"en er ikke kommet. Det ble et forsøk fra avsender, men valgte da å sende fredag før jul. Det er nok feil valg hva plass anngår. Alle i som jobber og studerer skulle nok hjem den dagen. Det var da ikke plass Vi ble enige om å vente til etter jul.

            Ang servoene så er det jo slike Hitec 24 kg med titan gir. Det bør vel holde?? Noen som har innvendinger på de?? På gassen tar jeg det samme
            et par store med moki og en liten jett

            Comment


            • #36
              Bussen var bare 1/3 full, men han dusten som kjørte den hadde bestemt seg for at flyet ikke skulle med.
              Når det ble sagt at det måtte da være plass til flyet når det var så lite folk ombord, så sa han at det
              hadde blitt alt for dyrt å sende like vel... Så han hadde bestemt seg ja. Men men...
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #37
                Originally posted by xilian View Post
                Bussen var bare 1/3 full, men han dusten som kjørte den hadde bestemt seg for at flyet ikke skulle med.
                Når det ble sagt at det måtte da være plass til flyet når det var så lite folk ombord, så sa han at det
                hadde blitt alt for dyrt å sende like vel... Så han hadde bestemt seg ja. Men men...
                Hvis det stemmer at bussen var omtrent tom skal dette tas opp med buss selskapet i morgen den dag.
                De har dette som egen post på menyen hva tilbud på bussen anngår. Jeg og flere andre har gjort dette mange ganger.
                Senest var fedag sist uke og nå på mandag som var. Da opptok jeg 90X230 cm av gulvet under bussen. Sjåføren mukket ikke engang. Jeg betalte 340.- og 500.- for dette og sendte avgårde. Kundene møtte opp og tok ut varene.
                Synd at sjåførene skal kunne avslå slikt og forhåndsbestemme at dette ikke går. Og prisen har de jo ikke noe med- det må
                jo kunden avgjøre. Godt jobba uansett- sure sjåfører er ikke å spøke med

                Click image for larger version

Name:	IMAG0116.jpg
Views:	1
Size:	43.9 KB
ID:	610543Click image for larger version

Name:	IMAG0124.jpg
Views:	1
Size:	40.8 KB
ID:	610544
                Last edited by jone b; 21-12-14, 21:36.
                et par store med moki og en liten jett

                Comment


                • #38
                  Hvilket buss-selskap er det snakk om her?

                  Comment


                  • #39
                    Haukeliexpressen. går mellom Haugesund og Oslo. Har tatt med masse pakker i mange år uten tull.
                    et par store med moki og en liten jett

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by xilian View Post
                      @Totto Wurth HHS5000. (Du kan bruke 2000 også, men den tåler 50grader mindre. koster samme om jeg husker rett)

                      Ang. fuel bruker jeg Aspen+ med en dæsj av den fineste olje oppi.
                      Takk Tom !
                      Mvh
                      Totto Dahle
                      www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                      Medlem Agder Modellflyklubb

                      Comment


                      • #41
                        Er vel en eller to tråder til her inne, burde trådene vært merget Tom?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #42
                          Bare én på Harvard, om det var det du mente?
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #43
                            Nei, tenkte Tønna da...
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #44
                              Da var nok en liten økt unnagjort. Hadde jeg vist at dette settet var så ferdig som det var skulle jeg bestilt servoer-props-kabler osv samtidig som flyet ble bestilt. Det er litt synd- men fabrikken har glemt å sende med hoved jul og hale reetrakten. Dette medfører at jeg ikke får fullført skikkelig i noen ender. Jeg trøstebygger radiobrett og liksomtillpasser hovedjul . Mulig jeg går i gang med å lage
                              luke i siden for brytere-fuel og luft.


                              Click image for larger version

Name:	IMAG0178.jpg
Views:	1
Size:	131.4 KB
ID:	610549Click image for larger version

Name:	IMAG0179.jpg
Views:	1
Size:	95.6 KB
ID:	610550Click image for larger version

Name:	IMAG0180.jpg
Views:	1
Size:	99.7 KB
ID:	610551Click image for larger version

Name:	IMAG0181.jpg
Views:	1
Size:	111.5 KB
ID:	610552Click image for larger version

Name:	IMAG0182.jpg
Views:	1
Size:	42.1 KB
ID:	610553
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • #45
                                Litt boring og innseting av islagsmuttre. Satte de inn med en liten klatt Hysol på tappene som skal inn i treplata.
                                Ønsker ikke muttre som faller ut ved service på understellet
                                Click image for larger version

Name:	IMAG0183.jpg
Views:	1
Size:	46.8 KB
ID:	610562Click image for larger version

Name:	IMAG0184.jpg
Views:	1
Size:	125.8 KB
ID:	610563
                                et par store med moki og en liten jett

                                Comment

                                Working...
                                X