Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Å der dukka plutselig postbilen opp- jeg satt på "kontoret" og kunne skimte den lille røde bilen som kom. Barna og
    kona åpnet døren- og jeg kunne høre lystig juleprat nede i gangen. " pappa-PAPPA" det er pakke til deg!! Hvor er du??

    PÅ DO!!! "ok da". Jeg hørte smålabber som kom løpende opp trappen- Hvor er du?? PÅ DASS!! ok- pappa, det er pakke til deg.
    Bare sett den på loftstuen du- ja da! Det står Geir Fleshe eller Fiske eller noe på den- sa de!

    Ahh, tenkte jeg- Propell og intreiør fra Geir Flesche. Allerede nå?? Det var raskt rett oppunder julen. Han sendte den jo i går!

    Men jaggu var det pakken fra Geir. En propell- 8 blader - hub og spinner av den rett så tøffe sorten.
    Og så ett slikt byggesett av skala interiør. Gleder meg plutselig til å sette opp motoren og fyre i gang!! God Jul

    Click image for larger version

Name:	IMAG0185.jpg
Views:	1
Size:	161.2 KB
ID:	610564Click image for larger version

Name:	IMAG0188.jpg
Views:	1
Size:	124.1 KB
ID:	610565
    Last edited by jone b; 23-12-14, 13:15.
    et par store med moki og en liten jett

    Comment


    • #47
      Har i kikket etter et flott forbilde. Må jo lakkes og bygges etter et fly som ikke alle har tenker jeg.

      Hvor kan jeg finne RAL kodene på disse forbildene mon tro??

      Click image for larger version

Name:	3_68_b1[1].jpg
Views:	1
Size:	74.0 KB
ID:	610583Click image for larger version

Name:	3_5[1].jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	610584
      Click image for larger version

Name:	3_9_a1[1].jpg
Views:	1
Size:	120.4 KB
ID:	610585Click image for larger version

Name:	3_51[1].jpg
Views:	1
Size:	76.2 KB
ID:	610586Click image for larger version

Name:	3_6[1].jpg
Views:	1
Size:	41.7 KB
ID:	610587
      et par store med moki og en liten jett

      Comment


      • #48
        Har endel linker når jeg kommer hjem men endel av disse må man lakke etter hva man synes selv da de ikke er lakket originalt i registrerte farger. Man tager hva man haver var vel dekkende for de under krigen
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #49
          Originally posted by affa View Post
          Har endel linker når jeg kommer hjem men endel av disse må man lakke etter hva man synes selv da de ikke er lakket originalt i registrerte farger. Man tager hva man haver var vel dekkende for de under krigen
          Tager hva man haver- det var det jeg tenkte egentlig. Det er vel "mørk olivengrønn- olivenbrun og noe som heter nøytral grå
          som går igjenn i noen av tekstene jeg har funnet.

          Jeg ønsker å bruke litt tid på dette- denne dama skal bli fiiin- samtidig som det skal se ut som om hun har vert i strid

          Denne er tøff!

          Click image for larger version

Name:	3_39[1].jpg
Views:	1
Size:	32.9 KB
ID:	610588
          et par store med moki og en liten jett

          Comment


          • #50
            Det er mitt skjema.... Farger og alle dekaler ferdig fra Tailormadedecals 😉
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #51
              Da blir det Miss Mary Lue

              Click image for larger version

Name:	3_9[1].jpg
Views:	3
Size:	63.1 KB
ID:	610589
              et par store med moki og en liten jett

              Comment


              • #52
                Hehe, skal jo eller kan jo selvfølgelig ikke nekte deg samme skjema 😉. Har du sett på den sølv saken som heter noe med Tornado? Snurrende neger? Synes den er kul. Eller gjøre som Wulf ville gjort, lagd den tysk... Click image for larger version

Name:	uploadfromtaptalk1419596545960.jpg
Views:	1
Size:	21.7 KB
ID:	610594
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #53
                  Noen bilder av Sven Lange sin fra WBW2014..Brukte humbrol farger.


                  Click image for larger version

Name:	DSC_0303 (1024x683).jpg
Views:	1
Size:	114.4 KB
ID:	610595Click image for larger version

Name:	DSC_0305 (1024x683).jpg
Views:	1
Size:	125.8 KB
ID:	610596Click image for larger version

Name:	DSC_0306 (1024x683).jpg
Views:	1
Size:	105.0 KB
ID:	610597
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #54
                    Her er Geir Flesche sin som jeg filmet i Arvika.
                    Mvh
                    Totto Dahle
                    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                    Medlem Agder Modellflyklubb

                    Comment


                    • #55
                      Sven brukte Revell farger på sin. Har kjøpt en pose av de 😉. Men det er vel tøffing samme greiene som Hunbrol
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #56
                        Ja, det var det kanskje, ja mye samme greiene vil jeg tro
                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #57
                          Små bokser så ble en hel pose.... Vurderte SNAFU lenge men så lakka Geir sin sånn og da fallt jeg helt for UN-B så starter vel lakking i god tid før sesongen starter
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #58
                            Er isen på vikse fjorden sikker til å fly på nå Jone

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by CubRune View Post
                              Er isen på vikse fjorden sikker til å fly på nå Jone
                              Jeg hadde ikke tatt sjangsen på det enda- men holder kulden seg slik som det er nå er det nok håp om en stund.
                              Blir du med til Voss 17 Januar ? - fykings der oppe- BMFK holder flydag.
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • #60
                                Angående olje, så fant jeg dette i Toni Clarks manual for Vallach 120 I2-4T;

                                "The extremely high quality BelRay H1R, we use for our 2-stroke engines, is not ideal for petrol lubrication in 4-stroke engines. BelRay H1R burns off very well and deposit free, but it does not blow down past the piston rings into the crankcase as well as Valvoline Synpower 2T.

                                Do not use ready mixed synthetic odorless chan saw fuel. Use the 4-stroke version without oil, and mix it with Valvoline SynPower 2T".

                                Interessant. I følge manualen har de visstnok eksperimentert litt på dette.
                                Tror nesten jeg skal følge det rådet, men da må jeg finne en bra plass på nettet der de selger denne oljen.
                                Last edited by kwik; 28-12-14, 11:57.
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X