Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    http://www.motornorge.no/scooterdele...nsin/olje.html
    Lars Petter Nesse

    Votec 322 40% 3W170cs
    Extra 330 40% 3W212cs

    Comment


    • #62
      Originally posted by jone b View Post
      Jeg hadde ikke tatt sjangsen på det enda- men holder kulden seg slik som det er nå er det nok håp om en stund.
      Blir du med til Voss 17 Januar ? - fykings der oppe- BMFK holder flydag.
      Jeg håper på det Jone, er det flere i klubben som skal opp?

      CubRune

      Comment


      • #63
        i dag kom det gottapåsa fra kina land- 6 stk Hitec HS 7955 TG- en haug med kabelfester- div småskruer- en hel haug med kabler og kontakter- 1 stk 14ch mottager. Herligalondon så deilig!! Da kan jeg starte med instalasjon av teknisk utstyr

        Click image for larger version

Name:	IMAG0201.jpg
Views:	1
Size:	151.5 KB
ID:	610648Click image for larger version

Name:	IMAG0203.jpg
Views:	1
Size:	161.6 KB
ID:	610649Click image for larger version

Name:	IMAG0204.jpg
Views:	1
Size:	142.9 KB
ID:	610650
        et par store med moki og en liten jett

        Comment


        • #64
          Da var det tid for å starte på ordentlig- servoer sentreres og settes opp med rett utstyr. Carf har lagdt med alt i mekede poser.
          Jeg må vel innrømme at dette er et av de bedre sett jeg noen gang har vert borti. Godt merket- godt plass osv osv


          Servo for høyderor.


          Click image for larger version

Name:	IMAG0205.jpg
Views:	1
Size:	328.4 KB
ID:	610656

          servoen er innsatt- alt bare klikker på plass.

          Click image for larger version

Name:	IMAG0206.jpg
Views:	1
Size:	112.4 KB
ID:	610657

          Her er alt fabrikkmontert. Den gjennomgående skruen skal forsterkes med karbon rorhorn el. Og så støpes
          i sammen med Hysol. Dette skal ha vert et svakt punkt på disse modellene.

          Click image for larger version

Name:	IMAG0207.jpg
Views:	1
Size:	102.7 KB
ID:	610658
          et par store med moki og en liten jett

          Comment


          • #65
            Denne er nå bestilt. Skal bla kunne programere servo hastigheten. Jeg tenkte flapsene skulle ha en mer skala lik
            hastighet. Jeg tror ikke jeg kan gjøre noe med det på radioene min. Futaba 10C. Er det noen som har vert borti denne
            dibbedutten før- funker den bra??

            Click image for larger version

Name:	lhrcm4425[1].jpg
Views:	1
Size:	41.4 KB
ID:	610659
            et par store med moki og en liten jett

            Comment


            • #66
              Har brukt en liknende på noen hitec 65mg digital servoer men den var ikke fullt så fanzy så den derre.
              Trodde futaba hadde slow funksjon. Spektrum har det i bøtter og spann.
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #67
                Originally posted by sveininge View Post
                Har brukt en liknende på noen hitec 65mg digital servoer men den var ikke fullt så fanzy så den derre.
                Trodde futaba hadde slow funksjon. Spektrum har det i bøtter og spann.
                De fleste Futaba har det, akkurat som de fleste spektrum.

                På 10c kan du legge inn "delay", usikker på hvordan dette blir i praksis.


                While the 10C does not have Speed In/Speed Out, you can use the throttle delay as a type of Servo Slow on a different channel if you like.
                What you will need to do is to plug whatever servo you are wishing to slow, into the channel 3 slot and get that set up as you wish.
                Then you will want create throttle on another channel (we'll use . You will need to go into the Aux Channel screen to make channel 8 Null.
                Then we are going to do a series of mixes:
                1. For the first mix, you will go into the advanced menu and create a mix from Throttle to Throttle at -100% each way with any switch in the Null position, this will turn off the throttle stick action for you.
                2. Second mix, you will want to make Throttle master and Aux2 as slave, Link Off, Trim Off, the switch should be set to STK-THR and the rates should be +100% in both directions.
                3. Next you will want to make another mix with Offset as master, and Throttle as Slave, for this example you can put this on Switch C in the UP position at +100%.
                4. For fourth and last mix, again do an offset mix with Offset as Master and Throttle as Slave and then put this on Switch C in the Down position at -100%.

                This will make your channel 8 servo act as your throttle with your throttle stick and allows you to use channel 3 with a different servo plugged into it, as your "delayed" servo.
                Lastly all you need to do is go into Throttle Delay and set the amount of delay you want on this servo.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by jone b View Post
                  i dag kom det gottapåsa fra kina land- 6 stk Hitec HS 7955 TG- en haug med kabelfester- div småskruer- en hel haug med kabler og kontakter- 1 stk 14ch mottager. Herligalondon så deilig!! Da kan jeg starte med instalasjon av teknisk utstyr

                  [ATTACH=CONFIG]80428[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80429[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]80430[/ATTACH]
                  Corona billig-mottager i et så dyrt prosjekt? Har du noen erfaring med disse? Jeg spør fordi jeg selv har to stykker liggende som jeg lurer på å prøve etterhvert. Kan nevne at jeg med hell har brukt Orange Fasst 8-kanalere fra HK. En av disse har over 200 flights uten noe problemer.
                  Terje Pedersen

                  Indre Østfold Modellflyklubb

                  91399490

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by piper View Post
                    Corona billig-mottager i et så dyrt prosjekt? Har du noen erfaring med disse? Jeg spør fordi jeg selv har to stykker liggende som jeg lurer på å prøve etterhvert. Kan nevne at jeg med hell har brukt Orange Fasst 8-kanalere fra HK. En av disse har over 200 flights uten noe problemer.
                    Ang Corona- jeg har brukt disse både i JR versjon og nå som Futaba utgave i mange år. Ca 6 år mener jeg.
                    Jeg har da for eksempel flydd min store Spitfire med denne samme 14ch uten noe problemer i mange år.
                    Bla annet sto det en slik i en F-16 som jeg hadde. Det var ikke mottagerens feil at dette flyet endte som display modell.
                    Min sønn og jeg har i disse 6 årene hatt ca 15 opprative fly som vi har brukt om hverandre uten noen problemer.
                    Det har da i denne perioden aldrig vert noen diskusjon rundt disse mottagerne.

                    Vi har da brukt dette på glow- store DF modeller- turbin og bensin.
                    Kan anbefale å prøve disse ja. Jeg bruker kun Futaba og Corona.
                    et par store med moki og en liten jett

                    Comment


                    • #70
                      Da nermer det seg nyttårsfeiring, og kona vil ha meg inn Fikk et par timer til på flyet.
                      Satte da opp begge flaps servoene på radioen- sentrerte og satte til takeoff og landingsmode. Da er det den der
                      fartsreguleringen som mangler der. Halehjul og sideror servoen er satt ihopes og klar for installering.
                      Venter på halehjul retrakten enda. Kommer i neste uke forhåpentlighvis. Begynner å bli u-tollmodig nå

                      Click image for larger version

Name:	IMAG0209.jpg
Views:	1
Size:	319.6 KB
ID:	610664Click image for larger version

Name:	IMAG0210.jpg
Views:	1
Size:	303.6 KB
ID:	610665Click image for larger version

Name:	IMAG0211.jpg
Views:	1
Size:	103.7 KB
ID:	610666Click image for larger version

Name:	IMAG0212.jpg
Views:	1
Size:	120.1 KB
ID:	610667
                      et par store med moki og en liten jett

                      Comment


                      • #71
                        Jeg er enig med Jone angående Corona mottagere, jeg har også brukt av disse uten noe som helst problem.
                        Kan anbefales.

                        CubRune

                        Comment


                        • #72
                          Da var første flaps servo instalert og justert.

                          Last edited by jone b; 01-01-15, 10:40.
                          et par store med moki og en liten jett

                          Comment


                          • #73
                            Denne videoen er privat står det

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by arvid View Post
                              Denne videoen er privat står det

                              Nå da? funker det nå ?
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • #75
                                Tøft ! ( tøffere enn toget )

                                Comment

                                Working...
                                X