Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jone"s nye Carf P-47 Razorback 1:4.5 ARF med Moki 250

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ja. Nå funka det. Tøft

    Comment


    • #77
      Originally posted by CubRune View Post
      Jeg er enig med Jone angående Corona mottagere, jeg har også brukt av disse uten noe som helst problem.
      Kan anbefales.

      CubRune
      Godt å høre. Da har heller ikke jeg noen betenkeligheter med å bruke disse i litt dyrere modeller, takk for tilbakemeldinger!
      Terje Pedersen

      Indre Østfold Modellflyklubb

      91399490

      Comment


      • #78
        Burde hatt min ferdig for lenge siden men klarer ikke befri meg fra tanken at høyderor opplegget er helt på trynet... Selv en Hysol forsterking er som et lite plaster på såret, skaper ingen redundant system på 25kg i 200kmt
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #79
          Originally posted by affa View Post
          Burde hatt min ferdig for lenge siden men klarer ikke befri meg fra tanken at høyderor opplegget er helt på trynet... Selv en Hysol forsterking er som et lite plaster på såret, skaper ingen redundant system på 25kg i 200kmt
          Har du bilder-blogg på ditt fly? Skulle sett hva du gjør med høyderors overføringen. Det er en sak som
          må være skikkelig før flyet fullføres
          et par store med moki og en liten jett

          Comment


          • #80
            Originally posted by jone b View Post
            Denne er nå bestilt. Skal bla kunne programere servo hastigheten. Jeg tenkte flapsene skulle ha en mer skala lik
            hastighet. Jeg tror ikke jeg kan gjøre noe med det på radioene min. Futaba 10C. Er det noen som har vert borti denne
            dibbedutten før- funker den bra??

            [ATTACH=CONFIG]80440[/ATTACH]
            Er noe knot det der på Futaba med og ta i bruk Throttle delay.
            Jeg har brukt denne som er for PC og koster bare mellom 200 og 250kr.
            Skru ned speeden så lenge du har digitale servoer.
            Billigere enn servo slow i det lange løp...

            Comment


            • #81
              Hei Jone, har dessverre ikke funnet noen god løsning, ble litt drittlei og satt den bort og startet et annet prosjekt. Mitt ønske var at de trebitene som står ut fra kroppen sto litt bredere slik at man kunne sette en dobbel i midten med kulelager i alle. Da kunne man satt 2 messing hylser mellom midten og ytre feste, boret opp og satt en 3 mm skrue som link på hver side. Blir litt mer synlig ved sideroret men jeg mener det er mest fornuftige løsningen. Da kan man velge om man skjærer stangen i 2 eller synker servoene slik at man har full kontroll på begge ror om noe ryker.

              Alternativt kan man sette 2 servoer i rekke bak men da har man fortsatt et svakt punkt, skruen som er link eller plastlinken i seg selv.

              Vet flere har argumentert at det er gjort med en link på mange store jet og det funker sikkert bra, men de har jo nesten ikke vibrasjoner man kan snakke om. Litt vibrasjoner foran i snuta kan bli store i halen...

              Skal få den på benken når jeg kommer hjem og evt cnc frese noen nye fester som kan limes inn...
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #82
                Alf, synes å huske at Sven Lange snakket om dette med høyderoret. Hvis jeg husker rett så snakket han om det å bruke en altfor kraftig servo ikke er bra. Han hadde ikke modifisert noe på sin modell og hadde heller ingen planer om å modifisere dette hvis jeg husker rett. Du husker sikkert samtalen om dette bedre enn meg, men jeg skjønte på deg at du skulle modifisere.
                Mvh
                Totto Dahle
                www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                Medlem Agder Modellflyklubb

                Comment


                • #83
                  Ja, klarer ikke helt tanken på såpass dyr modell uten noe redundant system på høyderor. På resten klarer man mest sannsynlig å berge modellen..

                  I tillegg så er det et rent sikkerhetsmessig spørsmål som jeg ikke synes jeg dekker i forhold til størrelse/vekt/hastighet med tanke på mennesker og omgivelser.
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #84
                    fyttifuffa!! åffer lager de så sykt små luker til aileron servoene på et så stort fly.
                    1 hel time med mekk- og enda er ikke den første skikkelig innsatt. Fy fader for noe knetaligge greier
                    Blir jo rett og slett gåen i ryggen av dette.
                    et par store med moki og en liten jett

                    Comment


                    • #85
                      Fikk i denne servoen til slutt. Ferdig justert og alt på plass. Startet med arbeidene rundt forsterkning av høyderor.
                      Skjærte til og laget et todelt karbon rorhorn. Dette er limt forsiktig på plass.
                      I morgen skal jeg lage en til lik på den andre siden. Dette skal da fungere som en Hysol forskaling.

                      Click image for larger version

Name:	IMAG0218.jpg
Views:	1
Size:	159.8 KB
ID:	610719Click image for larger version

Name:	IMAG0219.jpg
Views:	1
Size:	160.1 KB
ID:	610720Click image for larger version

Name:	IMAG0220.jpg
Views:	1
Size:	77.0 KB
ID:	610721Click image for larger version

Name:	IMAG0221.jpg
Views:	1
Size:	127.3 KB
ID:	610722
                      et par store med moki og en liten jett

                      Comment


                      • #86
                        Skal ikke banne på det men trur Geir sin røyk akkurat under linken der gjengene starter og ser ikke helt at forsterkningen da holder... Kanskje Geir hopper inn og oppdaterer. Vet jo selv at han anbefaler denne løsningen
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #87
                          Originally posted by affa View Post
                          Skal ikke banne på det men trur Geir sin røyk akkurat under linken der gjengene starter og ser ikke helt at forsterkningen da holder... Kanskje Geir hopper inn og oppdaterer. Vet jo selv at han anbefaler denne løsningen
                          Hadde han denne forsterkningen da? Jeg trodde det var noe de hadde funnet på etter at han hadde mistet flyet?? Tar jeg feil??
                          et par store med moki og en liten jett

                          Comment


                          • #88
                            Neida, han kjørte standard da det skjedde. Men jeg trodde bolten røyk akkurat der gjengene starter før linken og det får man jo ikke forsterket med å legge aerosol opp til det punktet? Er på ferie ennå så har ikke modellen foran meg så mulig jeg som tenker feil?
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment


                            • #89
                              Er det noe poeng i å operere ut den originale bolten og erstatte den med en annen?

                              I så fall hvilken? Kom med råd!
                              et par store med moki og en liten jett

                              Comment


                              • #90
                                Hei Jone, jeg kommer en tur utover til deg i kveld så skal jeg forklare deg en god løsning på det problemet, ta noen mål, så lager jeg den til deg. Problemet løst.

                                CubRune

                                Comment

                                Working...
                                X