Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva er forskjell på nitro og elektro ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva er forskjell på nitro og elektro ?

    Hvordan er de å fly, mekke og skjenerellt eige et nitro heli forholde elektro ? Tenke litt på å kjøpe Trex 600 nitro, pga dei ligger til en lav pris nå.

  • #2
    Vel elektro er for de med mange tommeltotter og feminine trekk. Mens Nitro er for gutter med teknisk innsikt og hår på brystet. Har selv to elektroheli men må snart få meg noe skikkelig nitrosaker før jeg blir en slik avstumpet LiPo feminist.

    Comment


    • #3
      Bardp har rett, det er så trist å se det ene barske mannfolket etter det andre ende opp som de reneste skruller så fort de har tatt i et batteri. Hvis du har noe som helst ønske om å bevare din maskulinitet så MÅ du bare velge nitro! For min del er det for sent, for meg er det kommet så langt at jeg bla bruker lycra tights på stripa.

      (Jeg håper noen som faktisk har peil vil svare deg etterhvert)

      Comment


      • #4
        En kar jeg kjenner godt, og som ikke er aktiv på dette forumet, er god på heli. Flyr både elektro og nitro. ( type T-Rex 700 / 600 )Han spurt ham litt om dette her og det virker som han ikke favoriserer det ene framfor det andre. Han bekrefter ikke at det er mere vedlikehold heller på nitromaskinene. Tror ikke de sistnevnte blir brukt så mye som elektro heliene. Noe med støy å gjøre antagelig. Han bruker OS motorer og disse virker å være veldig stabile. Kan få tak i flere svar hvis du ønsker.

        Comment


        • #5
          he he - når jeg leser dette så minner det meg om daglige situasjoner ute på stripa...

          Ekte mannfolk bruker ikke LiPo men de gråter ofte - enten så står de hele dagen å mekker eller så får de ikke startet (p.g.a mekkingen)

          Alltid moro å fly sammen med forbrenningsmotor gjengen, resultatet er at jeg har flydd 20-30 minutter før den første forenningskjerra er startet opp og jeg er hjemme og har spist middag før forbrennings gjengen har forlatt stripa etter at de har brukt hele ettermiddagen for å rense modellen for drivstoffrester å griseri.

          Tror du får forskjellig svar alt etter hvilken generasjon piloter du spør - noen har aldri kommet ut av den fossile verdenen - mens den unge og framsynte generasjonen foretrekker LiPo

          Last edited by Quadrocopter; 20-12-14, 13:08.

          Comment


          • #6
            Har du lyst til å fly - velg elektro. Tror du at du blir femi av det, og bryr deg om at andre mener det, så velg nitro.

            I tillegg gir nitro deg: kalde fingre, støy, vanskelig å få tak i fuel, startproblemer og ingen mulighet til å fly når du vil (Oslo-omr).

            Jeg fløy mye nitro på 90-tallet, men det var fordi el-oppsettet var mye dårligere da. Kunne ikke tenke meg en ny nitro-motor nå.

            Comment


            • #7
              Hvis du liker den tekniske/mekkesiden av hobbyen og ikke er redd for litt vedlikehold innimellom og tuning i forhold til været så er nitro ganske givende å fly. Lengre flytid enn elektro også, men vesentlig mindre krefter. Om du flyr heli nå og har basiskunnskapene inne så er det ikke noe galt i å gå for et nitro heli, men du bør kunne ting som autorotasjon o.l. slik at du får heliet helt ned om motor skulle stoppe f.eks.

              For min del så er elektro mye mer praktisk både i forhold til krefter ved hard 3d og støybildet.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Fuel har lukt, lyd og personlighet og er en viktig del av hobbyen for mange. Jeg konvertere til elektro i sommer da jeg jeg ønsket mer plugg and play, særlig i konkurranse sammenheng. Men jeg har fremdeles nitro fly og gleder meg like mye til å fly dem som jeg synes det er enkelt med elektro.

                Historier om folk som har brukt timer på å fintune en motor er sanne, men har du en riktig innstilt motor, god plugg og fuel så er nitro motor like enkelt å bruke som elektro. Forskjellen er vel heller at hvis ikke elektro opplegget fungerer så må du hjem og lodde eller kjøpe ny regulator/oppdatere den, mens for en fuelmotor så er det stort sett å skifte plugg - så tusler den og går igjen.

                Lykke til uansett valg - moro er det uansett
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  De gjenlevende neandertalerne kjemper mot den naturlige seleksjonen, men må se seg slått av oss homo sapiens med begrenset hårvekst og utviklet talespråk. Litt synd at de er så jævlig bråkete, for de ville vært ganske underholdende dersom de kunne ha tilpasset seg.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

                  Comment

                  Working...
                  X