Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spitfire MK IVX, hvor matt er egentlig denne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Her går jeg for kvalitet, AGM 30 Mange putter 50 og 60 cc i disse (Yellow Aircraft) men det er ikke aktuelt for meg. Men med cannister og ganske lukket cowling blir det en utfordring å bli kvitt varmen. Blir spennende å se hvordan det går utover vinteren.
    Hva slags spit får du spinner til da?

    Comment


    • #17
      Originally posted by ela View Post
      Hva slags spit får du spinner til da?
      Bare en rimelig 60-size ARF fra Phoenix som jeg har satt en RCGF bensinmotor på.
      Har droppet tenningsanlegget og satt in OS G5 GGT-plugg, så jeg tror kanskje den blir baktung..
      Men det er jeg ikke sikker på, da jeg ikke har testet den med glassfiber-cowlingen, den propellen jeg skal ha og spinneren på enda.

      Comment


      • #18
        Originally posted by ela View Post
        Ja den varianten er nok litt sjelden.. Trykkfeil er nok ikke så sjelden, men pleier å se de. Skal rette den om mulig
        Joda, trykkfeil kan nok skje med enhver av oss... har selv en Mk XIV (14) ifra Yellow Aircraft, flyr som en drøm..... God Jul til alle her på forumet!
        Attached Files
        John Arne Sagøy
        Scale Warbirds of Norway
        Trønderbataljonen
        www.scalewarbird.org
        No guts, no glory

        Comment


        • #19
          Samme som min det. Bruker du original spinner og bakplate? I såfall trøbbel med vibrasjoner og frontlager?

          Comment


          • #20
            Originally posted by ela View Post
            Samme som min det. Bruker du original spinner og bakplate? I såfall trøbbel med vibrasjoner og frontlager?
            Bruker spinneren ifra Yellow Aircraft ja, ingen problemer med ubalanse og motor, motoren er forøvrig en DA50.
            John Arne Sagøy
            Scale Warbirds of Norway
            Trønderbataljonen
            www.scalewarbird.org
            No guts, no glory

            Comment


            • #21
              Ser bare der advares mot så tunge bakplater. Får prøve å avbalansere igjen. Min fløy sist med ST3250 for 15 år siden og det var mere kraft en jeg behøver. Så vil tiden vise hvordan en 30cc bensin vil funke.

              Comment

              Working...
              X