Announcement

Collapse
No announcement yet.

Testing av mylar på depron versus fresing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by OAK View Post
    Antar at "skinnet" på Depronen har høyere tetthet enn kjernen, funderer på om man kan spare vekt på å frese f. Eks 6mm ned til 3mm?
    Men mye av styrken ligger vel i skinnet.
    Kjetil
    oops: . . ! . .

    http://www.vingmfk.com

    Comment


    • #32
      Uten å være helt sikkert tror jeg det også. Skinnet er tettere en resten. Om jeg husker riktig blir depron laget på riktig tykkelse med to varme valser. Siden materialet isolerer har det bare effekt på overflatene.

      Comment


      • #33
        Originally posted by DagTheElder View Post
        Hei F3p flygere,
        Redningen ang coax motorer er her ser det ut til. Dualsky har lagd en coax motor til f3p folket som muliggens ikke vil koste trøya ��

        Ta en titt på konseptet her:

        TYPHOON
        Her er det en løsning på coax som veier 13gr

        Dag Øiseth Larsen
        90187441
        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

        Comment


        • #34
          Det siste bilde er ikke Dualsky sin typhoon. Hva er det? Har du en link?
          Ser ikke helt hvordan man fester den bakerste propeller.

          Comment


          • #35
            Originally posted by LucasHofman View Post
            Det siste bilde er ikke Dualsky sin typhoon. Hva er det? Har du en link?
            Ser ikke helt hvordan man fester den bakerste propeller.
            Hei Lucas,
            Her er linken http://www.indoorflyer.co.uk/contra-...otor-675-p.asp
            Dag Øiseth Larsen
            90187441
            Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

            Comment


            • #36
              Ser at produsenten anbefaler 5x3 propell, hadde det enda vært 10x3 !
              www.ofremmi.info

              Comment


              • #37
                Originally posted by ofremmi View Post
                Ser at produsenten anbefaler 5x3 propell, hadde det enda vært 10x3 !
                Enig i det!

                Men det spørsmålet som reiser seg er : Hvor stort er egentlig strømtrekket på en Lantsov coax eller en Kimmi coax? Etter det en kan se av bilder er jo disse kraftig nedgiret. Mener jeg har sett en tabell ett eller annet sted hvor coaxer holdt seg under 3A????
                Realiteten er jo at det brukes veldig små batterier ~~ ca 120mA med flytid på 3min ++??

                Er det noen som tar på seg å måle/finne ut hva som er tilfelle?????
                Dag Øiseth Larsen
                90187441
                Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                Comment


                • #38
                  En dualsky XM2212-25 som har kv 2200 trekker om jeg husker litt under 6A (på 8V) med en PT9x2.5 propeller. Jeg tror det kan gå når man kjører den på 1S, men om man får minst 80gr skyv fremstår å se.

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by LucasHofman View Post
                    En dualsky XM2212-25 som har kv 2200 trekker om jeg husker litt under 6A (på 8V) med en PT9x2.5 propeller. Jeg tror det kan gå når man kjører den på 1S, men om man får minst 80gr skyv fremstår å se.
                    Hei,
                    Det er nok rett det Lucas. Men denne motoren er vel satt opp til max 42w og det er alt for mye energi for de lette flyene. Spørmålet er fortsatt: Hvor mye energi (max)er Målt for Lantsof og Kimmi coax motorer??????????
                    Dag Øiseth Larsen
                    90187441
                    Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                    Comment


                    • #40
                      Klippet fra Lantsov på rcgroups. Dette er fra 2013, og dataene kan være litt forskjellilg nå da motorene hans kan ha blitt optimalisert noe + at han har nå flere varianter/størrelser å velge mellom avhengig av vekt på modellen:

                      Weight with propellers 16.5 grams.

                      Traction and amps system at 8 volt .
                      70 gramm = 1 А
                      100 gramm = 1.7 A
                      130 gram = 2.4 A
                      150 gramm = 2.8 A
                      200 gramm = 4.1 A

                      I recommend a 120 mAh ACC to limit thrust to 150 grams in the settings of the transmitter ..
                      150 grams of thrust sufficient for models up to 100 grams of weight.
                      For models up to 100 grams of weight, I recommend 120 mAh ACC.
                      For models up to 120 grams of weight 180 mah ACC

                      Kilde:
                      Lantsov coaxial system . - Page 3 - RC Groups

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by OAK View Post
                        Klippet fra Lantsov på rcgroups. Dette er fra 2013, og dataene kan være litt forskjellilg nå da motorene hans kan ha blitt optimalisert noe + at han har nå flere varianter/størrelser å velge mellom avhengig av vekt på modellen:

                        Weight with propellers 16.5 grams.

                        Traction and amps system at 8 volt .
                        70 gramm = 1 А
                        100 gramm = 1.7 A
                        130 gram = 2.4 A
                        150 gramm = 2.8 A
                        200 gramm = 4.1 A

                        I recommend a 120 mAh ACC to limit thrust to 150 grams in the settings of the transmitter ..
                        150 grams of thrust sufficient for models up to 100 grams of weight.
                        For models up to 100 grams of weight, I recommend 120 mAh ACC.
                        For models up to 120 grams of weight 180 mah ACC

                        Kilde:
                        Lantsov coaxial system . - Page 3 - RC Groups
                        Hei,
                        Dette tyder jo på at tallene viser at en 80-85 gr dingle kan klare seg med 7.4V og ~~~1,5 - 2A. Da spørs det om dette er målt på peak???
                        Dag Øiseth Larsen
                        90187441
                        Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                        Comment


                        • #42
                          Paperzz.com


                          Se tabellen og sjekk max effekt på forskjellige oppsett mht vekt. Veldig lette modeller klarer seg med 15-20W!!!!!!
                          Har vi for lite hensyn på vekt og bruker for kraftige motorer som gjør det litt vrient å fly sakte??????????
                          Last edited by DagTheElder; 12-02-15, 18:42. Reason: Typo
                          Dag Øiseth Larsen
                          90187441
                          Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                          Comment


                          • #43
                            Basert på min nye RJOD (86 gr, ingen bremser) gjetter jeg ca. 20-25W i hover. jeg måtte sette ned max throttle til ca. 60 % for å få en behagelig response. Skal prøve å huske å lodde en kabel for å måle strøm i helgen.

                            Comment


                            • #44
                              Hei, testet litt på min Kaukoranta contra - drive i dag. Denne løsningen har to små girede motorer med hver sin regulator. Med et 2S Turnigy nanotech 120 mAh rett fra laderen, ble strømtrekket målt til 3A. Man trenger absolutt ikke fult pådrag med nyladet batteri på en modell med take-off vekt på 85g (Trivia). 3A og 8V (estimert) gir 24w, dette faller nok raskt ned mot 20w når man har 'brent av' toppen på batteripakka. Nå kan det hende at effektiviteten er hakket bedre med kontraroterende propeller (stor diameter, 10"), men rundt 20W ser ut til å være nok for disse lettvekterne.
                              Last edited by ofremmi; 14-02-15, 11:32.
                              www.ofremmi.info

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by ofremmi View Post
                                Hei, testet litt på min Kaukoranta contra - drive i dag. Denne løsningen har to små girede motorer med hver sin regulator. Med et 2S Turnigy nanotech 120 mAh rett fra laderen, ble strømtrekket målt til 3A. Man trenger absolutt ikke fult pådrag med nyladet batteri på en modell med take-off vekt på 85g (Trivia). 3A og 8V (estimert) gir 24w, dette faller nok raskt ned mot 20w når man har 'brent av' toppen på batteripakka. Nå kan det hende at effektiviteten er hakket bedre med kontraroterende propeller (stor diameter, 10"), men rundt 20W ser ut til å være nok for disse lettvekterne.
                                Hei,
                                Supert!!!!
                                Da har vi fått etablert en design konvolutt for motorer og batterier ang vekt ��. Da gjenstår det "bare" å lage/finne/kjøpe ett kontra system som er lett nok.�� Og ikke minst lage ett fly som ikke veier noe(kan vel bli trøbbel).
                                Dag Øiseth Larsen
                                90187441
                                Pattern is a sport where Your best friends tell you how bad you are flying, and you thank them for it

                                Comment

                                Working...
                                X