Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vulcan bomber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by toelarse View Post
    Har gått under en på Hendon. der er det mange og store luker. Du finner nok på noe. Bra man ikke trenger å finne ut alt mulig med en gang.
    Syntes det var litt lavt under taket på Hendon, helt til jeg oppdaget at jeg stod under en Vulcan hehe.
    Balsa

    Comment


    • #17
      Originally posted by Wulf View Post
      Syntes det var litt lavt under taket på Hendon, helt til jeg oppdaget at jeg stod under en Vulcan hehe.
      Selv om modellen blir passe rørslig, er den kun 1:13,5 skala, så som fullsize er den omfangsrik.

      Comment


      • #18
        Du har jo fått sammen mye allerede. Lønner seg vel å trå til litt til å begynne med så tingene kommer godt i gang. Jetopplegget har jeg ikke peiling på, men det ser tøft ut

        Comment


        • #19
          Begynner å vise "profilen"
          Attached Files

          Comment


          • #20
            På samme dag som denne er kommet på byggerommet igjen, har den siste flyturen med Vulcan funnet sted.

            Comment


            • #21
              Da har jeg begynt på vingene.Click image for larger version

Name:	IMG_0218.JPG
Views:	1
Size:	94.8 KB
ID:	612940

              Comment


              • #22
                Digre tykke vingerør må jo holde stand selv om dette er store flater. Synd at siste tur med Vulcan mest sannsylig er gjort. Ikke småtterier de gjorde for å holde den i gang noen år til heller. Nå blir det jo nesten bare du som bringer arven videre. Om enn i litt mindre målestokk da.

                Comment


                • #23
                  Det er vel flere på berget, er ikke ? Mener både hr Haavaldsen har, ( om enn litt mindre) og så har vi mr Hurricane som også er i gang med samme som Viggo
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #24
                    Dette ser bra ut,flott med fly som ikke alle har

                    Så denne live på Farnborough for noen år siden og det var et mektig skue og ikke minst oppleve the Vulcan howl!

                    Geir

                    Comment


                    • #25
                      Har vært litt byggevær, måtte bare sette sammen litt for å se at den blir nokså stor. Vingene er greie å bygge, men noen av vingeribbene er skjært ut i tynn lite-ply som har ett behov for å se ut som korketrekkere, mye nåler,vekter og avstands-stykker måtte til for å få alt rettet opp.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Se der ja! nå går det unna ser jeg.
                        Spesielt fly - uten tvil! Gjett om du kommer til å få mye oppmerksomhet på stripa med den der

                        Comment


                        • #27
                          Fantastisk !
                          Mvh
                          Totto Dahle
                          www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                          Medlem Agder Modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Guy Martin har fått være med å lage dokumenter om "farewell tour", sett av 2,6 millioner engelskmenn på søndag.

                            Comment


                            • #29
                              Da var vingene bygd, glasset de allerede, for de er ganske skjøre.
                              Startet på balanseror og høyderor i dag.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #30
                                Er ferdig med balsalimingen, borsett fra halefinnen, den venter jeg så lenge som mulig med, da kroppen allerede er ganske uhåndterlig. Lager lukeåpninger under og gjør klart for glassing. En god del småting er overlatt til byggeren å finne ut av, blandt annet all plassering av accesories, jeg har valgt å lage løs nese med utstyrsbrett så langt frem i nesa som mulig. På bildet ligger nesa i ene lukehullet.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X