Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten båndsag/kontursag til hobbyrommet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten båndsag/kontursag til hobbyrommet

    Hoi!
    Leiter for tida etter ei sag til hobbyrommet. I hovedsak ei båndsag eller kontursag. Usikker på ka som er mest praktisk?
    Skal brukes i hovedsak til modellbygging. Ser kanskje for meg at båndsag har bredest bruksområde?

    Ønsker iallefall ei sag som er relativt liten, siden eg har begrensa plass på hobbyrommet og skråtak. Noken som har gode forslag/erfaringer?
    Vil ha ei skikkelig sag av god kvalitet, og med god tilgang på reservedeler/blader osv!

    Takker for alle innspill! Håper julekvelden var konge igår med masse RC-digg under treet
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

  • #2
    Skal du ha kvalitet er det jo Proxxon som gjelder på hobbyrommet. Jeg har kontursag, båndsag, sirkelsag og stikksag. Den som brukes minst er kontursagen. Så kommer stikksag, båndsag og mest brukt er sirkelsag Men det kommer jo an på hva du skal bygge da selvfølgelig.....



    Click image for larger version

Name:	2014-09-21 19.02.39.jpg
Views:	1
Size:	178.8 KB
ID:	610581Click image for larger version

Name:	2013-01-18 23.34.13.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	610582

    Comment


    • #3
      hehe. splitsaga var søt da.
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Oj, spørst om ikkje eg bare skal kjøre på med ei båndsag fra Proxxon då!
        Såg jo heilt konge ut den. Er jo til stort sett småmodellar det skal byggast, men ser for meg at båndsaga har litt breiare bruksområde. Kontursag blir nok for pinglete.
        Ender vel opp med alt sammen til slutt eg og
        Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
        Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

        Comment


        • #5
          Hvert til sitt bruk, jeg har både båndsag og kontursag.
          Jeg bruker også båndsaga mest, men de krappeste svingene klarer du ikke med båndsag i en "bevegelse", da er det kontursaga som funker best....

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            hehe. splitsaga var søt da.
            Mest anvendelige verktøy du kan tenke deg, den står alltid fremme ��

            Comment


            • #7
              Kontursag til 500,- fra Jula har funka som fjell i 5 år nå... har bytta blad 1 gang, og den har vært godt brukt...
              Geir Dyrdal
              Scale Warbirds of Norway

              Comment


              • #8
                Er det fremdeles Bauhaus som er stedet for å handle proxxon?

                Comment


                • #9
                  Modellers har..
                  Geir


                  3D plane - 1D brain

                  Comment


                  • #10
                    Noen som har erfaring med Metabo båndsag BAS 261 precision?

                    103mm maks skjærehøyde, 400W motor.

                    2499,- på Bauhaus.

                    Hadde egentlig planer om å kjøpe en Proxxon, men dette så ut som et mulig alternativ.

                    En fordel er skjærehøyden som gjør at man kan kutte balsa flak/blokker på høykant (hvertfall i teorien, vet ikke den er presis ok til å kunne gjøre dette med et akseptabelt resultat), og kraftigere motor.

                    Just a moment...

                    Sent fra min SGP712 via Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X