Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp

    Har akkurat satt sammen en P38 fra FMS.Under testing av motorer legger jeg merke til at det er forskjell på motorene.Den ene trenger ca 30 % trottle for å starte, og bråstopper når jeg trottler ned.Motoren ble også varm.endel intern motstand når jeg dreier motor rundt, i den andre snurrer motor rundt uten intern motstand.Skrudde løs motor for å se om der var magneter som etv var løse, eller om der lå noe og blokkerte, men jeg så ingenting.Kobling til esc er ok.Noen ideer ?

    Takk for svar, men jeg tror motorer / esc er riktig armert.Virker som om det er høyere dreie motstand i den ene motoren.Når jeg dreier den rundt merker du ørsmå klikk i motoren.Den andre motoren spinner fritt rundt.
    Last edited by realfligth; 02-01-15, 10:33.

  • #2
    Hei!

    Har du kalibrert begge ESC etter radioens endepunkter på Throttle ??.

    FMS ESC pleier det å være sånn:

    1. Set the throttle stick to highest (up) position.

    2. Plug the battery into the ESC.

    3. Wait for 2 beeps and immediately lower the throttle stick back down to the bottom.

    4. Wait for another 2 beeps. Then unplug the battery and turn off the radio.

    5. Power on the radio again and plug in the battery.

    6. The throttle stick should now be responding correctly

    Den som bråstopper har muligens "brake" aktivert, det er en funksjon som pleier å bli brukt på motorseiler/fly med klapp-propell.
    Det pleier å følge med manual på FMS ESC, der står det hvordan du programmerer dem ved hjelp av stikkene og beep-codes.
    Skjer det samme om du kryssbytter ESC's, så er det nok noe galt med motoren.
    Last edited by SmurfAir; 01-01-15, 20:40.

    Comment


    • #3
      Er jo ikke godt å si, men det kan jo være tregt pga for trange pasninger, og er den treg å dreie rundt kan det være en mulighet. Har et par ganger hatt hell med å banke litt på akslingen for å "åpne" motoren litt, men det har vært etter at motor'n har fått seg en skikkelig smell. Kan være verdt å prøve i alle fall.
      Jørn L. S.
      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

      Comment


      • #4
        Originally posted by realfligth View Post
        .
        .
        Virker som om det er høyere dreie motstand i den ene motoren.Når jeg dreier den rundt merker du ørsmå klikk i motoren.Den andre motoren spinner fritt rundt.
        Antakelig dårlige lager og/eller forskjell i styrke på permanent magneter. Dersom jeg ikke fant det mulig å bytte motorer
        så bytt kulelager. Fortsatt problem? Kjøp nye motorer. Å bytte magneter er også mulig men endel arbeid.

        Comment

        Working...
        X