Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggelogg Jim Fox Viggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggelogg Jim Fox Viggen

    Har fått kloa i ett av disse meget sjeldne kittene, og siden jeg nå har tomt byggebord og nytt kamera så jeg kan ta skikkelige bilder så tenkte jeg å klaske til med en byggelogg.

    Selve flyet er i seg selv i skala ca 1/10, dvs 110cm vingespenn og ca 155cm langt. Vekt er inntil jeg får det i posten ukjent, men litt søking på nettet antyder at AUW med fuel/batterier er ca 6 kg. Jeg har ikke bestemt meg helt om det blir en liten turbin (har muligens en Simjet 1200 AES på gang) eller 127mm Ramtec vifte men med elektromotor, må se hva som er mest hensiktsmessig når jeg får selve kittet.

    Regner med å få en ublu stor eske i morgen, blir et par bilder da.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Blir spennende og følge med

    Comment


    • #3
      I med turbine

      Comment


      • #4
        helt enig. kjør turbin.
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          En link til settet også da?

          Comment


          • #6
            Arvid, kittet finnes ikke lengre. Er beregna for glow df så må nok en del år tilbake...
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #7
              Da får vi vente på bilder

              Comment


              • #8
                Kan skrive under på at esken er stor. Gubben på posten måtte måle flere ganger før han konkluderte med at den var innafor det de kunne handtere.
                If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

                Comment


                • #9
                  Du må lage den med thrust reverse! Det hadde vært kuuult!
                  Stig-Arne Isaksen

                  Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                  Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                  Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                  Comment


                  • #10
                    Siden folk vil ha bilder.... Fant et par bilder av den på et Britisk forum, og en video på tuben
                    Den på videoen er elektrokonvertert, ser ut til å fly bra den der.

                    Click image for larger version

Name:	VIGG1.jpg
Views:	1
Size:	249.3 KB
ID:	610794

                    Click image for larger version

Name:	VIGGEN.jpg
Views:	1
Size:	219.7 KB
ID:	610795

                    Comment


                    • #11
                      Ser lovende ut ja. Virka jo bra på el, men her må det bli ordentlige greier vel.

                      Comment


                      • #12
                        Takk for god respons, artig å ha byggelog når man ser at den får god respons til og med før kittet er i hus! Om jeg får tilslag på primus'en så blir det jet, om ikke så blir det pga budsjettbegrensning EDF. Begge har sine fordeler, men den største fordelen med EDF er at jeg får vifte som er direkte drop-in og ikke trenger å modde så mye.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by MotoMan View Post
                          Kan skrive under på at esken er stor. Gubben på posten måtte måle flere ganger før han konkluderte med at den var innafor det de kunne handtere.
                          Det er tydelig at de har fått den avgårde, for den er iallefall i Drammen nå. Blir morsomt å se postdama på ca 1.45 her sloss med en eske som er høyere enn henne
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                          Comment


                          • #14
                            Her er en snutt fra E-Jet Meeting Blankenburg 2014 med samme type modell utstyrt med 90mm vifte:
                            If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

                            Comment


                            • #15
                              Har sett den, men vurderer det dithen at det er mye mindre jobb å droppe inn ei 120/127mm vifte så jeg slipper å gjøre om hele ductinga.
                              Propellen skal være på toppen!
                              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                              Comment

                              Working...
                              X