Announcement

Collapse
No announcement yet.

rcm mini stik/stick byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    senere kom jeg på at jeg måtte ha et hull fra batteriet til mottakeren og servoene. gjør dette på forhånd, det var skummelt å gjøre dette.
    aaarg! 15m/s vind nå igjen!

    Comment


    • #17
      Originally posted by Kyrre View Post
      Jeg bruker tynn CA, men jeg bygger stort sett moderne laser skjærte sett hvor man bygger så mye som mulig uten å bruke lim i det hele tatt, for så å gå over med tynn CA som renner inn i alle skjøter, kriker og kroker.
      hvor kjøper du byggesett?
      aaarg! 15m/s vind nå igjen!

      Comment


      • #18
        De har noen sett på hobbyking
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #19
          Jeg kjøpte noen sett fra StevensAero.com, men de skudde opp prisene sine, både på sett og frakt, så mye ifjor at de har blitt for dyre for min smak. Synd, for det er nok det beste du kan få tak i. Andre jeg har handlet fra er radicalrc.com, Mountainmodels.com, parkscalemodels.com og nevnte Hobbyking. SingaporeHobby.com har også sett fra OK models (eller noe sånt). de er ganske bra. Du har også Tigerhobby.no her i Norge som har noen sett, og Modellers.com har også noen, bla en 2,6 m glider på januarsalg akkurat nå.
          Last edited by Kyrre; 11-01-15, 13:26.

          Comment


          • #20
            hva vil dere anbefale, tenkte selv på en cessna eller piper cub. har noen bygd et traplet byggesett?
            aaarg! 15m/s vind nå igjen!

            Comment


            • #21
              Click image for larger version

Name:	IMG_5926.jpg
Views:	1
Size:	133.6 KB
ID:	610847Click image for larger version

Name:	IMG_5923.jpg
Views:	1
Size:	95.2 KB
ID:	610848Click image for larger version

Name:	IMG_5925.jpg
Views:	1
Size:	110.4 KB
ID:	610849
              luken sitter godt på men, prøver jeg på en loop eller lignende faller den av. bør jeg bruke magneter?
              aaarg! 15m/s vind nå igjen!

              Comment


              • #22
                Originally posted by florigami View Post
                hva vil dere anbefale, tenkte selv på en cessna eller piper cub. har noen bygd et traplet byggesett?
                Her en en Cub for elektro

                Comment


                • #23
                  På tegninga er det vist kroker som bøyes av tynn metalltråd og limes på utsiden av fremre del av kroppen som er beregnet til å holde luken fast med strikker.

                  Etter å ha studert tegningen synes jeg de tversgående pinnene for vingestrikker har for dårlig feste til kroppen.
                  Jeg ville ikke tatt sjansen på en loop med denne. Måtte i så fall vært en utvendig loop, for vingene virker i hvert fall mer enn sterke nok.
                  Bfight 210
                  De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                  De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                  Phoenix RC Club

                  Comment


                  • #24
                    har snart tenkt å kjøpe litt utstyr. kan monokote limes på monokote eller må jeg bruke maling som lutrekote?

                    jeg tror pinnene sitter godt nok fast og tror ikke de vil slippe taket. hvis du leser vedlegget sier de at stiken kan gjøre mange akrobatiske manøvrer.
                    aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                    Comment


                    • #25
                      når jegtenker på byggesett vil jeg helst ha noe for under 600 kr.
                      har hatt problemer med hobbyking så jeg tror ikke jeg bestiller derfra.
                      aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                      Comment


                      • #26
                        Du kan enkelt lime film sammen med strykejernet før du trekker det på mdellen, det blir som et stykke film. Og jeg vet denne er over prisen du oppga, men billigere enn dette får du ikke et moderne byggesett av respektabel størrelse.
                        Last edited by Kyrre; 11-01-15, 16:46.

                        Comment


                        • #27
                          Har hørt at Tiger Hobby skal komme med et byggesett av Grokker3 med en vinger med spanter.

                          Comment


                          • #28
                            Fattern har også noen balsasett i sortimentet, en trainer, og noen dogfightere i 1/12, var en Spitfire under arbeid også, så om salget tar seg opp, så kansje den kommer den og
                            PROINOR

                            Comment


                            • #29
                              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	169.4 KB
ID:	610861

                              Nå er flyet snart ferdig. Jeg håper det går å ha servoen der og eller venter jeg på å bestille monokote, hengsler osv.
                              aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                              Comment


                              • #30
                                i går kom en lang smal pakke fra elefun.no. jeg brukte et klesstrykejern med en t-skjorte som jeg holdt rundt for å feste monokoten. dette gikk veldig bra og det eneste problemet jeg hadde var tyngden på strykejernet som jeg merket godt i armen etter hvert.

                                Click image for larger version

Name:	IMG_5934.jpg
Views:	1
Size:	142.6 KB
ID:	610968
                                aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                                Comment

                                Working...
                                X