Announcement

Collapse
No announcement yet.

rcm mini stik/stick byggetråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Med 1300 mAh batteri så sparer du 70 - 80 gram i forhold til 2100 mAh batterier. Jeg har modeller på 500 gram som jeg flyr "3D" med og da har jeg 6 min flytid med mye herjing på 1300 mAh batteri (3cells).
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #47
      Den klarer sikkert å fly med 2200 batteri, men den vil nok fly merkbart bedre med 1300.

      Comment


      • #48
        takk for raske svar. tror jeg kjøper et 1300mah batteri for jeg er redd den skal bli for nesetung. med et 2200 batteri balanserer den perfekt men uten motor. jeg vil helst bruke luken og ikke måtte løfte vingen hver gang jeg skal bytte batteri.
        Last edited by florigami; 28-01-15, 21:59.
        aaarg! 15m/s vind nå igjen!

        Comment


        • #49
          Desto lettere den er, desto bedre flyr den. Sett på motoren først, og se hvor mye batteriet må veie for at den skal få riktig balansepunkt.
          Her er et fly som jeg bruker 3 cellers 2200 mah, litt mindre vingespenn:

          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #50
            hvilken motor brukte du? tror nok ikke flyet mitt skal gå så raskt.
            aaarg! 15m/s vind nå igjen!

            Comment


            • #51
              Originally posted by florigami View Post
              hvilken motor brukte du? tror nok ikke flyet mitt skal gå så raskt.
              E-Flite Six serie 2700 kv
              Bfight 210
              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
              Phoenix RC Club

              Comment


              • #52
                maiden!
                brukte hxt 24g 1300kv motor og 500mah 2s batteri med 8x3,8sf.
                viste seg at flyet var VELDIG haletungt og før jeg visste ordet av det så hørte jeg et knas. heldigvis var det ingen skader på vingen og propellen var hel.
                heldigvis var skadene minimale og på 45min og litt superlim var flyet så godt som nytt.
                overraskende nok lettet flyet nesten vertikalt(jeg som trodde motoren var for svak)
                aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                Comment


                • #53
                  jeg har i allefall lært at jeg alltid må sjekke balansen.
                  aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                  Comment


                  • #54
                    Grei lærdom det. Og når du er i farta, (dobbelt)sjekk at samtlige ror går riktig vei. Feil tyngepunkt og reverserte ror står nok for mange "festlige" krasj... Men med dette på plass går det sikkert fint på neste forsøk!
                    Knut

                    Diverse fly; de fleste med propell...

                    Comment


                    • #55
                      ut for å fly igjen nå
                      aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                      Comment


                      • #56
                        Får du noen til å ta en video av den så vi får sett hvordan den flyr ?
                        Bfight 210
                        De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                        De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                        Phoenix RC Club

                        Comment


                        • #57
                          desverre ikke, jeg har ikke tenkt å fly den før jeg har fått meg en spektrum mottaker. den jeg bruker nå har for lite trim som gjør at jeg ikke kan finstille servoen. enten får jeg en ubehagelig flytur der flyet hele tiden vil opp eller så går flyet rett i bakken når jeg slipper spaken.
                          aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                          Comment


                          • #58
                            eller kan jeg si at flyet flyr veldig bra og at det har nok av kraft med den lille motoren (lurer på hvordan det blir med 3s batteri?).

                            hvordan bør jeg feste understellet godt, det faller irriterende mye av.
                            aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                            Comment


                            • #59
                              Originally posted by florigami View Post
                              desverre ikke, jeg har ikke tenkt å fly den før jeg har fått meg en spektrum mottaker. den jeg bruker nå har for lite trim som gjør at jeg ikke kan finstille servoen. enten får jeg en ubehagelig flytur der flyet hele tiden vil opp eller så går flyet rett i bakken når jeg slipper spaken.
                              Hva mener du ? Er det senderen du mener ? Hva slags sender/ mottager har du nå ?
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment


                              • #60
                                unnskyld, ja det var senderen jeg mente. jeg bruker nå denne Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking.
                                problemet er at jeg ikke har sub-trim med denne senderen.
                                aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                                Comment

                                Working...
                                X