Announcement

Collapse
No announcement yet.

tips ang laser 100 motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tips ang laser 100 motor

    Hei. Har en laser 100 motor som har blitt kjørt få liter.
    Jeg lurte på hvilken fuel/olje % man bør bruke på disse?
    Og hørte noe rykter om vedlikehold, smøring og ventil justering på disse. noen som kan fortelle litt mer detaljert?

  • #2
    Har ikke erfaring med akkurat laser 100 men har hat noen større varianter av laser motorer. Min erfaring med laser motorene er at de fungerer bra men er lit late. Jeg kjørte mine Laser motorer på samme miksen som ale mine andre 4t glowmotorer 20% nitro 15% ole. Om du kontrollerer ventilene vær 5-10t gangtid og samtidig smører skikkelig går nokk det bra. Det viktigste uansett er at du kjører den tom for drivstoff etter dagens siste tur drypper noen dråper 2t olje inn i forgasseren og tørner motoren skikkelig.

    Comment


    • #3
      Her er hva Laser anbefaler selv: http://laserengines.co.uk/Instructions.htm
      Bfight 210
      De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
      De Havilland DH 2 skala 1/5,3
      Phoenix RC Club

      Comment


      • #4
        Har litt erfaring med Laser motorer. Kjører på 15% nitro og 16% olje.Henger motoren på hodet, trenger du neppe smøre vippearmene Pleier gi motorene litt vanlig totaktsolje i bunnkassen innimellom og sjekke ventilåpninger ca hver 3 time.
        Neil Tidey har prøvd ut å kjøre med 5 prosent olje ett års tid visstnok, og det skal fungere helt fint.
        Balsa

        Comment


        • #5
          Syns motoren har meeget fin lyd og ser jo ut som ett smykke!
          Hvordan er disse motorene på lav nitro prosent?

          Comment


          • #6
            Fungerer helt greit, men er jo litt mer spenstig på 15 % Skal være enig at de er noen smykker av noen motorer, og passer fint inn i cowlinger
            Balsa

            Comment


            • #7
              Synes nå ikke jeg fikk noe skikkelig sprut i Lasermotorene før de fikk 20% nitro noe de ikke tok skade av etter det jeg kunne se. Og selv da var de nå ikke akkurat noen sprintere sammenlignet med for eksempel Saito med tilsvarende slagvolum. Sammenlignet med YS virker de jo nesten døde.

              Comment


              • #8
                Er fornøyd med ytelsene. Det som teller mest for meg er at de er pålitelige og er lette å få skjult i cowling. Synes ikke 8300 opm er dårlig med 17x8 på en 160 motor
                Balsa

                Comment

                Working...
                X