Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Acrobat montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by SmurfAir View Post
    Det hadde jeg gjort og når jeg så det om jeg hadde brukt Spektrum, det er helt vanvittig billig.
    Jeg har flere fra før som er i bruk også, har aldri hatt noe problem med de. 50-lapp for en 6-kanals mottaker er utrolig bra
    Jørn L. S.
    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

    Comment


    • #17
      Da er herligheten flyklar, bare å vente på vær og tid.

      Vekten stopper på 1690 gram med batteri. Batteri er plassert vertikalt rett bak motoren, og det gir CoG ca. 5mm bak det som står i manualen. Jeg kommer til å la det være slik, regner kanskje med at tyngdepunktet er satt litt konservativ.

      Propell som følger med er 13x4, skikkelig slow flyer altså. Det følger også med 2 stk isopor spinnere. Det er nesten så jeg har lyst å sette på en bedre spinner, isoporspinner er litt kjipt selv på et isoporfly.. Særlig for meg som ofte setter småflyene med nesen på gulvet, da funker ikke isoporspinner så bra

      Click image for larger version

Name:	20150124_160814.jpg
Views:	1
Size:	178.0 KB
ID:	611021
      Jørn L. S.
      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

      Comment


      • #18
        Click image for larger version

Name:	2015-01-24 18.26.00.jpg
Views:	1
Size:	143.3 KB
ID:	611023Click image for larger version

Name:	2015-01-24 18.26.43.jpg
Views:	1
Size:	125.9 KB
ID:	611024Click image for larger version

Name:	2015-01-24 18.26.55.jpg
Views:	1
Size:	134.8 KB
ID:	611025

        Comment


        • #19
          Må lage ny luke forran da jeg har greid å miste den =) Men gjør jobben litt lettere med batteriet syns jeg Motoren er på "service" så den er ikke med på bildet =)

          Comment


          • #20
            Da ble det endelig tid og vær til en liten prøvetur, for anledningen på min lokale "stripe" som er siste 70 meter av veien inn mot søppelfyllinga som ender i en ganske så solid port..

            Stødig og flott fly, flyr veldig godt med minimalt med justering. Jeg har ikke satt opp med ekstreme utslag enda, men det er jo ganske responsivt. Kommer til å øke spesielt sideror utslag en del.

            Dessverre endte det med knekt propell, den største ulempen med "stripa" er at det er litt trasig å lande der. Valget står mellom å fly inn i lav sol, nært et tre eller med skarp sving inn over stripa, der valget ble det siste, med en aldri så liten stall i en meters høyde. Anyway, det viser at flyet er solid nok i alle fall. Ingen skade ut over propellen.

            Her er en liten videosnutt, fotografen er 9 år og ikke helt utlært, men jeg synes det var en godkjent første-fly-film også

            Jørn L. S.
            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

            Comment


            • #21
              Hei, jeg hadde første tur med min acrobat igår, jeg hadde fulle utslag på min, og det var litt vilt første tur merket jeg hvor mye utslag har du sånn ca? Tenkte å sette ned til 60-70% å teste. Sliter dog litt med å få det til å lette fint, jeg fikk liksom enten ikke opp, eller rett opp i nesten 90° vinkel! Samme for deg?

              Comment


              • #22
                Originally posted by Potetmos12 View Post
                Hei, jeg hadde første tur med min acrobat igår, jeg hadde fulle utslag på min, og det var litt vilt første tur merket jeg hvor mye utslag har du sånn ca? Tenkte å sette ned til 60-70% å teste. Sliter dog litt med å få det til å lette fint, jeg fikk liksom enten ikke opp, eller rett opp i nesten 90° vinkel! Samme for deg?
                Jeg har vel rundt 30 grader på alle ror, mulig litt mer på høderor. Det er satt opp med normalt utslag på servoer (ikke kjørt opp over 100% på radioen), og festet link i ytterste eller nest ytterste hull på servoarmene. Tenkte det var nok til første tur, og det var veldig behagelig å fly med, men for lite utslag på sideror til å ha skikkelig respons i knife edge. Jeg har satt opp med 40% expo på alle ror og det var helt ok.
                Å lette syntes jeg gikk helt etter planen, bruke en del meter og lot flyet få god fart. Litt høyderor og det klatret veldig fint. Hadde vel rundt 3/4 gass tenker jeg.
                Jørn L. S.
                T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                Comment


                • #23
                  ok Jeg får prøve og justere litt til neste tur tror jeg

                  Håper ikke jeg maser for mye her, men har jo som sagt litt problemer med å få det opp ordentlig, spesielt på kort avsats. Er ditt fly i balanse på 17cm fra vingen ? Mitt fly er litt baktungt, men fortsatt litt problemer med og få det opp, og i luften så vil nesen ned hele tiden, ikke så mye, men nok til at det er irriterende.

                  Comment


                  • #24
                    Mitt balanserer ca 15cm fra vingeroten, og har tenkt å flytte det litt bakover. Måtte trimme en 8-10 klikk opp for å få det til å fly level med 3/4 gass, men da hadde jeg ikke brukt veldig mye tid på finstilling av ror. Så over til inverted, og da dykker det en del, så skal bak 15cm uansett.
                    Når det gjelder å få det opp så vet jeg ikke helt, vanskelig å si uten å se.. løfter halen seg fint når flyet får litt fart?
                    Jørn L. S.
                    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                    Comment


                    • #25
                      Hei,
                      hvordan er det å montere/demontere vingene på stripa på denne maskinen? Ser jo greit ut, men funker det greit i praksis? Grunnet lagringsplass, eller mangel på sådan, er min kvote av "fly med permanent monterte vinger" oppbrukt og vel så det...
                      Knut

                      Diverse fly; de fleste med propell...

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Tipstall View Post
                        Hei,
                        hvordan er det å montere/demontere vingene på stripa på denne maskinen? Ser jo greit ut, men funker det greit i praksis? Grunnet lagringsplass, eller mangel på sådan, er min kvote av "fly med permanent monterte vinger" oppbrukt og vel så det...
                        greit nok med en ekstra servoforlenger på balanseror servoer. Vingerør er vel rundt 1 meter langt men ellers er det greit. Jeg har tenkt å ha vingene mest på men nylonbolt på undersiden er uansett en fin løsning.
                        Jørn L. S.
                        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                        Comment


                        • #27
                          Det har blitt noen få turer i løpet av året og dette er et rimelig greit fly. Rorutslag er justert opp så langt det går på servohorn, rorhorn og radio og fortsatt er det et ganske rolig fly. Litt lite power, hovrer på nesten full gass og trenger stort sett litt tid og plass. Alt i alt et bra dagligfly i forhold til prisen
                          Jørn L. S.
                          T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                          Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                          Comment

                          Working...
                          X