Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Acrobat montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM Acrobat montering

    Her kommer tidenes korteste monteringstråd, STM Acrobat

    Flyet er fint ferdig ut av esken, og kan monteres helt uten lim. Kvaliteten virker ok ut fra esken, alt virker bra limt. Eneste er dekorfilmen som har noen små fliker som ikke er helt på plass.

    Motor og ESC er montert, servoer er på plass. Alle ror er ferdig hengslet.
    Halen monteres med 3 skruer. Det er veldig fristende å lime i tillegg, men jeg prøver uten for å se om det holder.

    Click image for larger version

Name:	20150114_224259.jpg
Views:	1
Size:	167.6 KB
ID:	637184

    Click image for larger version

Name:	20150114_225957.jpg
Views:	1
Size:	131.5 KB
ID:	637185

    Stab'en skyves på plass.
    Click image for larger version

Name:	20150114_231950.jpg
Views:	1
Size:	149.5 KB
ID:	637186

    Sideror skyves på plass, og festes med 2 skruer. Litt CA for å få gjengene til å bite måtte til.
    Jørn L. S.
    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

  • #2
    Forsterkninger på høyderor ser jo greie ut:

    Click image for larger version

Name:	20150114_224342.jpg
Views:	1
Size:	174.0 KB
ID:	610934


    Balanseror med skikkelige hengsler som tillater skikkelige utslag:
    Click image for larger version

Name:	20150114_225303.jpg
Views:	1
Size:	93.7 KB
ID:	610935

    Vingerøret er i nesten hele vingens lengde, ser ut som karbonfiber (og føles egentlig slik også, temmelig stiv). Vinger festes med 2 nylonbolter i finerbrakett:

    Click image for larger version

Name:	20150114_230157.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	610936
    (bildene legger seg den veien de vil, tydeligvis..)

    Overraskende solid understell, vi får se hvor lenge plastbiten som holder det på plass varer:

    Click image for larger version

Name:	20150115_220904.jpg
Views:	1
Size:	177.2 KB
ID:	610937

    Streng tatt er det fullt mulig å montere hele flyet på 10-15 minutter, men klarte å drøye det til en hel kveld. Legg merke til mottakeren under flyet: Ny uåpnet 6 kanals Spektrum med satelitt. Koster jo nesten like mye som flyet.. Men jeg hadde den liggende, så da ble det original mottaker i stedet for Orange.
    Jørn L. S.
    T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
    Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

    Comment


    • #3
      Flott tråd, hadde tenkt på en slik,men la det fra meg da denne måtte ha 4S batteri.
      Hvordan er plassen til batteri og utstyr?

      Comment


      • #4
        Plassen til batteri og utstyr er litt spesiell. Batteriet skal inn vertikalt rett bak motoren. Luken er liten, og det er dårlig med plass. Har ikke satt fast mottaker enda. Servoledninger til sideror og høyderor var i korteste laget, så jeg satte på 10cm forlengere.

        Click image for larger version

Name:	20150114_224318.jpg
Views:	1
Size:	96.6 KB
ID:	610942

        Dette er eneste tilkomst. Skal vi si 5 x 7 cm.. ikke mye plass. Luken har solid lås, men må inn med velcro til batteri, ESC og mottaker uansett. Servoledninger må fiskes ut, det følger med fiskekrok i esken

        Holdt på å slå den fra meg pga 4S batteri selv, men det er mange små warbirds som liker 4S så jeg ombestemte meg og kjøpte 2 stk 4S 2200mAh. Antall LiPo i stallen nærmer seg 30, så jeg finner alltids noe å bruke dem til uansett hva det er.
        Jørn L. S.
        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

        Comment


        • #5
          Det var ikke store plassen og tilkomst nei. Blir moro å høre hvordan den flyr og hvordan du liker denne

          Comment


          • #6
            Nå var egentlig denne kjøpt inn for å erstatte min etter hvert trofaste og tungt belimte Parkmaster. Det jeg ikke tenkte helt på her at Acrobat'en er relativt mye større, så den blir ikke like lett å slenge i bagasjerommet. Særlig er den betydelig lengre, minst 30cm.

            Vingene er noen skikkelige flak, korden måler 37cm. Tyngdepunkt skal være 14cm fra forkant.

            Vakkert og grasiøst fly? Tjaaa... men det ser bedre ut i virkeligheten enn på bilder. Og fargene står til teppet i stua! (det var IKKE jeg som kjøpte det!)

            Click image for larger version

Name:	20150118_200053.jpg
Views:	1
Size:	171.2 KB
ID:	610961Click image for larger version

Name:	20150118_200116.jpg
Views:	1
Size:	177.3 KB
ID:	610962
            Click image for larger version

Name:	20150118_200923.jpg
Views:	1
Size:	156.2 KB
ID:	610963
            Jørn L. S.
            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

            Comment


            • #7
              I følge Elefun-gutta som testa det en del i fjor sommer, så skal dette være veldig
              mye "Bang-for-the-Bucks". Bra hardware og bra egenskaper til noe jeg vil si er latterlig lav sum.

              1400,- kroner for komplett fly liksom. Det er ikke lange byturen...

              Vedr. lengde på monteringsblogg: Det er ikke lengden det kommer an på!
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Originally posted by xilian View Post

                Vedr. lengde på monteringsblogg: Det er ikke lengden det kommer an på!




                Og når det er sagt, dette er mye for pengene allerede før det har vært i lufta, for de få delene som skal monteres passer uvanlig godt sammen til å være et rimelig isoporfly.

                Veldig spent på å se hvordan den er i lufta!
                Jørn L. S.
                T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                Comment


                • #9
                  Hei Jeg kjøpte også dette flyet her om dagen, kjøpte det brukt av en kompis, han har flydd 2-3 ganger, men var ikke noe for han. Så kjøpte det. Det med plass til batteriet, han har flyttet luken opp på flyet istedetfor under, det var veldig mye bedre, kan legge opp bilde om ønskelig ikveld På mitt så "slipper" du bare batteriet vertikalt ned rett bak motor

                  Comment


                  • #10
                    Kom gjerne med bilder. Modifiseringer er alltid moro å se og høre om

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by js77 View Post
                      Legg merke til mottakeren under flyet: Ny uåpnet 6 kanals Spektrum med satelitt. Koster jo nesten like mye som flyet.. Men jeg hadde den liggende, så da ble det original mottaker i stedet for Orange.
                      Sikkert morsom å fly den der.

                      Apropo mottaker, HK selger 6CH Orange mottaker nå (48 timers tilbud) til utrolige $6.99,-

                      Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                      Comment


                      • #12
                        Høres lurt ut. Legg gjerne ut bilde
                        Jørn L. S.
                        T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                        Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                        Comment


                        • #13
                          Glemte helt å legge ut bildet igår, skal mekke på flyene mine idag, så jeg skal huske å legge ut da

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by SmurfAir View Post
                            Sikkert morsom å fly den der.

                            Apropo mottaker, HK selger 6CH Orange mottaker nå (48 timers tilbud) til utrolige $6.99,-

                            Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                            3 stk er på vei i posten
                            Jørn L. S.
                            T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                            Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by js77 View Post
                              3 stk er på vei i posten
                              Det hadde jeg gjort og når jeg så det om jeg hadde brukt Spektrum, det er helt vanvittig billig.

                              Comment

                              Working...
                              X