Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme flight edge 74"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Tertitten View Post
    Hmmm, den motoren din, er ikke den satt opp til 10s? Er det sunt å bruke 12s?
    Jo den er beregna for 10s. men alt avhenger jo hvor mye amp/watt du drar ut av den, å det er jo propellen som avgjør men er på overskudd sida med den motoren nå så får se hvor mye dem motorene her tåler

    Comment


    • #17
      Da fikk jeg lånt meg 2 6s gens ace 4400mah55c av en kompis. da våkna virkelig oppsette til liv drar nå ca 3900w å ca 93 amp da justerte jeg throtel til 70% og fly tid blei 7min før jeg landa,hadda da igjen 42% av pakka. dette med variert flyging. men trenger skjelden ha fullgass pga dem ekstreme krefftene fra hover skyter den oppover helt sykt power Bruker nå xoar 19*10 propell

      cg blei veldig bra med batterier helt frem. dykker litt når jeg leger den rundt

      modellen virker som flyr utrolig bra tidlig å si . men følte meg komfortabel med engang

      kan virkelig anbefalle modell og oppsett ( om motor holder 12s )
      Last edited by laker47; 05-02-15, 15:21.

      Comment


      • #18
        Å gå fra 10s til 12s øker effekten med rundt 40%. Så det er vanlig og bytte til en propell som er lettere .

        Vær oppmerksom på at selv om du reduserer trottel så er maks strøm i esc like stor. Det er gjennomsnittet som blir lavere. Esc regulerer ved og skru av og på.

        Derfor er det bedre å bruke en litt lettere propell. Da er du snillere mot esc.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #19
          Originally posted by kjetilmh View Post
          Å gå fra 10s til 12s øker effekten med rundt 40%. Så det er vanlig og bytte til en propell som er lettere .

          Vær oppmerksom på at selv om du reduserer trottel så er maks strøm i esc like stor. Det er gjennomsnittet som blir lavere. Esc regulerer ved og skru av og på.

          Derfor er det bedre å bruke en litt lettere propell. Da er du snillere mot esc.
          okay men mindre propell på, blir det lite med tanke på 3d flyging. men så lenge esc tåler 12s så er vel ikke det noe problem å skru ned? blir jo bare att du ikke holder full stikke? eller er jeg på bærtur n

          Comment


          • #20
            Esc regulerer med pwm. Forklarer etterpå
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #21
              Hvis vi antar at esc er linær så er strømpulsene 93/0.7 som er 132 A.

              Poenget er at du kjører esc hardere enn det du tror. Nå tåler nok mange esc'er noe mer enn det som er merket som max.

              Hvis esc tåler 132A så er det jo greit.
              Men det er jo synd om den ryker.

              Hvis du kjører litt mindre prop og 100% trottel så kan du få omtrent like mye power samtidig som du er snillere mot esc. Bare et tips
              Kjetil
              oops: . . ! . .

              http://www.vingmfk.com

              Comment


              • #22
                Originally posted by kjetilmh View Post
                Hvis vi antar at esc er linær så er strømpulsene 93/0.7 som er 132 A.

                Poenget er at du kjører esc hardere enn det du tror. Nå tåler nok mange esc'er noe mer enn det som er merket som max.

                Hvis esc tåler 132A så er det jo greit.
                Men det er jo synd om den ryker.

                Hvis du kjører litt mindre prop og 100% trottel så kan du få omtrent like mye power samtidig som du er snillere mot esc. Bare et tips
                sier takk for det . men må si jeg ikke er helt med her.

                Comment


                • #23
                  At det skal være så vanskelig med elektro.......... Trur jeg gir f..... jeg å kjøper meg en DLE 35 i stedet jeg, som jeg egentlig hadde tenkt.

                  Det er noen av dere som "leiker" litt for mye med tall, så vi vanlige dødelige ikke henger med i det heletatt
                  Om det er noen ELektroguruer der ute som kan finne ett oppsett med 12 S til denne maskinen er jeg takknemlig.

                  Tenkte jeg skulle få meg en Ef MXS 83 og kanskje jeg skulle valgt elektro, men ser etterhvert at det ikke er mulig å finne ett oppsett hvor jeg kan bruke de 6S (12S) batteriene jeg har til 71" min. gidder ikke å begynne å kjøpe nye bat.pakker igjen for denne.
                  Øynet ett lite håp med oppsettet som Laker bruker her, men regnestaven til batterifolket ser ut som dem ikke er helt enig at dette vil funke.

                  Håper du får testet ut litt mere, går litt tid før det finnes DLE`r i Norge, så har fortsatt ett lite håp.

                  Unnskyld at jeg rotet litt i tråden din, men maskinene er jo ganske like i str/vekt.
                  Terje Egeberg
                  "Opp ska det og det får bare virke"


                  38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                  40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                  35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                  3DHS slick 89" EME 60.
                  3DHS Slick 71"

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Tertitten View Post
                    At det skal være så vanskelig med elektro.......... Trur jeg gir f..... jeg å kjøper meg en DLE 35 i stedet jeg, som jeg egentlig hadde tenkt.

                    Det er noen av dere som "leiker" litt for mye med tall, så vi vanlige dødelige ikke henger med i det heletatt
                    Om det er noen ELektroguruer der ute som kan finne ett oppsett med 12 S til denne maskinen er jeg takknemlig.

                    Tenkte jeg skulle få meg en Ef MXS 83 og kanskje jeg skulle valgt elektro, men ser etterhvert at det ikke er mulig å finne ett oppsett hvor jeg kan bruke de 6S (12S) batteriene jeg har til 71" min. gidder ikke å begynne å kjøpe nye bat.pakker igjen for denne.
                    Øynet ett lite håp med oppsettet som Laker bruker her, men regnestaven til batterifolket ser ut som dem ikke er helt enig at dette vil funke.

                    Håper du får testet ut litt mere, går litt tid før det finnes DLE`r i Norge, så har fortsatt ett lite håp.

                    Unnskyld at jeg rotet litt i tråden din, men maskinene er jo ganske like i str/vekt.
                    hehe jeg mener det oppsette her kommer til å fungere bra men mange meninger om ting saken er att det er bare å finne en motor som tåler 12s med ca 200kv +- så er du innafor med ett bra oppsett. jeg brukte bare den E-Flite motoren så lenge jeg hadde den liggende. ellers hadde jeg valgt en med mindre kv så jeg kunne brukt en 20*10 xoar

                    Comment


                    • #25
                      Har leita en del etter passende motor, men ingen som er oppsatt på 12S uten at den blir for tung.
                      Kom gjerne med en link om du finner en.
                      Hadde vert gromt med tanke på flytid om man kunne bruke 2 6S 5000 pakker, men det går litt utover vekta, så kan jo ikke kaste inn en 1,5 kg motor heller
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Tertitten View Post
                        Har leita en del etter passende motor, men ingen som er oppsatt på 12S uten at den blir for tung.
                        Kom gjerne med en link om du finner en.
                        Hadde vert gromt med tanke på flytid om man kunne bruke 2 6S 5000 pakker, men det går litt utover vekta, så kan jo ikke kaste inn en 1,5 kg motor heller
                        skal se litt. men den motoren jeg har koster jo ikke noe ekstremt. så om den sku brenne opp så er det overlevlig. om du velger en slik motor og setter den opp slik som min,så får du vertfall sprekt oppsett . må huske att den blir lite brukt på fullgass. når jeg kom ned igjen idag var det nesten ikke varme i motor/batterier /esc. å det tyder på att dem har det bra

                        Comment


                        • #27
                          Hvor får du tak i den?

                          BDW hva slag pipe hadde du i 71 Slicken?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Tertitten View Post
                            Hvor får du tak i den?

                            BDW hva slag pipe hadde du i 71 Slicken?
                            på smallsize hobbyland ... jeg bruker mvs pipe på slick den opp til 26.5cc. skal funke opp til 30cc har jeg lest . å funker jo bra på min men dem har jo den til 35cc å

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Tertitten View Post
                              Har leita en del etter passende motor, men ingen som er oppsatt på 12S uten at den blir for tung.
                              Kom gjerne med en link om du finner en.
                              Hadde vert gromt med tanke på flytid om man kunne bruke 2 6S 5000 pakker, men det går litt utover vekta, så kan jo ikke kaste inn en 1,5 kg motor heller
                              Hva med denne ? Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

                              Testet med 12 s og APC 21x12 og fikk 114A og ca 10,5kg statisk trekk

                              Har en xoar 21x10 på vei som og skal testet ,da amp var noe for høyt

                              Comment


                              • #30
                                Da begynner det å ligne noe
                                Hva slag maskin har du denne i?
                                Terje Egeberg
                                "Opp ska det og det får bare virke"


                                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                                3DHS slick 89" EME 60.
                                3DHS Slick 71"

                                Comment

                                Working...
                                X