Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme flight edge 74"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Hehe desverre ikke 3d modell denne gang , men en 2m spitfire på 8,2 kg

    Comment


    • #32
      Esprit Tech/Model 1.321.428.3066
      EF 60" Edge. Torque.
      EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
      3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
      CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
      Multiplex FunCub XL on floats.
      Jeti DS-16

      Comment


      • #33
        Har drodlet litt rundt vekt bensin vs elektro.
        Om vi bruker ett oppsett med 2x 6s 5000 og HK motoren som er forslag fra "tesa" Esc og bec ++
        så havner dette på ca 2560g
        DLE 35 m canister ++ og 1/2 liter bensin 1 tenningsbatteri og 1 motagerbatteri ++ havner dette på ca 2000g

        dette vil vel være akseptabelt. Om man setter inn en DLE 40 bokser er forskjellen bare 250 g.
        Terje Egeberg
        "Opp ska det og det får bare virke"


        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
        3DHS slick 89" EME 60.
        3DHS Slick 71"

        Comment


        • #34
          Ja 12/6s bec er fint 404 Not Found
          ,helst inne bygget i Esc som f.eks jeti mezon.
          Og en back up gard som sikkring.
          Synes det var for mye dill med rx batteri,så nå har jeg kun det i hang fly

          Comment


          • #35
            Originally posted by havard.j View Post
            se der ja der har du motoren jeg kommer til å gå for om E-Flite motor tar kvelden takker

            Comment


            • #36
              Da fikk jeg meg en tur med nye batterier idag flytid endte opp på 10min da med 16% igjen av pakka. Blei noe langt ned .men setter timer på 8min. fløy som jeg ville fly ,tenkt ikke på og spare strøm på noen måte. synes det her er veldig bra. så en større modell med elektro kommer nok i hus,om ikke lenge Men merker att jeg må få handla flere batteri pakker.når jeg flyr bensin modeller så begynner modellen å sitte godt i fingra etter 2 til 3 turen.Tenker da,fra dag til dag. noe jeg ikke har mulighet til her enda.

              Modellen flyr somsagt dritbra liker seg godt harrier som en Edge plager og gjøre. Gode responsive ror

              Comment


              • #37
                Da begynner vi å snakke flytid. Du brukte 4600 pakker nå?
                Trur jeg kommer til å teste den motoren selv. Gunstig alternativ.
                Terje Egeberg
                "Opp ska det og det får bare virke"


                38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                3DHS slick 89" EME 60.
                3DHS Slick 71"

                Comment


                • #38
                  Det blir dyrt å upraktisk med fult av batterier til store el-fly. Det eneste som duger (etter mitt sitt syn) er skikkelig ladeutrustning og evt aggregat.
                  Men en 1000W +/- kvalitetslader og to sett med batterier, kan du fly mer eller mindre kontinuerlig.
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Tertitten View Post
                    Da begynner vi å snakke flytid. Du brukte 4600 pakker nå?
                    Trur jeg kommer til å teste den motoren selv. Gunstig alternativ.
                    4400 pakker. testa seinere idag med timer på 8min hade 36% igjen. så 8 min er fint å ha det på om jeg flyr litt hardere. om du velger slik motor, så må du jo huske å stille ned stikke utslag. å bruke xoar propell, dem er ikke så tunge å dra som apc. men gir bedre thrust.

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by havard.j View Post
                      Det blir dyrt å upraktisk med fult av batterier til store el-fly. Det eneste som duger (etter mitt sitt syn) er skikkelig ladeutrustning og evt aggregat.
                      Men en 1000W +/- kvalitetslader og to sett med batterier, kan du fly mer eller mindre kontinuerlig.
                      ja tenkte å ha 2 sett.bruker en imax x400 lader nå. som jeg kan lade 2 sammtidig. er egentlig veldig fornøyd med den laderen, balanserer cellene helt perfekt.å rimelig kjapp

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by laker47 View Post
                        ja tenkte å ha 2 sett.bruker en imax x400 lader nå. som jeg kan lade 2 sammtidig. er egentlig veldig fornøyd med den laderen, balanserer cellene helt perfekt.å rimelig kjapp
                        Helt knall den laderen. Har en hjemme som står i ladeoppsett mot PSU og en jeg bruker ute på stripa mot et deep cycle batteri. Alltid balansert ned på hundredels volt, kjapp og aldri noe trøbbel. PL'en er bare backup og står i en eske nå.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #42
                          Bilder av Edge i finværet idag
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Flotte bilder.
                            hvor fløy du idag?
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #44
                              Fløy på stripa hjemme i heddal VAR GREI VIND IDAG

                              Comment


                              • #45
                                ser at det er en god stund siden denne tråden har vært i bruk men.
                                Lurer på om et 6s 5000mah oppsett vil holde til denne modellen, eller blir det alt for lite??
                                hvor mange watt er minimum i et slikt fly?
                                Last edited by Stin; 11-08-15, 19:00.
                                Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                                På vei inn i Hangaren.
                                Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                                Comment

                                Working...
                                X