Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Redrock motor..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Redrock motor..

    Hei,

    Har en utfordring med en Redrock 1404-25, den hakker bare rundt ved forsøk på å starte. Hvis jeg holder en stund med litt throttel (varierer input) så kommer den etterhvert og går som normalt helt til jeg drar throttelstikka helt ned. Hva er problemet?

    Har forsøkt 2 motorer, 2 forskjellige esc'er, og endret timing uten å fått løst problemet..

    Er dette unnskyldning nok til å kjøpe en Hacker A05 og spare 1,5g?
    Mvh Tommy Fosland
    Tromsø MFK

    Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

  • #2
    Jeg har litt blanda erfaring med disse motorene. Jeg kjøpte 40-55 pakka med Redrock motor fra Eelefun. Nr 1. skar seg etter 10 sek på jomfurturen. Nr.2 (på garantien) gikk noen turer før den skar seg rett foran oss på standplass. Nr. 3 (på garantien) gikk en drøy halv sesong før den kom ned glovarm og så vidt var til å dreie rundt. Jeg kjøpte så nummer 4. som nå sitter klar til en ny og, i dobbelt forstand, spennede sesong. Elefun har vært reale hele veien, men jeg er litt i tvil om kvaliteten på disse. Jeg har tre andre motorer (mega, multiplex og jp), den eldste har seks sesonger bak seg, og alle bare går og går.
    Mvh Knut Olav Kvissel
    Halingdal fk
    kok

    Comment


    • #3
      Har hatt en redrock motor. Den var ikke brukende som søkke engang
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #4
        Propell-akselen på min RedRock snappet rett av i lufta, proppel/aksel har aldri vært utsatt for det minste av smell, og propellen var i balanse.
        Så kvaliteten på godset i akselen er sånn sprø "kina-legering" omtrent som Mariekjeks
        I stedet for å bytte den gjennomgående akselen til en like dårlig en, så snudde jeg motoren og satt på en av den typen som skrus fast i godset på motoren.
        Hadde muligheten til å gjøre det på den modellen, så da ble det mer solid.
        Utover det så har motoren fungert ok, og den har gått en del.

        Comment


        • #5
          Selv har jeg nå kommet til motor nr 3 på garanti, all honnør til oppfølgingen fra elefun på det området.

          Konvertering glow .46-2t til elektrisk (Kyosho Calmato Sport 40 lavvinge) - (MFN) ModellflyNytt.no

          Startet med at jeg skulle elektrifisere en 40size modell, som omtalt i linken over. Jeg monterte på redrock motoren slikt at jeg benyttet propell adapteren som er festet til selve motortønna, men motoren skar seg i lufta etter 1min pga den delen med magnetene løsnet og skrudde deg av bakdelen.

          Det samme skjedde på maiden med ny motor, har nå motor nr 3 liggende klar i hylla men vet ikke om jeg egentlig gidder å prøve den i lufta enda en gang... Hatt flaks 2 ganger og bare seilt flyet med og landet uten skader, men det skjer sikkert ikke neste gang.

          Lurer på og kjøpe en OS motor for å fullføre prosjektet mitt, har null tiltro til denne røde motoren.
          Audun Johnsrud
          Nittedal - HMFK

          * Flyr divserse planker og noen visper.
          En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

          Comment


          • #6
            Ligger en Hacker A05 klar til å bli montert nå
            Mvh Tommy Fosland
            Tromsø MFK

            Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

            Comment

            Working...
            X