Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nok en Vintage.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nok en Vintage.

    Playboy Jr. Flyr helt nydelig. Flyter avgårde både med og uten motor. Har fått dilla på disse klassikerne, så nå bygger jeg en Tomboy 36. Designet av Vic Smeed i 1950. Dette er et fly som var veldig populært, og det avholdes fremdeles Tomboy konkurranser.
    Settet er Tsjekkisk, med meget enkel tegning, og manualen kun på Tsjekkisk. Men den er ikke så avansert, så det går bra. Jeg har satt i en Park 350-1360 motor. Propell 7x4 9g servoer på høyde og sideror. Tre celler 800, gir fart. Men det virker som den kommer til å gå bra på to celler også.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Endelig flyr Tomboy bra. Den var et troll å temme. Hale med profil og løft, er fint på friflukt, men egner seg ikke for RC. Bygget ny flat hale, og satte på større propell. Nå flyr den akkurat som en oldtimer skal fly. Pent og rolig, uten overraskelser.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Originally posted by ArneH View Post
      Endelig flyr Tomboy bra. Den var et troll å temme..
      .
      .
      Jeg synes du sa disse "flyter" avgårde ... Selv enkle modeller kan vere vanskelige når man gjør
      større endringer med begrenset erfaring ... Prøvde engang å bygge en Gloster Gladiator (designet
      som friflukt modell) som linekontrollert, høres enkelt ut ikke sant?

      Men det var det ikke! Det ble mye bortkastet tid, utstyr og materialer, jeg ble advart på forhånd!

      Men den personen som advarte meg var like uerfaren med slike ombygginger som meg og kom med
      tulle argument som jeg raskt kunne avvise. I dag kunne jeg forklart hva som måtte gjøres i detalj
      og jeg tipper slike argument ville ha overbevist meg om å velge et annet fly.

      Comment


      • #4
        Synes flyet ditt ser helt topp ut.
        Tor Arne Nicolaisen
        Vingen/Bø MFK

        Comment


        • #5
          Hmmmm.. Jeg har en SIG Seniorita som trenger litt kjærlighet.
          Hvis du, eller noen du vet om kunne tenkt deg den, så er det vær så god.

          Har montert i ubrukte servoer og en .15 motor i den evt... Er vel kanskje ikke verdt noe.
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Den er vel verdt noe. Men jeg kan kun fly elektro der jeg flyr. Er ikke Seniorita en OK trainer da?
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Det som gjorde at Tomboy ble bra, var at jeg brukte en incidence måler. Som måler innfallsvinkel på vingen og haleflaten. Når det ble riktig, ble det et helt annet fly.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ArneH View Post
                Den er vel verdt noe. Men jeg kan kun fly elektro der jeg flyr. Er ikke Seniorita en OK trainer da?
                Jo. Trainer... Verdt noe? nja... =)

                Men om noe trenger en enkel trainer, så er det bare å hyle.
                Tom I. Arntsen

                Comment

                Working...
                X