Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny på RC - DJI Phantom 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny på RC - DJI Phantom 2

    Hei,

    Jeg heter Kenneth, og har i stillhet fulgt med på forumet en periode. Her har jeg hentet tips, triks og sett flere fine videoer som inspirerer.

    Har i utgangspunktet ikke interessert meg så fryktelig mye for RC og modeller generelt, men når man først ble bitt av basillen, så ballet det fort på seg.


    Har gått til innkjøp av følgende:
    • DJI Phantom 2 v2.0
    • DJI Zenmuse H3-3D
    • DJI Hub
    • DJI mini iOSD
    • DJI AVL58 Lite
    • DJI interference board til H3-3D
    • GoPro 3+ Black Edt.
    • Black Pearl RC801 monitor
    • DJI Cloverleaf-antenner


    Modifikasjoner:
    • Alt, sett bort i fra DJI AVL58 er bygd inn i skallet på DJI P2
    • Justert gain etc. i "Phantom"-programmet grunnet "jello" og vibrasjoner
    • Byttet sikkerhetspinnene til H3-3D med tynne strips (de gikk borti H3-3D som gjorde at gimballen "døde/kortsluttet" i noen millisekund [de gjør visst det med litt motstand])
    • Alt er også oppdatert til siste firmware



    Har til nå laget en film. Den ble filmet før jeg justerte gains og sørget for å eliminere "hibernation" (som det så fint kalles) på H3-3D, så det er jello og vibrasjoner. Dette er heldigvis ikke til stede lenger.

    Tips, triks, kritikk og ros tas i mot med åpne armer!

    Jeg kommer til å legge ut filmene mine her.



  • #2
    Hei og velkommen ombord!

    Om man ser bort ifra nevnte jello, så synes jeg dette var meget lekkert servert.
    Flott natur, god komposisjon og superskøy med pelsdotten som "hang etter".

    Skal jeg klage på noe, så er det panning. Jeg hater panning på sånne filmer...
    Men det er sikkert fordi jeg begynner å bli gammal.

    Tommel opp!
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hvilke dempere bruker du? Var vel 2 sett? Jeg minnes jeg fikk mye bedre resultater med de bløteste
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Hei og velkommen ombord!

        Om man ser bort ifra nevnte jello, så synes jeg dette var meget lekkert servert.
        Flott natur, god komposisjon og superskøy med pelsdotten som "hang etter".

        Skal jeg klage på noe, så er det panning. Jeg hater panning på sånne filmer...
        Men det er sikkert fordi jeg begynner å bli gammal.

        Tommel opp!
        Takk for det!

        Hyggelig at selve presentasjonen falt i smak! Litt ergelig med jello, men. Pelsdotten syns ikke det var like moro å bli dratt utpå jordet slik, men.

        Panning sier du? Tenker du da på 360° på 150 meter? Jeg har fotografi som hobby, og i den sammenhengen er panning å følge et objekt i bevegelse slik at man får en uskarp bakgrunn.


        Originally posted by affa View Post
        Hvilke dempere bruker du? Var vel 2 sett? Jeg minnes jeg fikk mye bedre resultater med de bløteste
        Denne ble filmet med de hvite demperne. Jeg har forstått det slik at det er "gain" som er problemet, men det finner jeg ikke ut før jeg får filmet i dagslys. Det fulgte med to sett i tillegg til de hvite. Sett mye løsninger på problemet jeg har.

        Comment


        • #5
          Veldig bra video og bra redigert.
          Har også hatt litt problemer med jello etter at jeg gikk fra 2-akse til 3-akse zenmuse
          Aner ikke hvorfor...................
          Litt balansering av propellene er også viktig.
          Brukt hvite dempere til nå, men skal prøve med sorte for å se forskjellen.

          Har du et bilde av din phantom?

          Her er min:

          Click image for larger version

Name:	DSC_3109.jpg
Views:	1
Size:	141.0 KB
ID:	611075

          Her med 2-akse gimbal montert. Har også satt på nytt landingsstell for å kunne lande litt tryggere på grus og gress

          Comment


          • #6
            Originally posted by knupps View Post
            Veldig bra video og bra redigert.
            Har også hatt litt problemer med jello etter at jeg gikk fra 2-akse til 3-akse zenmuse
            Aner ikke hvorfor...................
            Litt balansering av propellene er også viktig.
            Brukt hvite dempere til nå, men skal prøve med sorte for å se forskjellen.

            Har du et bilde av din phantom?

            Her er min:
            [bilde]

            Her med 2-akse gimbal montert. Har også satt på nytt landingsstell for å kunne lande litt tryggere på grus og gress
            Takk for det. Har tittet på mange av dine filmer - liker det jeg ser!

            Jeg skal ta bilde av P2'n å legge ut.

            Angående jello etter oppgradering - prøv å sett gain til følgende (i Phantom sin software til PC/Mac):
            Pitch 100%
            Roll 100%
            Yaw 165-185%
            Vertical 200%

            Disse står opprinnelig på følgende:
            Pitch 120%
            Roll 120%
            Yaw 120%
            Vertical 200%

            Attitude pitch og roll skal fortsatt stå på 220%.


            Trykk her for å se opprinnelig forumpost

            Comment


            • #7
              Originally posted by kennethnilsen View Post
              Panning sier du? Tenker du da på 360° på 150 meter? Jeg har fotografi som hobby, og i den sammenhengen er panning å følge et objekt i bevegelse slik at man får en uskarp bakgrunn.
              Tenker på rotasjon av selve kopteret.. Altså med venstrestikka.. Kall det gjerne sideroret =)

              Men ikke tenk for mye på det... Er stort sett bare jeg som klager på sånt
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Her er min siste film. Har kalibrert dronen til oppsettet ovenfor, og det har gitt meg store forbedringer på råmaterialet. Jeg kan strengt tatt bruke alt som filmes, da det ikke er den minste vibrasjon/jello i bildet. Superfornøyd med det!

                xilian: dette er kanskje ikke for deg (panning-alert)...

                Comment


                • #9
                  Phantom 3 bestilt!
                  Phantom 2 solgt!

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer
                    Håper du blir fornøyd.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by knupps View Post
                      Gratulerer
                      Håper du blir fornøyd.
                      Takk for det.

                      Litt sure penger i tap på oppsettet jeg hadde - men når jeg får alt integrert så tror jeg at jeg blir kjempefornøyd. Skal ut på flere turer i sommer, så det blir veldig spennende å se bilder og opptak. Skal blant annet ut på "Trolltunga", "Prekestolen" også surfetur på Jæren.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kennethnilsen View Post
                        Takk for det.
                        Litt sure penger i tap på oppsettet jeg hadde - men når jeg får alt integrert så tror jeg at jeg blir kjempefornøyd. Skal ut på flere turer i sommer, så det blir veldig spennende å se bilder og opptak. Skal blant annet ut på "Trolltunga", "Prekestolen" også surfetur på Jæren.
                        Ja det er sure kroner, men du glemmer det vel snart når det nye er oppe og går........
                        Har vært på Trolltunga og Prekestolen. Tøffe turer det.
                        Var fotograf i Stavanger Aftenblad i sin tid så jeg kjenner godt til de stedene..........
                        Skal ikke skryte på meg surfing på Jæren, men det er stilig å se på.

                        Comment

                        Working...
                        X