Announcement

Collapse
No announcement yet.

Air retracts

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Air retracts

    Jeg har kjøpt meg en 2,5 m Phoenix Vulcano. Der følger det med air retracts. Hvordan sørger man for at slangene ikke hopper av? Hva når vingene tas av for transport - da forsvinner vel all lagret luft ut? Og man må montere slanger på nytt ved neste tur til feltet? Flott hvis noen har noen tips på praktiske løsninger på dette.

  • #2
    Om du har riktig diameter på slangene, hopper ikke disse av, mange varmer litt med en lighter under montering. Mellom vinge og kropp har du flere utgaver av quick koblinger, robart sine er i hvert fall greie å få tak i, alternativt kan flaske og ventil monteres fast på vingen. Om luften tømmes ut eller ikke ved demontering, er avhengig av hvilken ventil du har.

    Comment


    • #3
      Hei ,
      På min BH spitfire 2m har jeg en kuleventil rett fra tank,kan da stenge av og beholde luft, kan og redusere mengde for å redusere farten noe.
      Har sikkert slanger med ståltråd, oppsettet mitt var for 4mm slage men hurtig koblinger for vinger fant jeg bare i 3mm så måtte ha overganger fra 4 til 3mm slange av festo type .
      har da Y-kobling 4 til 3-3mm etter ventil til vinger og rød/gul slange , med han/hun og vise versa på vinger blir det ikke feil kobling (kan kobbel de i sammen under lagring for forhindre støv)

      kjøpte festo koblinger og div fra AB i Sverige

      404 - Allt inom radiostyrt - Autopartner.se
      Festo Y Snabbkoppling 4mm 2x3mm

      Her er de i lagrings modus
      Click image for larger version

Name:	20150129_214319.jpg
Views:	1
Size:	155.6 KB
ID:	611076
      Click image for larger version

Name:	20150129_214352.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	611077Click image for larger version

Name:	20150129_214422.jpg
Views:	1
Size:	183.2 KB
ID:	611078

      Comment


      • #4
        Hvor høyt trykk opererer dere med? Fyller dere med manuell pumpe?

        Comment


        • #5
          Fyller 6 bar,bruker en liten 12v kompressor med 3s lipo

          Comment


          • #6
            Jeg bruker også hurtigkoblinger fra Robart som fungerer fint etter mye bruk også. Noen andre hurtigkoblinger har jeg også brukt, men husker ikke navnet på dem.. kan finne det ut hvis ønskelig. Disse holder tett selv om slangene bare trykkes innpå. Lufta pumper jeg inn med kompressor fra biltama til et par hundringser. ca 100 psi som regel. Ventil fra robart har jeg også brukt i to fly. Fikk noe tull med den ene så da går lufta direkte og dermed "bang" inn med understellet.

            Comment

            Working...
            X