Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/4 Skala Mk IX Spitfire. Mick Reeves kit. ( 1944 utgaven )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by tahustvedt View Post
    Utrolig bra. Det blir et syn i lufta.
    Håper på full suksess Burde jo følge ditt eksempel og gire ned en stor elektro og få til skala fireblads på 36 tommer tror jeg det blir. Vet ikke om noen som har fått til noe slikt enda, men treblads går jo forholdsvis greit. Har jo M.R drev og A 80/10 Hacker motor og har tenkt tanken. Sant å si tror jeg ikke den kombinasjonen er bra nok heller...noe for deg dette her...

    Comment


    • Jeg hadde giret ned, men det krever spesiallagede propeller med høy vridning, og jeg ønekr ikke å lage propeller for andre for det betyr at jeg må lage reservedeler senere. Soloprop kan brukes, men er alvorlig dyre.

      Comment


      • Sven Lange lager fine propeller men Ramoser lager jo også større med vridbare
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • Vridbare må jo være løsningen skulle man tro. Mye testinger kreves tror nå jeg, men da fristende å prøve seg. Først må jeg jo se om jeg klarer å fly denne kjerra her tur etter tur uten noseovers. Har en litt mindre og lettere warbird også under bygging som antagelig blir enklere å få fireblads prop på. ( 1/5 Mustang B )

          Comment


          • Ramoser ser ikke ut til å ha riktige blader i stor nok størrelse. Største de har er 29,9", som ikke er så fryktelig langt unna. Burde vel være ca 31,5".

            Comment


            • Clark Industries lager flotte propellere. De har også et komplett 1/4 Spitfire MK IX kit som jeg har sikla på i årevis!

              http://clarkindustries.on.ca/?page_id=52

              Ser jo nå at de har slutta å produsere kittet.
              Last edited by P-51D_OLD_CROW; 26-05-16, 01:17.
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment


              • Har sett noen videoer hvor dette kittet er i lufta. Tror ikke noen har tatt opp igjen produksjonen heller. Michael Booth i England hadde jo også en på gang etter samme oppskrift, men den siden er nok også nede virker det som. Markedet må jo være temmelig begrenset. Dyre var de jo også, men den Clark 32" fireblad propellen så bra ut Det går nok greit å få tak i en brukbar propell, men set up er nok til mere vrient å få til tror nå jeg.http://spitfiresite.com/2010/04/flyi...tfire-kit.html Booth Spitten og litt info

                Comment


                • For etpar år siden bygde Fighteraces Phil en Spitfire mk1 i 1:4..Han kjøpte en glassfiberkropp av Jukka i finland, bygde den sykt tung..80 lbs om jeg husker riktig..Han fikk noe hjelp av John Ranson og noen kommentarer av en plagsom dude fra Norge ( ) Han hadde soloblader og en diger hacker og 14S om jeg husker riktig.
                  Denne er grunnen til at jeg ville bygge min litt god og tung!



                  Beklager om det har blitt postet før...

                  Stian
                  Last edited by Stian; 21-08-16, 01:09.

                  Comment


                  • Stor og flott modell det der..
                    Kan gjerne postes flere ganger

                    mener å huske at det var under tilkobling av batteripakken under testing på den der at Phil oppdaga at han hadde latente hjerteproblemer. De ble fixa umiddelbart..
                    __________________________________________________ ___
                    Jørn Kaasbøll
                    Scale Warbirds of Norway

                    Comment


                    • Hei.
                      Super flott bygg her ligger det mye kunskap og arbeid bak.
                      Tenkte å tipse deg om en av Norges siste spitt piloter. Kanskje han kan komme med noen flere detaljer hvis du har interesse og event behov.
                      Han er medlem av Flystua.no modellflyklubben her i Oslo. Han er godt kjent i klubben, Så der tror jeg det bare er å spørre på enten forum eller direktemeldings siden som de bruker aktivt så får du nok fort svar på hvem du skal oppsøke.
                      Har selv snakket med han og han er en hyggerlig eldere herremann men stor interesse for fly og historien.
                      Er ikke medlem selv i klubben men har god kjenskap til den og enkelte medlemer.
                      Fredrik S

                      Stingray 500
                      T-Rex 450 L Dominator 6s
                      Tensho Acro Speed
                      Joysway CUB (Riktig farge gul med krigsskader)
                      SBach indor crack.
                      Og div andre unødvendige ting som må være med i hobby rommet.

                      Comment

                      Working...
                      X