Announcement

Collapse
No announcement yet.

Resturering av PICA 1/5 Waco YMF-7

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei, jeg måtte se etter hva det var som sto på boksen å det er den samme som Jørn bruker.
    Jeg kjøpte min boks på maxbo til under 100 lappen

    Casco OneFill er en svært lett, ferdigblandet sparkel.
    Til innen- og utendørs bruk. Enkel å påføre og krymper ikke.
    Til fylling av store og små hull i en operasjon. Fyller opp til 5 cm i en omgang.
    Fester til gips, tre, spon, betong, puss ol. Både skruer og spiker kan brukes etter herding. Lett å slipe. Overmalbar.

    Attached Files
    Last edited by CubRune; 25-03-15, 08:36.

    Comment


    • #17
      Originally posted by CubRune View Post
      Hei, jeg måtte se etter hva det var som sto på boksen å det er den samme som Jørn bruker.
      Jeg kjøpte min boks på maxbo til under 100 lappen

      Casco OneFill er en svært lett, ferdigblandet sparkel.
      Til innen- og utendørs bruk. Enkel å påføre og krymper ikke.
      Til fylling av store og små hull i en operasjon. Fyller opp til 5 cm i en omgang.
      Fester til gips, tre, spon, betong, puss ol. Både skruer og spiker kan brukes etter herding. Lett å slipe. Overmalbar.

      Har brukt mye den lette fra Biltema, men den har noen drawbacks med påføringen. Bra tips dette her. Må testes veldig fint fly blir det også !

      Comment


      • #18
        Det har jeg også gjort i lunsjen! Takk for tipset gutter.

        Comment


        • #19
          oioi se der ja er litt flau at jeg ikke har vært innom tidligere det ser meget bra ut du har en del på arbeidsbenken som høre meg til nå men denne er det ikke noe hast med det blri kanon bra

          Comment


          • #20
            Originally posted by bth View Post
            Ser ut som du må få laget en ny motorcowling. På den grønne ser det ut som avstanden mellom opphøyningene er like store, men på din 2 korte, og så en lengre avstand. Hadde den grønne en motor med fler sylindre ?
            Veldig lenge siden spørsmålet ble stilt, men bare så svaret ligger her: Pica-byggesettet utgir seg for å være en YMF-3, men Y-en i YMF betyr at motoren er en Jacobs, og da er ventilløfterene jevnt fordelt rundt motoren, og utsparingene i motorkåpen for å gi plass til dem likedan. Slik det ser ut på en Pica-modell (og dermed på den eksisterende motorkåpen vi ser på bildene her), er de ujevnt plassert, tilsvarende en UMF, med motor fra Contintental. Den har også 7 sylindre, men plasseringen av ventilløfterene er altså litt anderledes.

            Om det er -3 eller -5 er ikke like synlig. Hovedforskjellene på 1933- og 1935-modellen er innvendige, i form av en mer luksuriøs cockpit i den nyere utgaven. Den grønne som er avbildet ser dog ut til å være en av de riktig nye YMF-5C-utgavene (som fremdeles bygges), siden den har den skrå vinklingen fremover øverst på sideroret. YMF-5 fra 1935 hadde en rett hengsling helt opp.

            ...og ellers hadde det vært interessant å se hvordan det har gått med restaureringsprosjektet!

            -tih
            Last edited by tih; 02-08-17, 20:38.

            Comment

            Working...
            X