Announcement

Collapse
No announcement yet.

5,8 styrke og lover

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 5,8 styrke og lover

    jeg har sett på billige fpv løsninger (jeg er ungdom uten lønn) og fant hobbyking sin løsning Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking for hundre dollar. kvaliteten er visstnok veldig bra, men problemet er at styrken til senderen er 200mw, noe som er langt over 25mw som er lovlig i europa. Mitt spørsmål er altså hvorfor er denne regelen her? kan det slå ut andre ting på samme frekvens eller er det for å begrense hvor langt man kan gå? jeg bor ca 5km fra en flyplass men ellers bor jeg ganske på landet. Jeg har ikke tenkt å fly lengre enn jeg kan se og bruker sunn fornuft.
    aaarg! 15m/s vind nå igjen!

  • #2
    Jeg bruker sunn fornuft og flyr FPV med 600mw på 5,8ghz båndet. 5ghz båndet er ganske fritt sammen med 2,4 så tror ikke dette skaper noe særlig utfordringer for andre. Hvorfor det er satt den effekten som er kan ikke jeg svare på.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      5.8 GHz brukes av radar (og trådløse nett, men dei er pålagt å sjekke frekvens bruk før dei sender), derfor det er restriksjoner vil jeg tro
      Rasmus Fauske
      TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
      http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

      Comment


      • #4
        Denne frekvensen kommer også innenfor tx området for Cband til satellitt som det meste brukers til tlf og data forbindelser global, mens 10-14G mer kjent som ku er eks det meste av tv (parabol).

        Men hadde vært spennende om noen hadde lyst å prøve å fly direkte foran d=18m antennen på profil bildet mitt.
        Audun Johnsrud
        Nittedal - HMFK

        * Flyr divserse planker og noen visper.
        En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

        Comment


        • #5
          betyr dette at jeg kan gjøre det og i det tilfelle hva må jeg gjøre?
          aaarg! 15m/s vind nå igjen!

          Comment


          • #6
            Bare fly og kos deg, men ikke fortell PT.....
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Originally posted by AudunJ View Post
              Denne frekvensen kommer også innenfor tx området for Cband til satellitt som det meste brukers til tlf og data forbindelser global, mens 10-14G mer kjent som ku er eks det meste av tv (parabol).

              Men hadde vært spennende om noen hadde lyst å prøve å fly direkte foran d=18m antennen på profil bildet mitt.
              En aldri så liten tur oppi et visst sted i Nittedal med FPV-utstyr hadde vel ikke vært fryktelig populært tror jeg. Mulig at man kanskje hadde fått en sånn kjip innbetalingsslipp i etterkant fra onkel politi
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                bare for å være sikker, er det et slags kart som viser radiobruk i mitt område?
                aaarg! 15m/s vind nå igjen!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by florigami View Post
                  bare for å være sikker, er det et slags kart som viser radiobruk i mitt område?
                  Tror ikke det finnes.
                  Det er vel derfor det finnes regler og begrensninger.
                  Kjetil
                  oops: . . ! . .

                  http://www.vingmfk.com

                  Comment


                  • #10
                    http://www.nkom.no/teknisk/frekvensk...-kommunikasjon
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment

                    Working...
                    X