Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti Mezon og Vbar governor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har lagt inn 5 pol(par) og 8,61 i giring. Trex 600 DFC med 600MX motor. Tror det skal være rett.

    Comment


    • #17
      Her ser det ut som om motor er 6 poler og du må legge inn 3 poler i vbar.

      align 600mx 1220, poles ? - HeliFreak

      Comment


      • #18
        600mx er 6 poler ja...tenker det er der feilen ligger
        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

        Comment


        • #19
          Alt etter kv, 600mx 510kv har vel 10 poler , 600mx 1220 kv har 12

          http://www.rc-toy.de/HML60M03+-+ALIG...otor+510KV.htm

          Comment


          • #20
            600MX 510KV (T-Rex 600 EFL PRO) 10 Poles

            600MX 1220KV (T-Rex 550) 6 Poles

            Comment


            • #21
              Er visst flere motorer som heter 600MX [emoji57] Min er nok 510KV, da jeg kjører med 12 seller.
              Og som sagt stemmer det fint uten blader. Har lagt samme parameter inn i esc, og da stemmer rpm på display i radio med min gamle optiske turtallsmåler.

              Comment


              • #22
                Og turtallsvisningen på displayet er helt stabil, så telemetridelen i esc har tydeligvis ingen problem med å lese rpm. Men rpm-kabelen ut av esc, leser kanskje i en annen krets enn telemetrien?

                Setter veldig pris på at dere gidder svare, da dette er ganske frustrerende

                Comment


                • #23
                  Vel er kanskje feil person til å svare da jeg ikke har hatt v-bar på en del år og ikke husker sw

                  Men hadde noe lignende med Ikon, alt virket på bordet ,men tamme greier i lufta ,problemet var kalibrering i Ikon sw ,ente opp med å deaktivere gov i Ikon.

                  Satte alt i normal modus og fyrte opp uten blader med 0-100 trottel kurve på radio , er en sånn +- kalibrering i Ikon sw, øktedenne og lyttet til motoren at den ikke ga mer rpm på full stikke pluss noen klikk .
                  Etter dette var utført ble gov aktivert i Ikon og gov verdier lagt inn på fligth modus i tx og det funket for meg.

                  Comment


                  • #24
                    Det var vel endepunktkalibrering?
                    Har satt opp faste endepunkt, så det skal være riktig.
                    Ganske sikker på at det er noe som forstyrrer et sted, siden det blir verre ved belastning.

                    Comment


                    • #25
                      [QUOTE=Torodd;387413]Det var vel endepunktkalibrering?

                      Nei, ende punkt stilles i radioen så en får 0+100% i Ikon sw , så er det en annen plass i Ikon sw en kalibrerer esc.

                      Men sikkert ikke likt som v-bar

                      Comment


                      • #26
                        Jeg fulgte en oppskrift på Hacker sine sider:
                        http://brushlesstuning.de/index_htm_...mode%20D-E.pdf
                        Da skal området vbar jobber i, stemme overens med esc.
                        Endepunkt og subtrim på radio, stilles inn ved hjelp av vbar software. Det er nok mye det samme, bare forskjellig måte å gjøre det på

                        Comment


                        • #27
                          Jeti Mezon og Vbar governor

                          Da fikk jeg det til [emoji106][emoji2]

                          Måtte rett og slett koble til gnd på rpm-kabelen og. Litt styr, da det ikke er tilboblinger nok på vbar. Loddet den innpå gnd inn på RXC.
                          Veldig rart, da det er 0 ohm mellom den og gnd på throttlekabelen. Så antok at det var ok. Castle har jo bare en leder på rpm kabelen.
                          Lærer noe hele tiden.
                          Last edited by Torodd; 05-03-15, 17:09.

                          Comment


                          • #28
                            Da har jeg prøvd litt forskjellige settinger i vbar, for å få bort logring ved mye pådrag. Endte opp med å endre setting i Mezon fra high response mode til normal. Da ble det smooth.
                            Var ikke det litt rart? High response mode er jo anbefalt ved bruk av ekstern governor. Men det ble for mye respons ser det ut for
                            Er det noen som har andre erfaringer? Jotto?

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Torodd View Post
                              Da har jeg prøvd litt forskjellige settinger i vbar, for å få bort logring ved mye pådrag. Endte opp med å endre setting i Mezon fra high response mode til normal. Da ble det smooth.
                              Var ikke det litt rart? High response mode er jo anbefalt ved bruk av ekstern governor. Men det ble for mye respons ser det ut for
                              Er det noen som har andre erfaringer? Jotto?
                              Jeg kjører "fast response" (eller kalles det "high", som du sier?) på alle mine. Hvis du kjører normal, så høres det ut som at du maskerer problemet istedetfor å løse det. Prøvde du å endre governor gain?
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #30
                                Husket ikke helt om det heter high eller fast response
                                Har prøvd å stille på governor gain ja. Kommer jeg for langt ned, får jeg ikke opp turtallet. Har og prøvd å stille på torque precomp.

                                Comment

                                Working...
                                X