Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti Mezon og Vbar governor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti Mezon og Vbar governor

    Hei
    Sliter litt med å få dette til å fungere.
    Når jeg tester dette på benken, får jeg det turtallet jeg har lagt inn.
    Men med blader på, ligger den 2-300 rpm lavere. Den føles og veldig treg i lufta.
    Ser i loggen at det blir registrert noen governor glitcher. Bruker Mezon med innebygd sensor (rpm out).
    Flyr jeg uten governor, går den som ei kule. Er en Trex 600 dette.
    Noen tips?

  • #2
    Har nå prøvd å sette governor gain på 100, for å se om det gjør noen forskjell. Fortsatt like treg....
    Står på bakken med 0 pitch. Forespør 2200rpm, og får ca 2000rpm. Gir litt negativ, og den dropper raskt til 15-1600rpm. Uten blader får jeg 2200.
    Er det noen settinger som gjør vbar mer aggressiv?
    Skruer jeg av vbar gov og flyr på kurver, med samme settings på esc, går den helt fint.

    Comment


    • #3
      Har du satt opp regulatoren med faste endepunkter for 0 og 100% throttle og kalibrert Vbar etterpå i gov. meny 2?
      Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

      Comment


      • #4
        Hei
        Har målt pulsbredden ut av vbar på min og maks throttle, ble ca 1.1 og 1,9 ms, og satt det inn i Mezon. Det blir vel det samme? Har og prøvd med esc i auto, ingen forskjell.

        Comment


        • #5
          Har du justert sliderne på gov II- menyen i vbar? Du må lære govenor hva fuĺl throttle er der først.

          Hva slags glitcher dukker opp i loggen?
          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

          Comment


          • #6
            Nei, sliderne står på hundre. Målte pulsbredden ut fra vbar på full throttle, og la den verdien inn i Mezon ESC. Da vet esc hva vbar gov bruker på min og max throttle.

            Comment


            • #7
              Er du sikker på at Mezon står i Fast response? Hvis du får etterspurt headspeed i vbar når du spinner opp på arbeidsbordet uten blader og så mister 700rpm med belastning er det veldig merkelig.

              Hva var de feilmeldingene i loggen?
              Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

              Comment


              • #8
                Den står i fast response ja. Har og prøvd normal, akkurat likt...
                Får iblant "governor glitch". Men den er like treg hele tiden, og glitchene er bare av og til. Følte det ble færre glitcher når jeg la rpm-kabelen for seg selv.

                Comment


                • #9
                  På siste forsøk så jeg at maks strømtrekk var 16 ampere, så det er tydelig at vbar governoren ikke gir nok throttle. Men hvorfor ikke er det store spørsmålet.....

                  Comment


                  • #10
                    Hadde en tur nå, og logget PWM fra esc (altså hvor mange % throttle inn til ESC).
                    Ved forespurt 1900rpm ligger det på ca 46%. Drar jeg på med pitch, dropper turtall, og PWM er nesten uforandret.
                    Ingen governor glitcher heller denne gang, har lagt rpm-kabel vekk fra alle andre kabler.
                    Kan det rett og slett være feil på vbar?

                    Comment


                    • #11
                      Nytt forsøk
                      Satte fast modellen, og koblet til pc. Da hadde jeg oppe vbar programmet, og kunne se hva som skjedde når jeg kjørte opp turtallet.
                      Det viser seg at vbar ser et høyere turtall enn reelt. Det var litt rart, da det nå blir registrert veldig få governor glitcher i loggen. Det er ganske riktig opp til 1000 rpm, så blir avviket større og større.
                      Løsnet esc, da motorkablene var litt nær vbar. Hjalp ikke.
                      På Trex 600 er jo gyroplattformen rett foran motor, kan induksjon fra motor påvirke vbar gov?
                      Eller kan det være rpm sensor i Mezon esc som ikke er bra?

                      Comment


                      • #12
                        Prøv ekstern sensor, hobbywing sin funker helt kule på vbar
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment


                        • #13
                          Er du 100% på at du har lagt inn riktig giring og poler på motor i vbar? Kablet riktig?
                          Har du kjørt alle tre servokablene inn i Vbar som de er? Du MÅ koble fra signalkabelen på den røde pluggen (ext), hvis ikke tuller telemetrisignalet noe helt enormt med vbar!
                          Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

                          Comment


                          • #14
                            Mener det skal være rett giring og poler. Det fungerer jo uten blader. Er og riktig opp mot 1000rpm. Over det blir avviket større og mindre stabilt.
                            Kabel fra esc med rød kontakt står i Jeti mottaker. Da får jo vbar strøm på både RX-B og RX-C.
                            Det er vel ved bruk av andre mottakere, hvis en setter den røde pluggen rett i vbar, en må ta vekk signalkabel?
                            Rpm-kabelen har to ledere, signal og minus. Har og tatt vekk minus, slik at kun signal går inn på RX-A. Det gjorde ingen forskjell.

                            Comment


                            • #15
                              Ext sensor er mye dill, da spenningen blir for høy. Må lage den spesielle kabelen.
                              Har ventet lenge på Mezon med rpm-kabel, for å gjøre dette litt enkelt

                              Comment

                              Working...
                              X