Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tang/klemme for å holde det man skal lodde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tang/klemme for å holde det man skal lodde

    Hva finnes det av tenger/klemmer for å holde det man skal lodde, metall stjeler for mye varme og tre blir svidd så det mister taket.
    Så hva bruker dere når dere lodder?

  • #2
    Har denne: 404 - biltema.se
    Clas har tilsvarende mener jeg...

    De klypene har så liten kontaktflate at det er begrenset hvor mye varme de får stjålet.
    Funker fint på kabling og kontakter.

    Comment


    • #3
      Jeg har den samme men syns den stjeler for mye varme når jeg prøver å lodde ec5 kontakter med en 80 Watt loddebolt, har problem å få en ordentlig kontakt.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Maxopp View Post
        Jeg har den samme men syns den stjeler for mye varme når jeg prøver å lodde ec5 kontakter med en 80 Watt loddebolt, har problem å få en ordentlig kontakt.
        Hvis denne klemmen stjeler for mye varme så tror jeg du må sjekke spissen på loddebolten eller forbedre/gå igjennom teknikken du bruker under loddingen.
        Med en loddebolt på 80W skal du kunne lodde de tykkeste kablene som en lek og varmetapet i klemmen betyr ingen ting.
        Last edited by Quadrocopter; 26-02-15, 23:30.

        Comment


        • #5
          Bruker du loddepasta eller loddesyre på tingene du skal lodde?

          Comment


          • #6
            Har flere slike loddearmer som er linket til,og det har aldri vært problemer under lodding. MEN jeg skulle gjerne hatt en lignende sak,bare mye kraftigere. Altså slik at armene holder seg i ro når en presser loddebolten mot. Har som regel brukt noe å støtte mot,men det er ikke altid like lett, så hvis noen har tips til litt bedre/grovere saker så kom med tips.

            Comment


            • #7
              Denne er kanskje det du er ute etter? Har ikke prøvd den men har akkurat samme problem som deg med slike "hjelpere", at de ikke holder godt nok og at de flytter på seg. Dessverre er den ikke akkurat gratis.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kyrre View Post
                Denne er kanskje det du er ute etter? Har ikke prøvd den men har akkurat samme problem som deg med slike "hjelpere", at de ikke holder godt nok og at de flytter på seg. Dessverre er den ikke akkurat gratis.
                Jeg bruker denne og er veldig fornøyd. Kjøpte den sammen med ladekoffert fra Progressive Rc.

                Attached Files
                Rune Haugen
                // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
                // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
                // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
                // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

                " It's all 100% electric ! "


                Comment


                • #9
                  Takk for tipset. Jeg gikk for denne isteden, kom på 280 med billigste frakt alternativ så kom jeg under tollgrensen.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjøpte denne, minuset er at du ikke må sette begge pinnene til batteriet samtidig i holderen. Carbon er strømledene.
                    mulig jeg kjøper noe annet når hobbyrommet blir klart seinere i år Syntes den over så veldig fin ut selv med tollsatser
                    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
                    Mvh Andreas
                    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                    PCM.at mye glede i litt carbon
                    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                    Comment


                    • #11
                      Jeg fester det jeg skal lodde i ei lita skrustikke og bruker 40w loddebolt. Tror du må gjøre noe med teknikken din. Du må Fortinne delene som skal loddes sammen. Bruk litt tinn mellom loddespiss og emne for å overføre varme. Smelt så de fortinnede delene sammen og tilsett litt tinn for å bygge en liten fuge men ikke for mye.

                      Comment


                      • #12
                        EC5 lodder jeg i en liten 2"x2" bit som jeg har borret 15-20mm dype hull i til pinnene. Gratis, enkelt, og ufarlig.
                        Ola G Bråten -77
                        Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                        Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                        3DHS Slick 89" Q80-8m
                        Jeti DS-16

                        Comment

                        Working...
                        X