Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glassfiber til vinge skinn.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glassfiber til vinge skinn.

    Hva tror dere om å bruke glassfiberduk (type tapet) som glassfiber forsterkning i epoxy vinger?

    404 Page Not Found

    Denne duken er liksom masse hår som er lagt hulter i bulter, men er såpass fin at den arter seg mer som finfin duk.
    Får jo kanskje ikke samme styrke som vevd duk siden den ikke har langsgående fiber.

    Bare en tanke liksom! Er jo ikke tunge greiene, kanskje ikke den letteste duken til å få lagt rund dobbeltstemme flater, men størstedelen av en vinge er jo rett...

  • #2
    Hei. har en mistanke om at duken du snakker om vil mettes av uhensiktsmessig mye epoxy, siden det er en filt.
    Det betyr at du får en sheeting som vil være tilnærmet skuddsikker, og vil veie mye mer enn om du bruker kryssvevd eller twill-duk.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • #3
      Tror jeg må lage en liten test med dette.
      Er jo veldig tynn og lett selv om den kalles "filt".
      Med tanke på mengde epoxy i forhold til glassfiber så handler det jo i bunn og grunn om presset det blir påført under herdinga.

      Får legge ut noen bilder med tester.

      Comment


      • #4
        Tror det skal mye til for å få til å skvise ut all overflødig epoxy.. med mindre du benytter vakuum. ( Det er jo mulig, men krever litt mer arbeid og en del mer utstyr også .. Soarer her på forumet har lagt ut masse om det )
        Derfor er en "flat" duk å foretrekke, spør du meg.

        Tester er bra !
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #5
          Jeg har glassa en vinge med tilsvarende duk... den sveller når den blir våt av epoxy, og tar imot MYE før den blir "mettet". Overflata blir også veldig ujevn, så det må MYE sliping til...
          Jeg kommer IKKE til å bruke slik glassfiber igjen! Men så liker jeg jo heller ikke glassing i utgangspunktet...
          Geir Dyrdal
          Scale Warbirds of Norway

          Comment


          • #6
            Jeg brukte slikt tapet med trelim isoporvinge for mange år siden
            Lars Norberg

            Comment

            Working...
            X