Announcement

Collapse
No announcement yet.

Geebee R2 1:3,2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Geebee R2 1:3,2

    Hei

    Håller på og setter i sammen en Gee Bee R2 fra CARF. Jeg har tenkt og bruke en Moki 215 kanskje dette er i tyngste laget men vi får se nå alt er ferdig.
    Har da arbeidet med denne under par måneder jeg laget flying wire etter carf sine oppskrifter og det gikk bra til jeg skulle begynne og justere vingene det var ikke enkelt det gikk så langt at jeg bestilte ny flying wire fra Sveits som fungerer som vant skruer høyre og venstre gjenger
    Alt ble så mye enklere og justere.
    Har da fått kjørt motoren i benk men alt er ju så omstendelig nu på vinter tid så det ble bare en gang, Få se til våren om vi få kjørt motor mer.
    Gee bee n`er som jeg har er en av dem første som kom ut så her er det mye synsing og prøving har jeg fått lagt egne infestninger til balanse ror servo.
    Alt tar veldig lang tid når man må prøve og feile.
    Legger med bilder
    Attached Files
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

  • #2
    nice!

    Vurdere gyro på den eller?
    Fullsize er i alle fall ikke kjent for gode flyegenskaper
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Originally posted by xilian View Post
      nice!

      Vurdere gyro på den eller?
      Fullsize er i alle fall ikke kjent for gode flyegenskaper
      Gyro ligger her ferdig for montering ��
      Hasse Øhlund.
      Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

      Comment


      • #4
        En R2 ! Det er det tøffeste på lenge. Det sies at den ikke skal være så vanskelig å fly som ryktet tilsier, men at den krever en del det tror jeg på med den korte kroppen. Utvilsomt stjernen på ethvert flytreff. Følger med

        Comment


        • #5
          Sjølve flygingen skal viste ikke vare så vanskelig men landing er det vist verre med krever mye fart i landing så her blir det vel høy motor tomgang til flyet er på bakken.
          Flyet er lagt for at gå rett fram og venstre svinger.
          Hasse Øhlund.
          Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

          Comment


          • #6
            Bra å se at det er fremgang! stå på dette blir en showstopper

            Geir

            Comment


            • #7
              Har sportster som jo er dameutgaven. ( bokstavelig talt: flydd av Florence Klingensmith 1933 ) Fikset opp ganske mye også. Skulle ha flydd den igjen i fjor vår, men etter å ha skrudd ut motoren ( zdz 80cc ) et par ganger uten å finne feilen ble kjerra satt på vent. Ikke så mange som holder på med disse flyene, men noen har det jo blitt. Sparer til Zaito fg 84 til den som da blir mitt 4takts radial prosjekt. Sistnevnte motorer er i dyreste laget for meg så det blir holdt igjen.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Har da kommet et stykke lengre på Gee Bee`n men det gå tregt. Har da fått montert Radio utstyret montere alt lengst bak i flyet med tanke på at det skall inn en Moki. Bruker JR sitt xbus system med redudant RX JR kill switch og JR gyro.
                Bensin og røyk tank + pumper er straks ferdig for montering i flyet.
                Legger med bilder.Click image for larger version

Name:	DSC_0424.jpg
Views:	1
Size:	148.9 KB
ID:	612651Click image for larger version

Name:	DSC_0426.jpg
Views:	1
Size:	192.1 KB
ID:	612652Click image for larger version

Name:	DSC_0423.jpg
Views:	1
Size:	183.1 KB
ID:	612653
                Hasse Øhlund.
                Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

                Comment


                • #9
                  R2 er en skikkelig maskin, just keep up the good speed.... Tror ikke den er så glad i sakteflyging
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa View Post
                    R2 er en skikkelig maskin, just keep up the good speed.... Tror ikke den er så glad i sakteflyging
                    Joa. Rett fram, bare ikke prøv på en sving i lav hastighet...
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #11
                      Har denne vært i lufta eller? Skaffet meg lillebror i dag, kun bygget og aldri vært på egne vinger 😊. Blir Saito fg 90 i den. Byron Mustang 50 cc må vike plass....

                      Click image for larger version

Name:	20161108_144019.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	615500

                      Click image for larger version

Name:	20161108_144011.jpg
Views:	1
Size:	58.4 KB
ID:	615501

                      Click image for larger version

Name:	20161108_144006.jpg
Views:	1
Size:	63.1 KB
ID:	615502
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        tøft. har fg90 kommet ut for salg enda? hørte att den var utsatt.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Har bestilt ihvertfall....
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Bad..s ! Gleder meg til flybilder/video !

                            Comment


                            • #15
                              hehe jomfruturen må filmes.....Geebee er alltid veldig spennende
                              Lars Norberg

                              Comment

                              Working...
                              X