Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seagull pt-19 giant scale (sea-136)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Seagull pt-19 giant scale (sea-136)

    Da har jeg bestilt meg en slik på uken tilbud fra RC og Leker.
    http://rcogleker.no/SEAGULL_PT19_GIA...136-5196p.html

    Den blir montert så snart jeg får ut den Pilot-RC Edge540 42% som opptar hobbyrommet akkurat nå.
    Tror denne PT-19 blir flott med en ASP 180 4t motor som har fått seg CDI tenning å kjører på E85.
    Last edited by bardp; 09-04-15, 12:10.

  • #2
    Da har jeg fått montert tanken og motoren. Overraskende fin utførelse på denne modellen fra Seagull mye bedre en det jeg har sett tidligere fra denne produsenten.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Da var den prøveflydd. Fløy som en drøm selv om den nokk er litt fortung. Skal prøve å flytte batteriet 10cm bakover.
      Click image for larger version

Name:	WP_20160427_001.jpg
Views:	1
Size:	318.0 KB
ID:	614759

      Comment


      • #4
        Den var fin.

        Comment


        • #5
          Det kommer vel en video etterhvert ?
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

          Comment


          • #6
            Ja hadde jeg tenkt på de skulle jeg jo ha fått junior til å filme i dag. Fløy fire turer med den etter at jeg flyttet batteriet 10cm bak. Den ble kjempebra flyr som en drøm. Ble jo vanvittig med motorkraft i den men det er jo bare morsomt.

            Comment


            • #7
              Vel noen film ble det aldri. Nå er flyet et vrak da det gikk rett i skogen under siste avgang. Årsak kan ses på første bilde. Linken til sideroret bøyde seg. Disse er rett og slett alt for myke og svake. Med den kraftige 180 motoren jeg hadde i flyet måtte jeg jo nesten bruke fult sideror for å få den til å gå rett frem under avgang. Og når linken sviktet gikk det rett i skogen. Her bør nokk de som har tilsvarende fly lage en avstivning eller noe slikt før de lider samme skjebne. Har ikke tid til å reparere flyet så det blir nå solgt for en tusenlapp, det jeg ville fått for servoene om jeg hadde skrudd de ut og solgt de.
              Click image for larger version

Name:	WP_20160921_001.jpg
Views:	1
Size:	180.9 KB
ID:	615178
              Click image for larger version

Name:	WP_20160921_003.jpg
Views:	1
Size:	262.1 KB
ID:	615179

              Comment


              • #8
                Kjedelig! Linkene dine så veldig underdimensjonert ut vedsiden av at dette nok er Kina stål som er som gummi.
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Kjedelig å miste flyet.


                  Kan være en god idé med pull pull på denne.

                  Comment

                  Working...
                  X