Announcement

Collapse
No announcement yet.

OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer V2

    Er det noen her som har prøvd denne ?
    Attention Required! | Cloudflare

    Monterte en nå i en funnfighter. Sleit først med att servoene ikke reagerte på stikka, men fikk fikset det ved å gå inn på radioen og gå ned til 1024 i oppløsning i stedet for 4096. Da ser alt ut til fungere bortsett fra en ting. får ikke til å slå den av og på fra senderen. har koblet en ledig kanal inn på aux og programert en bryter. men det skjer ikke noe når jeg switcher over bryteren. Gyroen står på hele tiden. Hadde jo vært kjekt å kunne slå den av under testing og justering av gain. i tilfelle ting overreagerer hehe.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Har du satt switchen på stabilisatoren i riktig posisjon? Hvis denne er lik mottakeren deres så må man det. Jeg husker jeg banna og sverta en del med min mottaker av samme grunn som deg, men plutselig funket det. Jeg tror faktisk at de hadde oppgitt feil posisjon for av/på. Og man bør absolutt kunne skru av og på mens man flyr.

    Comment


    • #3
      Hvilken switch tenker du på? Ser ingen switch på stabilisatoren som har med av og på å gjøre. Legger ved ett bildeClick image for larger version

Name:	IMG_20150315_123337.jpg
Views:	1
Size:	99.4 KB
ID:	611456
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Så bryteren nå hihi den øverste. Skal ut og teste
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          dette ble bare rør. den slår seg av og på omtrent hver 10. gang jeg prøver. og innimellom så virker ikke servoene når jeg rører stikka. koblet en servo rett i mottaker og den fungerer. må enten være noe feil med den jeg har fått ellers så kommuniserer den ikke serlig bra med wfly mottakere.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            her er en liten video av problemene. først er gyro avslått. da fungerer stikka. så slår jeg på gyroen, da virker ikke stikka. slår av igjen gyroen så virker stikka igjen. slår på gyroen da virker plutselig stikka, men så går det ikke å slå av igjen gyroen. Tror denne går rett i søpla som "kina vare"
            Har prøvd med flere mottakere og batterier. men blir ikke klokere. prøvd med andre servoer også. både små og store.

            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Ikke annen erfaring med Orange RX (en at flere i klubben) bruker disse, men når det gjelder flygyroer har jeg brukt noen FeiyuTech FY30A og her sto det godt forklart i manualen info antall ms puls som ga de forskjellige modusene til gyroen osv. Da man fort ved bruk av en bryter kanal kommer utenfor "enable" områdene for etsempel en 3 veis funksjon osv.

              Så min erfaring er at jeg prøver meg fram via "monitor" på kanalen og ser når jeg får de forskjellie funksjonene aktivert.

              Lykke til, spent om du kommer til konklusjon om disse Orange RX gyroene virker, da det er god priser kontra dyrere systemene.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #8
                Står at den skal ha 1520us pulser. Det sier ikke meg sp mye. Men kanskje dere andre her
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Har nå fått testet denne. når jeg gikk over til frsky sitt radiosystem så funket den som den skal med av og på funksjon på bryter. Og den fungerer fint i luften.

                  Satte den på polikapoven min som har vært håpløs å lande da den blir veldig ustabil på høyderoret i lav hastighet. med gyroen på så landet den pent og fint.

                  Men har ett annet problem. Virker som gyroen ikke takler oppløsninga på radioen eller noe. For når jeg har servoene koblet gjennom gyroen så beveger de seg veldig hakkete når jeg beveger stikka. Det spiller ingen rolle om gyroen står i av eller på modus. Testet i sta og koblet servoen utenom gyroen og da beveger den seg helt smooth når jeg beveger stikka.

                  Vurderer å teste Hobby Eagle A3 Super 2.0 i stedet. noen som har erfaring med den?
                  Page Not Found - Banggood.com
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Hvorfor ikke bytte ut firmware'n på Orange enheten med Open Flight Stabilizer. Ta en titt på FlightStab Guide V3.1 og denne RCG tråden for info Open Flight Stabilizer - RC Groups

                    Dette vil gi deg en bedre gyro en slik den kommer fra produsent.

                    - Thomas

                    Comment


                    • #11
                      Takker for tips. det må jeg sjekke ut
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        Trenger vel en form for programmerer. Må lese gjennom alt en dag. dette var veldig spennende
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tyor View Post
                          Vurderer å teste Hobby Eagle A3 Super 2.0 i stedet. noen som har erfaring med den?
                          Page Not Found - Banggood.com
                          Jeg har denne på tur fra Kina nå, den har Sbus og jeg har Futaba så da sparer man litt kabelvekt. Konfigurerbar og FW-oppgraderbar direkte fra PC via usb, ser på papiret ut til å være mye for pengene.
                          Page Not Found - Banggood.com

                          Comment


                          • #14
                            Ja skal ha en slik hobbyeagle for å prøve i fly som har 2 høydror servoer. det takler ikke den billige fra HK. og som du sier så har den s-bus. jeg flyr med frsky taranis så har s.bus jeg også. Og det gjør jo koblinga litt enklere med bare en ledning fra mottaker til gyro.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Med openflight stabilizer koden på Orange enheten så får du også dual ail/elev og sbus muligheter..
                              For å legge på denne firmware'n trenger du kun en usbasp 3.3v module til $2 fra ebay.

                              - Thomas

                              Comment

                              Working...
                              X